Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Blem schreef:Hoi,
Ik heb een probleem met mijn trailer en ik vraag me af of iemand hier al van gehoord heeft.
Heb een 5 jaar oude Atec Olympialine, volpolyester met een kunststofvloer. Staat altijd netjes binnen en wordt alleen met concours gebruikt ( 1 maximaal 2x per maand). In de 5 jaar dat ik 'm heb heeft ie ook een heel jaar zowat helemaal niet gereden wegens problemen met mijn paard. Nu stond ik dezerdagen in mijn trailer en hoorde de vloer kraken. Precies op de plaatsen waar mijn paard met de hoeven staat. Er Zit ook een bult net vóór en het beweegt helemaal. Van onderen is er niks te zien.
Heeft iemand misschien hetzelfde probleem? Ideeën? Heb 'm net weggebracht naar de trailerman en "ze gingen wel eens kijken"!?
Help! Bij voorbaat dank voor de reacties.
Grotejs,
Bianca
, zou het kunnen dat je rubber toplaag loslaat van de kunstof vloer?? Precies waar die bult zit??
dit zeg ik i.v.m. de garantie op je vloer!!!! Blem schreef:Hallo,
Bedankt voor de reacties. Heb mijn trailer weggebracht, daarheen waar ik 'm gekocht heb. De trailerman heeft het kraken verholpen door de ruimte tussen de balken en de vloer op te vullen, en de vloer meer te stutten aan de onderkant. Het kraken is weg! De vloer veert echter nog steeds. Als ik erdoor loop zie ik 'm nog steeds bewegen. Van onderen beweegt de vloer niet, alleen aan de bovenkant. We denken zelf dat het honinggraat in de kunststofvloer gebroken is. De trailerman zegt dat mijn paard er waarschijnlijk niet door kan zakken. Dat "waarschijnlijk" stoort me! Ze zeiden dat ze er nog een plaat onder konden zetten dat als mijn paard er dan doorzakt, ze nog steeds op die metalen plaat zou staan! Dat zie ik als lapwerk, en niet als permanente oplossing.
Atec is failliet! Sinds ongeveer 4 weken. Dus de 10 jaar garantie is dan ook ver te zoeken. Er was wel iemand bereikbaar bij Atec. Ik kreeg een zeer kort antwoord op mijn e-mail dat er geen garantie op was. In de Atec folders staat echter 10 jaar garantie op die kunststofvloer. De trailerman heeft Atec nog gebeld. Ze gingen kijken of ze opnieuw op gingen starten en de trailerman moest half november nog maar eens bellen.
Ergens anders hoorde ik dat die kunststofvloeren in de atec trailers wel eens gebroken zijn! Heb geen vertrouwen meer in die trailer. Volgens mij moet ik een nieuwe vloer erin! De "redelijkerwijs te verwachten levensduur" zoals de rijdende rechter dat zegt van de vloer van een trailer mag toch langer zijn dan 5 jaar. Dus in principe moet die er gratis in, en degene die me de trailer verkocht heeft zal daarvoor op moeten draaien?! ... anders een andere trailer!?!? Ik weet het ook niet meer.
Groetjes,
Bianca
de planning lag in Januari, we zijn zelf ook Atec dealer en balen er van, want het zijn gewoon wel hele goede trailers, je mag altijd kosteloos bij ons aankomen voor een second opinion, welkom hoor, ik kan me voorstellen dat het je helemaal niet lekker zit!!