Maar, net zoals bij auto verzekeringen zijn er zoveel, elk met zijn eigen voorwaarden, plus en minpunten. Vandaar dat ik graag de meningen, tips en ervaringen van Bokt wil horen.
Mijn paard is waarschijnlijk niet zoveel waard, en had zelf een bedrag van ongeveer 3000.- euro in gedachten.
Het is een ruin, castratie-post, vruchtbaarheidsonderzoeken, of andere merrie gerelateerde posten zijn dus ook niet nodig. Maar bij de meeste zit dit toch in een pakket.
En stel; je paard krijgt een klap van een ander paard, het is spoed, avond en moet naar een kliniek. Bij sommige verzekeringen lees ik in de voorwaarden dat je eerst de verzekering op de hoogte moet stellen voordat je paard naar een kliniek toe mag... Hoe gaat dit in de praktijk?
Als er dan blijkt dat je paard niet volledig meer zal herstellen, en enkel als grasmaaier zijn leven kan doorbrengen, en de verzekering bepaald dat er een einde aan gemaakt moet worden... Hoe gaat dat in de praktijk? Moet je je paard dan uitkopen, of stopt de verzekering op dat moment?
Tot slot moet het natuurlijk ook nog te betalen blijven...
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt