Ik heb sinds april een 10-jarige merrie. Ze heeft vroeger bij de vorige eigenaars meegedaan aan jumpings en dus kent ze de trailer en vrachtwagen.
In het begin wou ze bij mij nooit op de van of vrachtwagen, maar na een tijdje groeide het vertrouwen en nu wandelt ze er prima op
Alleen heb ik nu een ander probleem...
In het begin stond mijn merrie netjes en stil op de vrachtwagen, maar na een tijdje begon ze echt hard te stampen waarbij ze haar eigen verwonde.
Ik dacht dat het te maken had met hengstigheid omdat ze dit deed toen mijn ruin mee op de vrachtwagen ging maar dit gedrag bleef.
Ondertussen zijn we zo'n goede maand verder en het probleemgedrag blijft. . .
Steeds als ik haar op de vrachtwagen zet wandelt ze er prima op, maar van zodra ze erop staat begint ze meteen te slagen.
Ik vroeg me af of iemand hier soms ervaring mee heeft en wat een oplossing zou kunnen zijn?
Ik heb me al bij verschillende mensen geïnformeerd en er zijn er die zeggen dat ik ze "boeien" moet aandoen waardoor ze niet meer kan slagen. Dit lijkt me niet echt paardvriendelijk. Het is ook de bedoeling om haar regelmatig mee te nemen op verplaatsing en dus dat ze geen afkeer krijgt van dat rijdende ding...