Buitenritten, met eigen groepje onder begeleiding, waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

poedelfan

Buitenritten, met eigen groepje onder begeleiding, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 11:31

Wij willen graag met een eigen groepje ruiters zo af en toe eens een leuk buitenritje gaan maken.
Wij hebben geen eigen paarden, zijn allemaal volwassen mensen met verschillende niveau's in rijervaring, maar beheersen allemaal wel de stap draf en galop.
Wij zoeken dus leuke adresjes waar dit mogelijk is (met eigen groep).
We willen graag met begeleiding maar verder zonder vreemde erbij en het liefst in bosrijke omgeving. Gelderland Utrecht of Noord Brabant heeft de voorkeur.
Ons groepje bestaat momenteel uit 5 personen, maar is zich langzamer zeker aan het uitbreiden
Ik heb al wat adresjes verzameld hier op het forum en via google maar hoop op nog wat meer keuze.
Hopelijk zijn hier wat mensen, die me nog wat tips kunnen geven.

Eunomia

Re: Buitenritten, met eigen groepje onder begeleiding, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:37

Bij Boonzaaijer in [plaatsnaam] kun je voor zo ver ik weet paarden huren met begleiding. :)
Ik kan alleen even de site niet vinden, dus ik zou de naam gewoon even googelen.

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:38

Paprika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:12

Ik ken een schitterend adresje, maar dat is wel in de Eifel. (www.outbackriding.be) 3 uur rijden, onder begeleiding. We zijn er al meermaals gaan rijden. En elke keer zijn we geen mens tegengekomen, meestal zelfs geen straat moeten kruisen. Zowel beginners als gevorderden kunnen daar rijden.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:45

Zelf heb ik bij De Kronkel gewerkt in Assel (Hoog Soeren, gem. Apeldoorn).
Is een leuk huifkarcentrum met Fjorden (max. gewicht is daarom ook 90 kg).
Je kan zelf bepalen hoe lang de rit duurt van één uur tot dagtochten.
Altijd gezellige en volwassen begeleiding en een zeer mooie omgeving!
Wel even doorgeven bij je reservering dat je er geen vreemden bij wilt hebben!
http://www.dekronkel.com/

Josephine63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:32

Hi! Je zou het kunnen proberen bij Recreatie De Stal (www.manegerecreatiedestal.com) in Noordwijk aan Zee (ZH). Ze hebben maar iets van 8 paarden, dus de groepen zijn sowieso "klein". Mooie rit door het Hollands Duin naar het strand, een eind over het strand en dan via het duin weer terug. Al hun ritten zijn onder begeleiding.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:48

http://www.dehorperhoeve.nl
Hier kun je een arrangement boeken bij een stal met Friese paarden. Dan ga je met je eigen groep onder begeleiding op buitenrit. De eigenaren zijn heel erg vriendelijk en betrokken! Vaak nemen ze de kar mee, dus je kunt ook leren mennen. Je kunt er ook gewoon een dressuurles nemen, longeerles, grondwerk doen en je hebt heel leuk contact met hele lieve Friese merries en hun veulens die allemaal samen in een grote wei/hitactief stal staan. Je kunt er ook slapen op de hoeve, want ze hebben 2 appartementen waar 4 à 5 mensen per kamer in kunnen. Ik ben er zelf al 2 jaar achter elkaar geweest met een groep en het is echt aan te raden!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:49

www.hoevetwed.nl Ingrid is een hele vrolijke vrouw en daar in Wapse hebben ze práchtige omgeving om te rijden.

Simone1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:16

inderdaad, zoals Josephine al aangeeft kun je via Recreatie 'de stal' in Noordwijkerhout fantastische ritten maken. Niet alleen een twee uurs rit, maar ook dagtochten of zelfs meerdaagse tochten zijn mogelijk. Heel erg gaaf! Groetjes, Simone

MarieAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:55

Wij verzorgen ook buitenritten op maat: in overleg met of zonder lunch onderweg, duur van de rit 1.5-ruim 4 uur en groepje van 5 is geen probleem. T tis wel een stukje weg, maar dan kun je ook heerlijk over t strand rijden! Evt. is overnachting mogelijk.

http://www.paardrijdenophetstrand.nl

Meer info over de paarden die we hebben kun je vinden op www.ponykamp-ameland.nl De paarden worden enkel gebruikt voor af en toe dit soort ritten, en in de vakanties voor de kampen.

poedelfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 05:16

Bedankt allemaal tot nu toe.
We zoeken eigenlijk geen strandritten, we wonen zelf aan het strand en mogelijkheden genoeg langs de hele kustlijn wat betreft buitenritten, binnenkort gaan we weer naar Noordwijkerhout. Maar we zouden liever allemaal graag in bosrijke omgeving gaan. Er zitten wat mensen bij boven de 90 kilo dus pony's/kleine paarden gaat hem ook niet helemaal worden.

Inmiddels heb ik even gemaild naar de Tinkerboerderij in NB en Manege Belvedere op de Veluwe. Ben benieuwd naar de mogelijkheden.

Meer tips natuurlijk nog steeds welkom.

veravogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 07:12