Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Het uithalen kan ik meestal voorkomen door hem vooruit te rijden en aan de mensen te zeggen dat ze beter afstand kunnen houden omdat hij het niet meer leuk vindt .. Als dit echt niet gaat zoals laatst dan ga ik gewoon achteraan rijden. Waar ik meer problemen mee heb is het bijten
Een paard wat langs hem loopt kan zo uit het niets ineens een knauw krijgen, en daar ben ik meestal niet op voorzien 
Ik ben nu met Parelli bezig en hoop via die weg stapje voor stapje dat soort problemen ook op te lossen .. ik denk als ik echt 100% het voor het zeggen heb, elk moment, elke seconde, dat de problemen ook 'vanzelf' verdwijnen .. dat een "uh" of "niet doen" genoeg is om hem er van te weerhouden. Maar of dat zo is kan ik je pas over een tijdje vertellen
). Ik merk wel verandering, niet alleen in de weide maar ook tijdens het werk en tussendoor .. De dominante is veel meer met mij bezig, houdt mij altijd in de gaten en ik kan hem zelfs los in de piste laten lopen, even wat anders doen waardoor hij grasjes gaat zoeken enzo en als ik dan een paar meter van hem af ga staan en naar hem kijk komt hij gewoon naar mij toe .. Nu al .. en dan ben ik nog maar met de basis bezig .. Zijn allemaal tekenen dat ik toch wel een leider (geworden) ben die ze graag volgen .. Zal iedereen vast z'n eigen mening over hebben maar ik merk toch wel verandering
_Kiki_ schreef:Hmm, interessant. Wat ik aan 'angst' zou kunnen bedenken is de verlatingsangst van Tivara. Als Tequila ook maar een klein stukje weg lijkt te gaan is Tivara al in paniek. Ze wordt dan heel onrustig (thuis al als ze Tequila in de wei even niet meer kan zien). Dus misschien dat haar angst erin zit dat Tequila weg gaat als er een ander paard tussen komt? Verder zou ik op dit moment zo niks kunnen bedenken.