Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
criollolover schreef:Dank je Relaxed, ik vind het ook echt vreemd, en vraag me echt af wat de reden hiervoor was....
monica08 schreef:Hier ook nog nooit een 6 voor de verzorging gehad. Wellicht doet deze jury dat altijd met de gedachte dat je niet met de verzorging je score omhoog haalt? Dat is het enige wat ik kan bedenken..
criollolover schreef:monica08 schreef:Hier ook nog nooit een 6 voor de verzorging gehad. Wellicht doet deze jury dat altijd met de gedachte dat je niet met de verzorging je score omhoog haalt? Dat is het enige wat ik kan bedenken..
Dat zou kunnen kloppen, dit hoorde ik ook in de kantine, maar het is afwijkend, iedereen doet zijn/haar best om zo goed mogelijk voor de dag te komen. Mijn Appie was vandaag iets in de schijt, ik heb wel 10 x als het niet meer is haar kont schoongemaakt, maar daar gaat het bij deze jury niet om denk ik.
Persoonlijk vind ik het belachelijk om standaard bij iedereen een 6 te geven op verzorging als daar geen nieuwe regels voor zijn.
criollolover schreef:Relaxed, ik ben het met je eens hoor, in de loop der jaren heb ik het wel geleerd, maar ik rij vanaf mijn 12 de wedstrijden, dus zo ongeveer 35 jaar wedstrijden en dit heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Ik kan mij ook niet verplaatsen in deze jury. Iedereen weet toch wel wat een voorbereiding inhoud voor een wedstrijd, daar doe je echt je best voor, althans de meerderheid.
). criollolover schreef:Somebody, ik was ook geneigd om naar de jury toe te lopen, maar de groep was best wel groot en om nu tot het einde te wachten was het mij niet echt waard. Ik ben, als ik een wedstrijd heb, uren van te voren zoet met het wassen en vlechten van mij behoorlijke witte Appie. Ik wil netjes voor de dag komen.
Dus uiteindelijk wil ik ook graag naar huis als ik geen winstpunt/prijs heb.

Scum schreef:Belachelijk. Op de jury cursus is me al geleerd dat je gewoon een 8 geeft als de combinatie er netjes uit ziet. En ook op alle bijscholingen gaat dat zo. En als iemand met een 8 daardoor 180 punten haalt dan is het gewoon een winstpunt, klaar. Het punt telt nou eenmaal mee.
Ik ga wel omlaag als er iets aan de verzorging mankeert. En ik ben daardoor ook weleens op een 5 uitgekomen, maar dat is heel zelden.
Naar mijn idee is dit dus ook de normale gang van zaken! CharleyT schreef:Ik geef inderdaad(wel eens) een zes voor verzorging. Maar niet standaard. Ik geef sowieso geen ''standaard'' cijfers, dat vind ik een raar verschijnsel.
Dus die zes die ik geef, geef ik vanwege nalatigheden in de verzorging. Net zo als een een acht of negen voor klasse verzorgde combinaties.
En dan kijken of het een puntje extra of minder waard is.
Merrr schreef:Gister wedstrijd gehad,
Ik zat in het secretariaat dus zag dat de jury iedereen een 6 gaf voor de verzorging.
Vindt het wel echt laag, je doet toch je uiterste best om er netjes uit te zien.
En of je dan een wp haalt daarom of niet, het is wel leuk als je beloond wordt voor je tijd die je er in stopt om er netjes uit te kunnen zien...
en ik snap wel, als je er rommelig uitziet dat je een lager cijfer krijgt.