[PG] Gezocht: Paris van de Raamberg Mérens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jajo013

[PG] Gezocht: Paris van de Raamberg Mérens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 22:29

Hallo allemaal,

Bijna een jaar geleden werd onze lieve Paris verkocht. Paris is een lieve, volle/stevige Mérens merrie. Ze is vrij plotseling verkocht en hierdoor hebben wij niet echt afscheid van haar kunnen nemen en dat voelt tot de dag van vandaag niet goed. Als het goed is zou ze nu in de buurt van Elburg/Zwolle moeten staan, maar zeker weten doen we het niet.

Weet iemand waar zij is, of heeft iemand haar gezien? Ze is herkenbaar aan haar kortere manen en het kleine witte vlekje op haar voorhoofd... we zouden haar graag nog even willen knuffelen...

Afbeelding
Afbeelding
http://i14.photobucket.com/albums/a321/ ... 181501.jpg

Groetjes, Sonja
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-10-12 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd en foto's in link gezet, maximaal twee zichtbare foto's per bericht.

inkepink

Re: [PG] Gezocht: Paris van de Raamberg Mérens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:20

Heb je zelf de gegevens van de koper niet meer dan? En heb je al contact gehad met het stamboekkantoor?
Paris heeft inderdaad in de buurt van zwolle gestaan maar daar heb je haar denk ik toendertijd zelf gekocht? Haar oude eigenaresse zit ook wel op bokt maar is geen actieve bokker zover ik weet.

jajo013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 07:45

Hallo Inkepink,

Ik heb al contact gehad met mevrouw Koppel van het stamboekkantoor en ze is niet overgeschreven op naam van haar nieuwe eigenaar dus zij kan niks meer voor ons doen dan een oproep op het Merens forum plaatsen. Paris is vorig jaar november opgehaald door een handelaar (we weten niet wie) die een koper voor haar had, voor zover wij weten is ze richting zwolle/elburg maar zeker weten doe wij het niet.

We hebben alle officiele wegen al bewandeld voordat we hier een oproep neer hebben gezet, ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen om haar op te sporen. We hebben zelfs al een hele rits met handelaren gebeld...........zonder succes...............

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:44

Poeh,das moeilijk dan hoor...ze kan overal zijn.
Ik hoop dat de nieuwe eigenaar op Bokt meeleest of het viavia hoort.
Veel succes met het vinden van haar.....

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:57

Van 2006 tot 2008 is Paris van ons geweest, ik heb nog een paar foto's van haar.

Afbeelding

Afbeelding

Ze was hier 4, dus als ik het goed heb is ze nu 9 jaar (is waarschijnlijk nu wat uitgezwaard, ze was toen nog echt een puppie).
Stokmaat is +/- 153, ze heeft vrij weinig behang voor een merens.
Ik hoop dat iemand haar herkent, zou leuk zijn om te weten waar ze nu is

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:27

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij staat deze pony vlak bij mijn paard. Samen met een Fjord.

Mijn paard staat in Elburg/Oosterwolde...

Ik zal morgen nog eens kijken als we er langs komen :)

jajo013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 07:37

Daphne__ schreef:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij staat deze pony vlak bij mijn paard. Samen met een Fjord.

Mijn paard staat in Elburg/Oosterwolde...

Ik zal morgen nog eens kijken als we er langs komen :)

Echt waar?????? Oh laat het me alsjeblieft even weten *\o/*

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 07:50

Je hebt pb =) volgens mij staat ze in Lelystad.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:46

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:49

Zo dat is snel:)

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:22

Ja dat dacht ik dus ook ... maar die website is niet up to date. TS was eigenaar in de tijd dat Paris op de ponyclub stond. Nu staat ze daar niet meer :n

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:39

Ik ken wel de fokker van dit paardje maar waar hij nu is weet ik niet. Succes met de zoektocht!

jajo013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 16:17

inkepink schreef:
lang leve google en bokt":
http://ponyclubskwl.nl/

Ja dat zou je denken, maar helaas! We hebben echt heel internet al afgezocht naar haar, vandaar dat oa deze oproep een laatste strohalm is.

De site van de ponyclub is lange tijd niet bijgewerkt............en toen stond ze dus hier, maar sinds 19 november 2011 niet meer.

Dus blijf alsjeblieft naar haar uitkijken!

Sonja

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 01:45

Google is allang gebruikt dus geen optie meer ;)
Nu moeten ze het meer hebben van mensen die haar gezien hebben of weten waar ze staat..
Ze is dus vanuit Lelystad verkocht.. Dus daar staat ze ook niet meer...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 01:51

Ik heb vandaag gekeken, maar pony stond ver achter in het weiland en ik dacht een wit voetje achter te zien. Ga morgen nog eens kijken, hopelijk staat de pony dan meer aan de weg! :)

Hawaii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:28

Misschien via de eigenaren van die andere Mérens op die ponyclub site, Quiché, proberen achter de nieuwe eigenaar te komen?
Of staan die hier ook niet meer? Eigenaren zijn nog recent met Quiché op de Mérens keuring geweest.

jajo013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 13:06

Hallo Bokkers,

We zijn alweer wat weken verder sinds onze oproep hier in onze zoektocht naar Paris, maar nog steeds is ze niet gesignaleerd :( Ik snap er niks van.....

We hebben inmiddels alle handelaren in Flevoland, Overijssel en Gelderland wel gesproken of gemaild en er blijven maar reacties binnen komen dat ze nergens gezien is. Ook de fokker en het Merens stamboekkantoor weten niet wat haar huidige verblijfplaats is.

Ik heb er een naar gevoel over.....

Wil iedereen nog eens om zich heen kijken of ze onze lieve Merens Paris in een weiland zien staan??

jajo013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 20:28

Helaas hebben we haar nog steeds niet gevonden, niemand weet ook waar ze is, zelfs de fokker niet en die kent toch heel wat mensen en kent bijna elke Merens ........

Hawaii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:17

Via social media al iets geprobeerd (twitter, facebook, hyves of linkedin) ?
Misschien lukt het dan om iemand te bereiken, die weet waar ze staat (stalgenootje of zoiets).
Niet iedereen leest bokt of doet veel op internet.

Succes met zoeken.

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:50

Mijn vorige kanjer,Nero vd Raamberg staat bij een gezin en op fb zag ik van de week een foto,van ver,waarbij er stond dat ze op Paris reed.
Pb me maar,dan voeg ik je toe op fb en kan je t zien.

jajo013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 15:54

Het is inmiddels bijna twee jaar geleden dat onze (verzorg)pony Paris plotseling verkocht is.

Kent iemand een Merensmerrie met een kleine ster op haar hoofd en korte manen, die sinds november 2011 buiten Lelystad staat, laat het ons dan even weten, we zouden haar graag nog een keer bezoeken...