houten tussenschot of een rubbere flap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fiero6

houten tussenschot of een rubbere flap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 19:52

Hoi bokkers,

Even een vraagje.
Ik ben aan het kijken naar 2-paards trailers en ik heb 2 trailers op het oog.
Het enige groot verschil is het tussenschot. De eerste heeft een hoog houten tussenschot ( het schot is 3/4 van de hoogte van de trailer) de andere heeft een buizen frame op normale hoogte met 2 buizen en aan de onderste buis een rubbere flap.
De eerste is een Weijer, de 2de een Schout Car.

Wat is fijner/veiliger?
Wat zijn jullie ervaringen?
Dankje!

Amber_

Re: houten tussenschot of een rubbere flap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:55

Ik vind een 'harde' scheiding fijn. Eentje van mij wil veel verstappen. Hij heeft door de flexibele flap, het paard naast hem een plek op zijn kroonrand bezorgd. Door met zijn ijzer op die voet te tappen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:56

Mijn voorkeur is een dicht tussenschot maar mijn trailer heeft helaas een flap.

Bij een flap heb ik echter wel eens gehoord dat er een paard toch door die flap getrapt heeft naar zijn buurman.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:29

Ik heb hout, erg blij mee.
Gedaan omdat onze shets bij vorige door heen gingen (flap) maar idd ook erg fijn om zich schrap te zetten en buur paard niets kunnen doen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:31

rubberen flap, met een hout tussenschot gaan sommige paarden liggen wegens het niet goed kunnen bewaren van het evenwicht.
Met een houtenschot is dat echt verre van ideaal.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:34

Rubber! Hout is echt gevaarlijk!
Bij hard tussenschot kunnen ze benen niet sprijden (bij rubber kunnen ze onder flap door beetje).
Ik ken iemand met houten schot, alle paarden raken totaal in paniek daarin als ze zich in bocht niet kunnen houden. Daarom doet ze nu alleen nog 1 paard tegelijk (schot schuin) dat achterbenen ruimte hebben.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:36

Als houten schot dan wel heel zeker weten dat je het schot goed kan vastzetten in de bodem. Als dat nl niet kan, en paard gaat onderuit kan het met de benen onder het schot doorkomen, wat nog veel meer problemen oplevert. Voor mijzelf dus ook altijd rubber flap ipv schot.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:36

Ik heb een houten schot ertussen in mijn 2paardstrailer en dat gaat prima! Ik vind het fijner dat zo'n rubberen flap, mijn paard heeft er ook enigzins steun aan. Hij staat stabieler alleen of met zijn 2en in een 2paards trailer dan alleen op een 1,5 paards trailer. :)

Ik ben veel te bang met een rubberen flap dat ze alsnog misschien elkaar trappen of beschadigen, al dan niet bewust.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:44

Ook wij hadden in onze eigen trailer voorheen een rubber flap, doordat één pony wijd uit ging staan en daardoor op het `terrein`van de buurvrouw kwam, braken ze beide de trailer af :oo nadat we het tussenschot om hadden gebouwd tot houten tussenschot ging het goed. Ze staan nu allebei rustig en de wonden op de heupen en kapotte kronnranden aan hoeven zijn echt verleden tijd.

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:51

ik ga voor rubber, ook wegens het gewicht als ie er eens uit moet.
Ik vraag me trouwens af of er nog nieuwe trailers te koop zijn met een star tussenschot.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:32

Die kan je gewoon bestellen.
Heb ik bij aanschaf nieuwe ook gedaan.
Schot loopt tot onder aan door en zit vast, kunnen ze onmogelijk onder komen.