Klasse hoger opgeven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DaraBariton

Klasse hoger opgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 16:09

Stel,

Je rijdt L1 dressuur en hebt bijna genoeg punten om over te gaan naar de L2.
Eind volgende maand is er een wedstrijd in de buurt waar je graag heen wilt. (De wedstrijd zit vaak binnen 1 dag vol)
Je geeft je op voor de wedstrijd en ziet dat je nog 3 wedstrijden voor deze wedstrijd gaat rijden. Daarom zet je vast L2 neer omdat je denkt dat er een goede kans bestaat dat je optijd genoeg punten hebt. Dus je geeft je vast op voor de L2.

Huidige klasse opgeven en later om laten zetten gaat niet want dan moet je op de reservelijst
(Mocht je de punten toch niet hebben meldt je je dan natuurlijk weer tijdig af)

Het is een gok maar....

Mag dit?
Zijn er mensen die het doen?

Ik kan het namelijk nergens vinden.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:32

Ja hoor, dat mag. Als je plan is om direct over te stappen naar de L2 met genoeg punten en je denkt dat je dat ook gaat redden, kan je je gewoon inschrijven voor de L2. En evt weer afmelden mocht je t toch niet halen..

Poosje81

Re: Klasse hoger opgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:59

Zou gewoon inschrijven voor de L1 en aangeven dat je graag wil promoveren indien je genoeg punten hebt en dit meldt zodra je dit zeker weet.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:00

heb ik ook enkele keren gedaan, als het niet lukt meld je je of af of je vraagt overplaatsing en als het lukt start je lekker L2 :) ! Succes !

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:22

Ik had dit laatst ook, en had bij mijn inschrijving gevraagd of het mogelijk was dat ik na mijn wedstrijd zou melden of ik L1 of L2 zou starten, en dat was geen probleem. :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:25

Ik had ook al een wedstrijd L2 opgegeven, helaas heb ik er heel veel af moeten melden waardoor ik nu punten te kort kom. Was geen probleem. Van B naar L1 had ik B opgegeven met de melding dat het waarschijnlijk L1 werd. Die vereniging had liever dat ik een klasse lager op gaf.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 18:48

Inderdaad zou het beste zijn om gewoon L1 op te geven en te vermelden dat je graag L2 wilt starten indien je genoeg punten hebt. Maaar het probleem is dat je bij de vereniging hier in de buurt dan op de reservelijst moet... Daarom wilde ik kijken of dit een mogelijkheid was. 2 weken voor de wedstrijd waar het om gaat heb ik ergens anders kunnen vragen of ze het evt. over kunnen zetten en daar was het geen probleem...

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 18:07

Ik heb toch maar een klasse hoger opgegeven hoor. Kon het toch niet laten! Heb nu 7 wintspunten (vandaag 2 erbij) en heb nog 2 wedstrijden voor de "beruchte" L2 wedstrijd. Dus dat wordt gokken! :)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:10

Lekker doen inderdaad, geen probleem. Zo te lezen gaat dat vast wel lukken en afzeggen kan altijd nog, of toch een klasse lager als er nog plek is. Maar het gaat vast lukken, succes!

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:34

Jaa ik zou het gewoon doen! Veel succes.

xxcherylx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:07

Ja hoor dat mag wel maar dan moet je wel zeker weten dat je het gaat reden

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 09:55

Ik DENK dat ik het ga redden maarja je weet maar nooit. Zaterdag heb ik nog een L1 wedstrijd, begin November eentje waarbij ik nog moet aangeven L1 of L2. (die doen niet moeilijk) En midden November de L2 wedstrijd waar het om ging. Maar ik moet nog 3 punten.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:59

Waarom die haast om een overstap te maken? Het mag wel hoor, maar ik zou lekker nog een rondje L1 rijden. Word niemand slechter van toch? Dan weet je zeker dat je kan rijden en heb je hooguit iets meer dan 10 winstpunten, wat in mijn ogen zeker geen schande is.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 10:18

Ik zou graag snel overstappen omdat ik denk dat de overstap van L1 naar L2 voor ons niet heel groot is. Wel zou ik van L2 naar M1 denk ik rustiger aan doen. Daar zit dan volte 10m galop, Gebroken lijn 5m contra en schouderbinnenwaarts in. Maar dat pak ik dan af en toe mee in de training. En in de L2 is het een paar passen achterwaarts en 5 meter meer wijken. Oja en doorzitten natuurlijk (muv middendraf en halsstrekken)

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:20

:j deed ik ook altijd. Lekker naar de L2 doorzitten jeeeeeeej *\o/*

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:23

Ah oke. Ik vind persoonlijk de L2 een moeilijkere klasse dan het M1 en zou dus verkiezen om pas naar het L2 te gaan als ik de M1 zou beheersen voor een snelle doorstroming. Ik ga sowieso het liefste pas over als ik de klasse erna winstpuntwaardig beheers.

Maar dat is natuurlijk ieder voor zich!

Heel veel succes ermee dan!