Veulen respect

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kionasuppie

Veulen respect

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 19:18

Hallo mensen!

Ik zal het een beetje samenvatten
Ik heb met een jaarling bij de stal waar mijn pony staat een heel bijzondere band.
Hij volgt me overal en doet alles wat ik vraag.
het is een hengst en hij is nu ongeveer anderhalf
Nou begint hij steeds meer dominant te doen voor mij uit te rennen, bokken naar achteren.
hengsten gedrag.
Nou zou ik willen weten hoe kan ik dit aanpakken?
ik wil het wel vriendelijk houden en hem niet bang maken
hij staat alleen in het land en ik doe ook alles in het land.
Ik hoef verder geen commentaar van "is het niet slimmer om een volwassene dit te laten doen ofzo"
Ik hoop dat jullie mij willen helpen!

groetjes

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:20

Hij mist vriendjes om mee te spelen. Je zegt dat hij alleen staat, hierdoor zou ik als ik jou was aankaarten bij de eigenaars dat het veulen niet alleen mag staan. Hij hoort met soortgenootjes te staan ofwel aan huis of in de opzoek, maar zeker niet alleen

Hier kan je zelf niets aan doen, hij mist gewoon vriendjes.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:22

Een andere jaarling erbij zetten.
Jonge hengsten die zich vervelen trekken sterk naar mensen, dat heeft niet perse iets met een band te maken.
Je uitdagen moet flink gecorrigeerd worden en daar wordt geen enkele jaarling hengst bang van (die leggen elkaar hardhandig op de grond).
Maar als hij geen maatje heeft dan moet de eigenaar daar eerst voor zorgen.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 19:23

Binnenkort worden er warschijnlijk 2 of 3 veulens bij gezet van dit jaar daar kan hij dan goed mee gaan spelen, Ze wouden hem bij de drachtige merries in zetten maar omdat 1 niet drachtig was durfde ze het risico niet te nemen. Verder is het alleen dat hij vriendjes mist? En dan ziet hij mij als speelmaatje? Wat kan ik tot die tijd doen want ik kan het me niet veroorloven om niet naar hem te gaan een tijd.

Mungbean

Re: Veulen respect

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:27

Voorkomen dat hij met je gaat spelen. Dat kan echt onbedoeld gevaarlijk worden.
Heeft hij dan het hele jaar alleen gestaan?
Dat vind ik echt oprecht zielig en onnodig.

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:27

Ik denk dat hij jou inderdaad als speelmaatje ziet, jonge hengsten gaan meerdere keren per dag lekker vanuit het niets met elkaar stoeien en rennen. Kan me goed voorstellen dat deze kerel dat mist. Ik zou het van hem niet tolereren dat hij naar je slaat, ookal is het uit speels gedrag, maar dan moet je het ook zo min mogelijk proberen uit te lokken, niet met hem gaan rennen bijvoorbeeld. En zsm zorgen dat hij wel maatjes krijgt waarmee hij zich kan vermaken

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 19:29

Nee hij staat nu sinds ongeveer 2 weken weer alleen hiervoor stond hij gewoon met een ander paardje. Hoe zou ik hem dan moeten corrigeren? Rennen doe ik niet heel veel met hem gewoon achter mij aan lopen doet hij het al. Ik probeer ook al wat grondwerk eraan te verbinnen van mijn ruimte respecteren omdat dat gewoon heel belangerijk is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:33

Maar wat bedoel je dat hij je overal volgt, loopt hij dan los over het erf ofzo?

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 19:35

Nee Hij heeft zegmaar een hele grote wei. Als ik ergens heen loop loopt hij het ook ik kan hem op verschillende afstanden mee laten lopen als ik ergens stil sta doet hij het ook netzolang totdat ik weer loop of aangeef dat hij bij mij mag komen.