Het wordt weer kouder/natter weer dus ik dacht we doen de (dunne) winterdeken maar weer op.
Wij scheren onze paardjes niet dus begin ik liever wat vroeger met een deken dan een haarbol te hebben
Ik had nog de deken liggen van mijn oude pony die van het voorjaar verkocht was.
Dus heb ik die maar opgedaan, paste niet super. Was een beetje aan te klein maar hij kon er voorlopig mee vooruit.
Ik heb toen een dag niet gereden, de dag erna de deken eraf gehaald.
Toen had ze schuurplekken gekregen op de plek waar ik met mijn sporen zit (heel vreemd).
Maar gewoon mee naar de les gegaan, en toen na de les er weer naar gekeken.
kapot gereden (arm beestje)
Toch maar die week doorgetraind want ik had voor de eerste keer cross en wou die toch erg graag wel rijden.
Na zondag besloten haar een midweekje te longeren, zodat de plekken konden genezen. Zaterdags er weer opgestapt,
Niks aan de hand. Maar na maandag lag het weer helemaal open.
Toen maar besloten een tijdje zonder sporen te gaan rijden.
Dinsdags dressuurles, ging eigenlijk nog wel redelijk goed.
Donderdags springles, wat heb ik mijn sporen gemist.
Mijn pony is altijd niet erg vlot aan mijn been en als ik dan zonder sporen rijd is het helemaal erg.
We doen altijd wel oefeningen haar beter aan het been te krijgen, daar zit ook wel vooruitgang in.
Maar mijn instructrice had er even leuk een muurtje, hekje, plankje en pionnetjes ingedaan.
Dus meerdere malen uit stilstand gesprongen, ook nog even gesteigerd (helaas). Maar wel alles gedaan.
Maar van de week heeft iemand mij verteld dat impuls sporen misschien wel geschikt waren.
Omdat die vriendelijk de hulpen geven.
Maar weet iemand of dat in mijn positie geschikt is. En heeft iemand misschien ervaring met impuls sporen?
Groetjes