Ik wil binnenkort met mijn eigen pony gaan lessen. Privé-les is voor mij te duur, dus wil gewoon op de manege in de groep waar ik nu ook al in rij (maar dan op manegepaard) meerijden. Alleen als ik met mijn pony buitenritten maak met andere pony's wil ze altijd voorop lopen, en loopt ze veel harder. Dus ben bang dat dat in zo'n groep met 8 nieuwe pony's mis gaat. Dat ik haar dan niet meer kan houden, want dat is buiten al vrij lastig. Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand tips hoe ik mijn pony daar aan kan laten wennen ofzo?
Proberen kan geen kwaad toch, er is toch een verschil met buitenrijden of in een bak rijden.
Anoniem
Geplaatst: 15-10-12 17:07
Juist dan is het een goed idee om les te gaan rijden. Manegepony´s laten zich niet heel snel gek maken en bovendien kan de instructeur je mooi gelijk helpen. Leer je juist heel veel van. Niet bang zijn dat het mis gaat, dat geeft helemaal niks. De instructeur kan in gerijpen en je leren hoe je de pony bij je kan houden.
Geef dat gelijk aan bij de instructeur dan kan die je vanaf het begin helpen. Mijn pony is erg snel en soms bitchie tegen andere paarden, ik zorg ervoor dat ik haar flink aan het werk zet en haar aandacht bij mij houdt. Dan heeft ze geen tijd om met de andere te gaan klieren.