2 jaar geleden ging ik opzoek naar een eigen pony. Op speurders.nl stond er een enorm leuke ijslandse merrie te koop 12 jaar.
Goed verkeersmak, braaf te rijden en 1.36 hoog ongeveer
Ik heb toen gemaild en ben gaan kijken. ( helaas bleek de pony 2 jaar daarvoor uit het wild zijn gehaald, ingereden en op een school gezet... Dit werd me nog niet verteld)
Het was toen zomervakantie en omdat de pony niet geschrikt voor school was heeft een lerares haar meegenomen en bij haar shetties gezet. (dit was geen succes en nu stond ze dus te koop.)
Dan kan je je wel bedenken, wat de pony deed toen ik er (na het vangen, wat niet de eigenaar maar ik voor elkaar kreeg...) op ging zitten.
De spurten in een harde draf weg en stopte nietmeer.
Heb mijn hoofd koel gehouden en haar heel lichtjes laten stoppen, zonder al te veel druk... Ik ben meteen afgestapt en zag dat ze het niks vond.
Waarop de eigenaar het ware verhaal vertelde

Ik dacht mijn laatste poging, en ging grondwerk/parelli/NH met haar doen. Alleen Fury (zo noemde zij haar) was echt niet geïnteresseerd in mensen en was allang blij dat ze los was...
Ik ging twijfelen, vond haar zooo leuk, maar was het slim? De pony kon niet aan huis en kwam op een stal te staan met geen mogelijkheid tot 24/7 buitenstaan. Ook had ik geen bak, en wou ik een leuke buitenrijpony! Ze was o zo leuk, maar mijn lieve moeder zou zich alleen maar zorgen maken. Ook vond ik het niet eerlijk tegenover de pony wanneer deze haar vrijheid zou verliezen, zo pony verdient heerlijke weidegang, bij een grote groep paarden en enorm veel verzorging om vertrouwen op te bouwen. Ik als 16 jarig meisje, kon haar dat niet bieden en had haar zowiezo meegenomen als ze aan huis kon staan, maar helaas

Ik zei dat ik het niet zou doen, waarop ik antwoord kreeg, o nou dan was jij de laatste ik breng haar wel naar een handelaar. Mijn hart brak, maar ik kon niks.. ( ze vroegen zelfs 1500 euro zonder papier of spullen... oke ijslanders zijn duur, maar komop)
ik heb later nog gemaild maar niks gehoord en ben erg benieuwd of iemand haar kent en waar ze nu staat!
Het zou een toppony kunnen zijn, mits je er tijd en aandacht in steekt!
Als ik nu eraan terug denk ( ik ben blij met mijn paardje), maar als ik de kans had, zou haar er graag bij gehad. Helaas had ik die kans niet.
Dus ik hoop dat ze het goed heeft, en dat haar nieuwe eigenaar er een super pony aan heeft!
Groetjes Charlotte!
Wie o wie kent haar

http://imageshack.us/a/img809/9752/show003bb.jpg
http://imageshack.us/a/img39/1324/show015dd.jpg