ik ben mijn paard nu aan het verkeersmak maken ik wandel heel veel met hem bijna elke dag een kwartiertje ongeveer hij vindt het nog wel spannend maar hij wil er niet vandoor gaan hij maakt ook een soort gesnurk de hele tijd door ik doe het nu zo als er autos langs komen stop ik even en laat ik hem er na kijken vrachtwagens vindt die echt heel eng maar hij gaat er niet vandoor al zou die dat wel heel graag doen het geluk is dat hij echt in de straat staat gestalt dus vanuit zijn padock is gelijk de weg ik wil graag ook met hem naar buiten om te rijden ik doe nu zo om het te leren en hoe ik het zou doen ik wandel nu vaak met hem als hij eenmaal niks meer eng vindt zou ik hem naast de fiets meenenem naar het bos en daar wandelen als dat goed gaat erop gaan met iemand ernaast die erbij is voor het geval dat heeft iemand nog tips of aanmerkingen?
nog een tip, probeer als je paard bang is voor tractors en grote wagens een s bij een stilstaande tractor oid stil te staan en je paard te laten ruiken en kijken. als het mogelijk is kan je als tweede stap misschien vragen aan de boer of eigenaar of hij de tractor wilt aanzetten en herhaal wat je als eerste heb gedaan. neem de tijd en probeer te ontspannen. kan een goede oefening zijn voor je paard om te wennen!
Kosje4
Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-12 20:43
ja dan had ik het toch goed met dat gesnurk hij heeft wel ze oortjes naar voren en ze hoofd heel hoog in de lucht alsof ie een hengst is maar tis een ruin
Je kunt het beste de eerste tijd als jullie eraan toe zijn, samen met iemand of meerdere personen met een ervaren paard die goed verkeersmak is, meegaan. Als dit ervaren paard rustig is en blijft, zal je paard zich daaraan 'optrekken' en automatisch zich ook kalmer gedragen. Dit heeft mij in ieder geval erg geholpen toen ik met mijn pony met buitenrijden startte. Veel plezier alvast
ja ik ben de eerste paar keren met wandelen ook een ervaren pony meeganeomen alees het nadeel is dat hij zich er niks van aantrekt van dat andere paard
Je bent iniedergeval goed bezig! Wat wij altijd doen is, zoals nh-trainer ook al zegt, een ervaren paard mee. Ze trekken zich toch aan elkaar op, en mocht jouwn paard iets engs vinden, en het ervaren paard stapt er gewoon langs, zal jouwn paard er ook sneller langs stappen.
ja dat doe ik zeker aleen hij trekt er zich niks van aan zeg maar hij blijft nog steeds wel gespannen als die iets heel eng vindt springt die bijna boven op me
Het scheelt dat als je er op zit, hij niet meer boven op je kan springen! Als ie echt gek gaat doen gewoon achter het ervaren paard plakken. Misschien ook nog iemand op de fiets mee, om tegemoet komend verkeer te waarschuwen? Doen wij altijd wel, is wel zo veilig in het begin.
ja dat is wel handig ja anders neem ik het ervaren paard mee en dan dat diegene die het paard mee neemt ook fietst want er zijn maar 2 mensen op stal en die zijn er niet zo vaak dat kan tog ook wel of is dat niet handig