Paardrijvakantie Jordanie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardengedra

Paardrijvakantie Jordanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 09:56

Hoi hoi,

Heeft er iemand ervaring met een paardrijvakantie in Jordanie?
Ik ben nog hard aan't twijfelen om nu 26 oktober te vertrekken ....

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:59

Dit voorjaar sprak er op Flanders Horse Expo een meisje dat in Jordanië gewerkt heeft bij zo'n trektocht. Mail Hans even bij Trailfinders (e-mail staat op de website). Hij kan je haar gegevens doorgeven en dan heb je meteen info uit eerste hand!

Paardengedra

Re: Paardrijvakantie Jordanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 18:09

Bedankt! Ik heb geboekt en tel af ... :-)

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:24

Veel plezier!!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:28

hee gaaf! Ga je naar Petra

Paardengedra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 16:48

Ja o.a. het is de trip van Trailfinders

RonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:42

De trip van trailfinders heb ik eind September gemaakt . Het was absoluut geweldig !
Alles was perfect voor elkaar , de paarden waren goed, de reisleiding was top en het eten heerlijk .
Doe Salem de groeten van de Hengst uit Holland !!

Cadeautje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:21

Voor wie dit ook eens mee wil maken, misschien een leuke tip :o : wij organiseren nu een rondreis te paard door Jordanië met Coupony i.s.m. Brenda's Travel http://www.coupony.nl/deals/rondreis-paard-jordanie Dwars door de Wadi Rum woestijn en natuurlijk met bezoek aan Petra! Je kunt alleen deze week boeken, maar dan heb je wel een korting van bijna 500,- van wat je hier normaal voor zou betalen (van 1350,- voor 878,-).

Als je meer wilt weten, kijk even op de site en stuur me gerust een pm!

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:59

En voor wie er graag heen gaat maar ook iets méér van het land wil zien... stuur me een PM ;-)

De meeste ruiterreizen vind ik daar behoorlijk eentonig: ofwel Petra-Wadi Rum ofwel zelfs een hele week Wadi Rum. Begrijp me niet verkeerd, Wadi Rum is prachtig maar na 2 dagen heb je het echt wel gezien. Dan kan je beter de rest van je vakantie andere dingen doen. Petra heb je niet op 1 dag gezien, onmogelijk! Best ook zo vroeg mogelijk te bezoeken, de gate gaat open om 6u en dan krijg je de treasury te zien zodner alle drommen toeristen ervoor. Gezien er dan ook erg weinig volk is, kan je mooi afdingen bij kamelenritjes ook ;-)
Ik ben er vorig jaar 2 keer geweest en ken ginder iemand ter plaatse: hij werkt met zijn paard in Petra en hij organiseert ritten te paard, ook dagtochten naar Little Petra of naar Petra zelf maar dan bovenop de bergen: schitterend zicht op de hele site en je kan er de treasury van bovenaf zien, prachtig! Hij heeft ook een 4x4 waarmee hij vervoer doet door het hele land, en een maaltijd in de bergen met zelfgemaakte mansaf kan ook geregeld worden. Wie interesse heeft stuurt maar een PM!

Naast Wadi Rum en Petra kan ik volgende zaken zeker aanraden:
- Aqaba voor wie graag duikt en snorkelt. Ga naar het zuiden, zo dicht mogelijk tegen de grens met Saoudi-Arabië aan! Dagtochten naar Eilat ook mogelijk vanaf daar.
- Jerash en Ajloun
- de koninklijke stallen in Amman, een must voor wie graag arabieren ziet! Wel op voorhand te regelen, je kan daar niet zomaar aanwaaien.
- De Dode Zee waar je uiteraard eens moet gaan drijven! Niet op eigen houtje doen maar bij een hotel, je wil je écht wel wassen na dat zout! Daar ook in de buurt Wadi Mujib Siq trail: schitterende wandeling door een riviertje, enkele klimmetjes odnerweg en je eindigt bij een waterval! Aanrader!!

Verder is Jordanië een super land: de mensen zijn er zo ongelofelijk vriendelijk, en het eten is héérlijk!