Ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb 15 jaar geleden geweldige leren laarzen van Cavallo gekocht en er 3 jaar mee gereden. Door verschillende omstandigheden ben ik daarna gestopt met rijden. De laarzen heb ik altijd bewaard op zolder, niks bijzonders mee gedaan. Ik wil weer graag gaan rijden, hoe krijg ik mijn laarzen weer gebruiksklaar, of kan ik ze zo aan?
Heb je ze al tevoorschijn gehaald? Hoe voelt het leer? Als het stug is, zou ik ze eens goed verwennen, schoonmaken en een goede schoensmeer gebruiken. Of anders even mee naar de schoenmaker, die kan vast vertellen wat het beste is!
quera
Geplaatst: 02-10-12 00:08
Pas je ze nog wel aangezien je soms dikker of dunner bij de kuiten word
Ik pas ze idd weer, het leer kraakt behoorlijk, maar ze zien er nog prima uit.
Waarmee kan ik ze het beste invetten? Gewone schoensmeer, of juist alleen schoenenvet? Of nog wat anders?
quera
Geplaatst: 02-10-12 00:13
Dan zou ik ze gewoon invetten met vet dus
kleinvosje
Geplaatst: 02-10-12 00:14
Vet is niet zo heel goed voor de stiksels. Een goede schoensmeer gebruiken, geen goedkope rommel, dat zou goed moeten gaan!
44Myrthe44
Geplaatst: 02-10-12 00:22
kleinvosje schreef:
Vet is niet zo heel goed voor de stiksels. Een goede schoensmeer gebruiken, geen goedkope rommel, dat zou goed moeten gaan!
Dat is een fabel, dat is alleen zo als je ze elke dag vet. Aangezien deze al 15 jaar op een zolder liggen zou ik ze gerust in een laagje vet zetten, daar wordt het leer wel het meest soepel van!