Ik ben daar zelf nog niet helemaal uit vandaar dat het verhaal misschien ook wat warig over komt.
Omdat veel dingen nog erg dubbel zijn. Ik heb het nog niet allemaal goed op een rijtje en blijf erover nadenken maar kom er niet goed uit.
Dankjewel voor je link ik ga deze vanavond eens doornemen.
Paard is 19 jaar en ik denk dat hij er wel klaar mee is maar als we eenmaal aan het rijden zijn word hij wel weer enthousiast.
Hij heeft ZZ zwaar gelopen hij is vanaf jongs af aan getraind. Ik lease hem nu omdat hij op stal stond waar ik hielp en hem erg leuk vond en het erg vond als hij nu weer weg ging naar iemand anders en hij bv weer wedstrijden moest gaan lopen.
Ik ben een recreactie ruiter en dacht ga hem nog een fijne en goede tijd geven.
De eigenaresse vond dit goed. We doen zoveel mogelijk afwisseling.
1x in de 2 weken heb ik les met hem (priveles) Omdat hij erg wijs en slim is en ik nog veel te leren heb.
Verder wissel ik het bak werk af met echt actief rijden maar dat is B/L niveau, sommige dagen lekker alles met lange teugel, balkjes lopen in stap, draf en galop, andere dag gaan we overgangen rijden en dan een buitenrit 1 a 2x in de week.
We kunnen nog niet alleen naar buiten ivm dat hij nog niet goed verkeersmak is. Ik hoop dat we dit in de lente/zomer wel kunnen gaan doen kan ik alleen op pad en gana we langere ritten maken.
Verder soms longeren en wandelen.
En 1 of 2 dagen in de week poets ik hem alleen heeft hij dagje vrij.
Voor zijn doen is dit gewoon licht werk. Het is inderdaad nodig dat hij wel de bak in gaat hij is altijd volop getraind misschien kan je het nu beetje als aftrainen zien. Hij heeft artrose dus het is belangrijk dat hij dagelijks beweegt en soepel blijft. Hij krijgt ook joint comp hiervoor.
Verder alleen buitenritjes rijden dan zal hij elke dag in zijn voorkeurs houding gaan lopen. Hij is ook een leerpaard voor mij en zo kan ik ook weer veel van hem leren hij draait al wat jaren mee en kent alles wel.
Zo zijn de dagen een beetje. Ik denk dat het paard het zo best goed heeft.
Als iemand mij weer kan vertellen over het denken en instnct hoor ik het graag. Zodat de puzzelstukjes bij mij eens gaan vallen.