quera schreef:Tigra_ schreef:Is toch eigenlijk niet normaal hé dat ze zulke paarden op de manege hebben staan maar goed.
Ik zou zeggen dat het paard eerste eens gecorrigeerd moet worden al vorens er andere mee aan de slag te laten gaan. Dus haal je instructrice erbij zodat die je kan helpen.
Kan ook singelnijd zijn. Hadden er hier vroeger ook 1 toen ik nog op de manege reed.
Ook dat moet gewoon gecorrigeerd worden. We verwachten van eigen paarden dat ze fatsoenlijk opgevoed worden geldt voor manege paarden dubbel zo hard, jan en alleman zit er aan te plukken veiligheid hoort dan helemaal boven aan het lijstje te staan. Ik verbaas ik echt meer over het feit dat er op maneges toch blijkbaar niet zo nauw gekeken wordt naar de veiligheid.
Citaat:
ik denk niet dat dit paard gecorrigeerd moet worden, ik denk eerder dat dit paard een goed zadel nodig heeft.
En dat maak ik vooral op uit het stukje 'afzadelen. Daar is hij dan wel weer lief mee.'
Als dit een gewoonte is geworden zal het met een passend zadel alleen niet zomaar opgelost zijn vrees ik.