Paard in bruikleen/lease, hoe met de kosten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Paard in bruikleen/lease, hoe met de kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 22:07

Na wat op bokt gezocht te hebben, heb ik inmiddels twee contractjes gevonden welke ik als voorbeeld kan gebruiken. Echter moeten de kosten hier ook in verwerkt worden, en ik hoor graag jullie mening over welke kosten voor wie zijn.

Gaat om een paard in bruikleen met daarna evt. koop bij goed klikken.
Stalling en hoefsmid uiteraard voor mij. Maar wat bij Inentingen/Tandarts/Ontworming?
En vooraf de aankoopprijs afspreken en in het contract vast zetten, of een andere constructie?
Ook een optie; eigenaar een extra bedrag per maand voor het huren van het paard geven en bij overgaan tot koop dit van de aanschafprijs afhalen?
Wat voor termijn afspreken; 6 maanden en bij goed gaan elke keer 6 maanden verlengen? Wat voor termijn afspreken om te beslissen over de koop? (Indien het over een paard gaat wat ze niet terug hoeven, en waar uiteindelijk verkoop de beste optie voor de eigenaar is, snap ik dat ze liever niet willen dat het paard oneindig in bruikleen is)

Iemand die mij kan vertellen wat gebruikelijk/handig/slim is?

Ik hoor graag meer. Ook extra voorbeeldcontracten of dingen waar ik aan moet denken hoor ik graag.

Jess1989

Re: Paard in bruikleen/lease, hoe met de kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:10

Ik zou in ieder geval NIET iedere maand iets extra's betalen en dat later van de vp afhalen. Want mocht je beslissen niet tot koop over te gaan heb je een probleem ;) Leg het dan liever zelf maandelijks apart :j Komt op hetzelfde neer alleen weet je dan zeker dat je het krijgt.

Verder even geen tijd om te reageren ;) Succes ermee in ieder geval!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 15:11

Bedankt voor de tip! Dat is inderdaad een hele goede.
Ik hoor graag meer reactie's tips, alles is welkom aangezien het voor mij nog onbekend terein is.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:59

sowieso de aanschafprijs vast zetten (stel jij traint het paard lekker..zeggen ze vervolgens we vragen meer...of verkopen hem helemaal niet meer aan je)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:36

Zou iemand mij misschien een voorbeeld lease contract kunnen toe sturen per pb?
Ik heb namelijk interesse in een paard met volledige lease. Alles erop en eraan dus..
Zelf ben ik nog niet bekend op dit gebied en mijn vermoeden... de eigenaar ook niet.

Ik lees hier dus ook even mee :)