tips voor training paard meer benen optild?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xTweetyx

tips voor training paard meer benen optild?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 20:41

wie o wie kan er mij wat goede tips geven?

Ik rij met mijn pony Z1 tussen de paarden,
alleen wil ik extra oefenen dat hij meer zijn voeten gaat optillen, ook zijn voorbenen
dus niet alleen over het "meer verzamelen"

wie heeft er een beetje goede tips,

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:04

Je kunt een instructrice zoeken die je wat kan helpen bij het verruimen van de bewegingen, iemand die bij voorkeur al eens een paard piaffe/passage heeft geleerd. Deze hebben er vaak het beste oog op hoe je een paard actief bij elkaar kunt krijgen, ontspannen bij elkaar kunt houden en vanuit die verzameling kunt laten doorstrekken. Zeker als je verder naar verzameling toe gaat rijden en vanuit die verzameling kunt schakelen krijgt je paard automatisch meer schoudervrijheid. Maar laat hier wel een instructrice bij helpen, want je overvraagt een paard al snel, het paard moet er altijd plezier in blijven houden. Ook kan een instructrice zien hoeverre het mogelijk is om de passen ruimer te krijgen, sommige paarden en pony's kunnen het fysiek gewoonweg niet aan.

Een goede oefening is om vanuit een schouderbinnenwaarts tempowisselingen te maken. Vooruit, verzamelen, vooruit. Probeer ook eens te verzamelen in de schouderbinnenwaarts daarna recht te stellen, en na 2 passen recht een uitgestrekte draf in te zetten.. Verder veel, heel veel schakelen, belonen op het juiste moment en engelengeduld. Maar de grootste tip is echt een deskundig oog die langs de zijkant mee kan kijken, daar heb je echt enorm veel aan!

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:23

Wat goed werkt is balkjes stappen en ook in het bos rijden 1 of 2 keer per week, heuvel op heuvel af, boomstammen stappen etc. Hier worden ze sterker van en kunnen ze niet vlak blijven lopen :)

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:44

Als je cavaletti's heb kun je beginnen met stap en draf balkjes en kan je deze steeds hoger leggen.

Ook een goede oefening voor het verruimen steeds een klein stukje verder

Maar volgens mij gaat het jullie prima af zag in je onderschrift +15 staan