Nieuwe rijbroek in de was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stalxpaard

Nieuwe rijbroek in de was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:10

hallo :)

Ik heb een nieuwe rijbroek. De harry's horse Jolene in het bruin. Deze broek heeft een lederen zitvlak. En hij mag volgens het labeltje niet in de wasmachine. Normaal doe ik dat dan wel gewoon, maar op deze broek wil ik gewoon heel zuinig zijn ;). Hij moet namelijk gewoon erg netjes blijven. Maar als ik hem met de hand uitwas, gaat hij dan wel goed schoon? En moet ik dan wel wasmiddel gebruiken of niet.

Mvg.

ik heb tijdelijk niet de beschikking over een mama..

fjordjes

Re: Nieuwe rijbroek in de was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:11

Weet je zeker dat het echt leer is? Ik heb ook een aantal rijbroeken met die nepleren stukken (suede) en die gaan bij mij gewoon in de wasmachine en droger.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:12

Als het echt leer is dan moet je het wassen met speciaal wasmiddel ervoor maar bij kunstleer kun je het rustig op 30 graden wassen; let wel op met wasverzachter, dan kan het vies glibberig maken :') dus liever niet of heel weinig.

Jouw broek heeft kunstleder dus dat kun je best wassen hoor! 30 graden, beetje wasmiddel en niet te hoog centrifugeren. Liefst gewoon ophangen te drogen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-10-12 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:14

Gezien de prijs van een HH rijbroek kan ik mij niet voorstellen dat er echt leer in zit. Ik zou hem gewoon in de wasmachine stoppen op kort programma en niet te heet graadje of 30.

Wat staat er precies op het labeltje?

stalxpaard

Re: Nieuwe rijbroek in de was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:17

cotton/lycra,

nee geloof ook niet dat het echt leer is trouwens haha.
Bedankt voor de tips. doe ik hem gewoon op koude temperatuur :) Jullie redden mijn broek haha