Voorlezer mag bijvoorbeeld niet in bikini staan voor te lezen. Maar gewoon normale kleding mag uiteraard wel. Cap is niet nodig.
SunNDLM
Geplaatst: 13-10-12 16:36
Hallo,
nou daar is een heel makkelijk antwoord op: het staat in de reglementen (artikel 407). Handschoenen zijn ook verplicht.
Artikel 407 - Kleding KLEDING Voor deelnemers en grooms is correcte kleding is verplicht zowel tijdens het losrijden als tijdens de wedstrijd. Deze regel is ook van toepassing op de voorlezer van de deelnemer. Een deelnemers en grooms dienen als volgt gekleed te zijn: – Heren: kostuum of combinatie - bijpassende (bol)hoed of veiligheidshelm, schootskleed en handschoenen. – Dames: kostuum, combinatie of rok - hoed of veiligheidshelm, schootskleed en handschoenen. Voor zowel deelnemers als grooms is eveneens het verenigingstenue toegestaan. Bij vaardigheidswedstrijden is voor zowel de deelnemer als de groom een veiligheidshelm (EN 1384) tijdens de proef verplicht.
Jij als menner krijgt zelfs 5 strafpunten wanneer de groom/voorlezer geen handschoenen of cap draagt.
Groetjes!
edit: @CM_ volgens de aangepaste menreglementen is dit wel verplicht, onder het zadel niet.
Anoniem
Geplaatst: 13-10-12 16:47
CM_ schreef:
Voorlezer mag bijvoorbeeld niet in bikini staan voor te lezen. Maar gewoon normale kleding mag uiteraard wel. Cap is niet nodig.
Het gaat over een menwedstrijd, daar zijn andere regels voor zover ik weet
erwin22
Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-12 16:49
Relaxed schreef:
CM_ schreef:
Het gaat over een menwedstrijd, daar zijn andere regels voor zover ik weet [/quote
haha ja zal wat zijn als je daar lekker in je zwembroek sta.
Nou ik heb dus wel meegemaakt dat iemand in blote bast stond voor te lezen, en die werd op het matje geroepen , vandaar dat ik gok dat een zwembroek ook niet toegestaan is
janouk
Geplaatst: 14-10-12 07:41
Het antwoord is dus: Ja. Bij het mennen dressuur moet de groom / voorlezer aan de kant ook in nette kleding verschijnen, inclusief hoofddeksel en handschoenen.