Ik heb al heel wat geprobeerd met mijn merrie en het wil maar niet lukken, masta paste maar de staart flap en de hals waren te groot, en ik wil een deken met halve of hele hals, harry's horse met halve hals is te smal bij de schouders en trekt daar dan ook, zonder hals schuurt een andere deken zonder hals schuurde ook op de schoft, nika paste niet en zo nog een heel aantal dekens. Echter had ik een deken die perfect is maar deze is tegroot, Ik zal even een foto erop zetten, ik weet namelijk niet waar deze nog te krijgen zijn. Weet iemand een merk wat misschien wel past?
Wat voor ras is je paard? Voor bepaalde rassen heb je specialen dekens. Zo heeft mijn quarter merrie qua lengte een 195 nodig maar aan de voorkant verzuipt ze er in. Daarnaast zijn de buiksingels en de bilkoorden te lang. Terwijl ze met een 185 blote billen heeft. Bij een speciale quarter deken heeft ze dit niet en past een 195 perfect omdat daarbij rekening is gehouden met dat de bouw van een quarter heel anders is dan van een kwpner. En zo geld dit voor nog veel meer andere rassen
simongek
Geplaatst: 11-10-12 15:56
dekens met een halve hals moeten echt passen bij de bouw van een paard.
Mijn paard past dit soort dekens ook vast niet. dat trekt onwijs. Daar is hij gewoon te breed voor.
ik heb nu een amigo heavy met afneembare hals.heeft een gladde voering en super pasvorm.
Ik heb hier Weatherbeeta dekens op KWPN, welsh, Arabier, New Forest en quarter gehad. Past allemaal prima. Zijn fijne en duurzame dekens die de manen heel laten en niet schuren of drukken. Bij Reitsport Cuxland zijn ze in de aanbieding, ook met halve hals, al is een afneembare hals gemakkelijker en handiger.