crosshindernissen in bos Doorn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jaap_2005

crosshindernissen in bos Doorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 20:47

Hallo bokkers,

Van enkele mensen heb ik begrepen dat er een aantal vaste hindernissen zijn in het bos in Doorn. (lees: piano, opsprongetjes)
Nou heb ik al een aantal keer gezocht in het bos, maar ik kan die hindernissen niet vinden :(
Kan iemand mij vanaf het aspergeveld (bij die wei met die ijslanders) uitleggen waar de piano te vinden is?
alvast bedankt

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:06

Ehm, is echt een tijd geleden... Ze liggen op verschillende plekken ook.
Als we over hetzelfde spreken, want dit is meer het bos van Driebergen als Doorn.

Als je in de punt linksonder van het veld staat, met de ijslanders in je rug, volg je het ruiterpad omhoog. Dan is het het eerste pad links in, waar ook het wandelpad over het veld op het ruiterpad uitkomt, er zit ook na een paar meter in het bos een kleine afsprong.
Dan links na 40m ongv, breed vaag pad in (loopt parallel aan het veld) en stukje door, vind je een tweetal op/afsprongen. Even verderop zit de trap.
Als je ipv links rechtdoor gaat, kom je op een breed zandpad uit na een stukje. Stukje links volgen en dan rechts ruiterpad in richting bosmeertje. Is een slingerend pad waar nog een opsprong in zit in een bocht. En in een bocht verderop, smal paadje in zit nog een houten balk om te springen.
Als je in de punt van het veld staat, en dan rechts het ruiterpad ingaat, links brede ruiterpad op en uitrijden tot aan hek, daar naar links het bos in - ipv het brede pad (Stamerweg) te volgen omhoog - kom je nog een in uitje tegen in de buurt.

Maar je moet het dus net weten. Misschien met iemand van Stal Sterkenburg of Hydepark mee rijden?

Antheman

Re: crosshindernissen in bos Doorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:42

Asperge veld? Dat was het maisveld.

Met de ijslanders in je rug, liggen links van het maisveld een aantal hindernissen. Ze liggen niet op het ruiterpad.

jaap_2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 09:02

ja, heel stom, ik noem het altijd aspergeveld, maar eigenlijk heet het maisveld. Ik ga dit weekend dnek ik maar eens aan hand van jullie beschrijvingen het proberen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:05

Ik ben stiekem ook wel heel nieuwsgierig waar ze liggen, maar ik heb geen idee waar "de ijslanders" staan :o.

jaap_2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 09:30

de ijslanders staan aangrenzend aan het veld, als je op google maps kijkt, zie je naast het veld een groen stuk weide, dat zijn "de ijslanders"

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:50

Misschien dat je hier iets aan hebt? Filmpje van sgw doorn, wat ook langs de piano en de opsprong gaat ;) Vanaf ong 1.30 ben je in de buurt van de ijslanders, en de route was ook dat je vanaf die plek meteen richting de piano ging, en dan de opsprong er achteraan ;) Zat te zoeken of ik ergens de plattegrond kon vinden van de sgw van dit jaar, maar (nog) zonder succes.

http://www.arreche.nl/sgw/index.html

jaap_2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 15:57

Kijk, dat is ideaal, super bedankt!
het blijkt dat ik dus gewoon een pad te ver erin ga. ga het binnenkort eens uitproberen!
super bedankt!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:52

Alsjeblieft! :D
Er is aan de andere kant van het maisveld ook nog een op- en afsprong, alleen kan ik even niet heel goed uitleggen waar die zit.. In ieder geval vlakbij de laatste hindernis in het filmpje, alleen moet je dan naar links afbuigen.. Hmm je zult er wel niks van begrijpen, ik kan er zo naartoe rijden, maar uitleggen van een plek in het bos zonder straatnamen is lastig :P

jaap_2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 11:52

het is inderdaad jammer dat het bos geen straatnamen heeft :P

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:51

Heb je bij doorn niet ook van die knoopuntennummers?