Cap schoonmaken. Hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kekavo

Cap schoonmaken. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 09:22

Ik heb laatst mijn cap in de zadelkast op stal laten liggen. Niet zo slim, want we hebben muizen in de kast. Resultaat: mijn cap stinkt een uur in de wind.
Heeft iemand enig idee hoe ik die geur er af kan krijgen? Kan ik dat, zowel van binnen als van buiten, met een sopje afnemen of kan ik hem misschien gewoon onderdompelen? Lijkt me zelf niet zo'n heel goed idee, maar hij heeft nog een aantal dagen om goed te drogen voor ik hem weer nodig heb.
Heeft iemand ervaring met cap schoonmaken?

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:21

Laat maar zitten. Ik heb hem toch maar weggegooit en ga morgen een nieuwe kopen.

sannie275

Re: Cap schoonmaken. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:17

Er bestaan ook van die speciale spuitbussen voor caps, onder andere te koop bij Divoza, van het merk Choplin. Je spuit het op je cap en het is dan een soort schuim, heel even erop laten zitten en dan uitwrijven met een doek, je doek wordt gewoon zwart! (als je een witte doek hebt dan.. :') ) Wel alleen bij zachte/fluwelen caps zegmaar, op zachte binnenkant werkt dit ook :)

Janiinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:48

Je had hem in een emmer sop kunnen zetten, 1dag en nacht laten weken en dan laten drogen, en ja hij is niet binnen 2 uur droog dat duurt wel ff :P

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:49

voortaan, een rondje vaatwasser doet wonderen!

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:21

ik doe altijd even in een emmer sop, zelf goed soppen en dan goed naspoelen en laten drogen en hij ruikt weer naar roosjes!:)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:22

Als de mijne vies is maak ik gewoon een ritje door de regen! helpt altijd.