Paard bokt of steigert aan touw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saffiralove1

Paard bokt of steigert aan touw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 15:25

Hoi!!! :j :j
Bij ons op de manege staat een paard dat, als het vast staat, met het zadel snel gaat bokken of steigeren.
En al snel wordt je dan een stuk banger.
Dan heb ik daar 1 keer op gereden, maar toen hoefde ik niet te zadelen, wel afzadelen.
Daar is hij dan wel weer lief mee.
Maar weten jullie wat ik hier tegen kan doen zodat het beter gaat?????

Ik hoor graag jullie reacties!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groeten, PAARDENLUF

Joscaa

Re: Paard bokt of steigert aan touw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:28

Vragen of iemand met wat meer ervaring je er even mee wilt helpen en niet in je eentje gaan klooien :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:07

Is toch eigenlijk niet normaal hé dat ze zulke paarden op de manege hebben staan maar goed.
Ik zou zeggen dat het paard eerste eens gecorrigeerd moet worden al vorens er andere mee aan de slag te laten gaan. Dus haal je instructrice erbij zodat die je kan helpen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:10

Tigra_ schreef:
Is toch eigenlijk niet normaal hé dat ze zulke paarden op de manege hebben staan maar goed.
Ik zou zeggen dat het paard eerste eens gecorrigeerd moet worden al vorens er andere mee aan de slag te laten gaan. Dus haal je instructrice erbij zodat die je kan helpen.

Kan ook singelnijd zijn. Hadden er hier vroeger ook 1 toen ik nog op de manege reed.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:10

pas het zadel wel.

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:13

op welkke manege is dit verhaal komt bekent voor

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:28

ik denk niet dat dit paard gecorrigeerd moet worden, ik denk eerder dat dit paard een goed zadel nodig heeft.
En dat maak ik vooral op uit het stukje 'afzadelen. Daar is hij dan wel weer lief mee.'

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:37

quera schreef:
Tigra_ schreef:

Kan ook singelnijd zijn. Hadden er hier vroeger ook 1 toen ik nog op de manege reed.

Ook dat moet gewoon gecorrigeerd worden. We verwachten van eigen paarden dat ze fatsoenlijk opgevoed worden geldt voor manege paarden dubbel zo hard, jan en alleman zit er aan te plukken veiligheid hoort dan helemaal boven aan het lijstje te staan. Ik verbaas ik echt meer over het feit dat er op maneges toch blijkbaar niet zo nauw gekeken wordt naar de veiligheid.

Citaat:
ik denk niet dat dit paard gecorrigeerd moet worden, ik denk eerder dat dit paard een goed zadel nodig heeft.
En dat maak ik vooral op uit het stukje 'afzadelen. Daar is hij dan wel weer lief mee.'

Als dit een gewoonte is geworden zal het met een passend zadel alleen niet zomaar opgelost zijn vrees ik.

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 13:37

Tigra_ schreef:

Nee, vind ik ook, maarja....
Uiteindelijk wordt toch meestal een stalhulp of instructrice erbij gehaalt......

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:40

Het kan zijn dat het paard gaat stijgeren en bokken dat ie misschien pijn heeft wat er al word gezegt past het zadel wel goed een paard doet iets als ie meestal pijn heeft ;-)

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 13:42

paardje1983 schreef:
pas het zadel wel.

Ik denk het wel, want onder het rijden is het paard opzich wel lief.
Af en toe ondeugend onder het rijdne, maar dat is normaal ;)

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 13:44

Hoi,

Gisteren geplaatst en nu al zoveel leuke en goede reacties! _/-\o_

Dankjewel. Hoop dat jullie blijven reageren, en dat we er dan uitkomen.... :j :j :j :j :j :j

GRoetjes PAARDENLUF