Oprekken leren laarzen rondom de enkels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Oprekken leren laarzen rondom de enkels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 19:14

Ik zit met een probleempje, ik krijg mijn laarzen slecht aan, dit is eigenlijk al sinds ik ze heb. Toen ik ze kocht zeiden ze dat ze wel wijder zouden worden door het rijden enzo maar helaas, na ruim 3 jaar krijg ik ze nog steeds heel moeilijk aan. Ze zitten heel strak rondom de enkels waardoor ik alleen al eerst mijn voeten er heel moeilijk in krijg (ik heb ook nog eens best brede voeten), ik moet dan echt heel hard trekken maar dat helpt vaak niet en moet ik gewoon stampen om ze aan te krijgen. Ik kan dan heel moeilijk opstijgen want omdat je je been buigt spannen je spieren aan en krijg ik mijn been amper omhoog. Als ik een iets dikkere rijbroek aan heb dan worden m'n enkels zelfs afgekneld dat ik nog nauwelijks gevoel heb. Uitdoen is ook een ramp, zelfs met laarzenknecht krijg ik ze maar moeilijk uit en als ik teveel en te hard trek krijg ik kramp in m'n kuit wat al helemaal geen pretje is!!! Laarzen zijn helemaal op maat gemaakt (petrie anky) maar ik doe ze niet graag aan vanwege dit. Ik heb al eens ritsen erin laten zetten vanwege het uittrekken en aantrekken maar nog steeds krijg ik ze alleen met moeite aan. Is het mogelijk om ze wijder te maken rondom de enkels? Ik wil ze heel graag weer gebruiken!

mimp3

Re: Oprekken leren laarzen rondom de enkels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:28

Ik zou even langs een ruitersportzaak gaan om dit te vragen.Kan me namelijk niet voorstellen dat je enkel te strak zit. Deze modellen laarzen zijn namelijk helemaal niet smal rond de enkel. Denk eerder dat het probleem in je brede voeten zit in combinatie met een te smalle kuitmaat.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:13

probeer eens met nylonsokjes en eventueel vanbinnen wat babypoeder zodat het makkelijker glijdt.
Je heb ook speciaal spul wat je erin kan spuiten zodat het 'wijder' wordt ofja dat je er beter inkunt komen. Weet niet of het helpt zie het alleen regelmatig langskomen.

CHippique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:52

Ik heb mijn laarzen bij Van Rijs op laten rekken omdat mijn been erg dik was na mijn beenbreuk. Ik was ze wel even een paar dagen kwijt omdat ze er de tijd voor wilde nemen, maar ik pas er nu weer probleemloos is.

Ze neemt de maten op en gaat vervolgens de laars oprekken.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:47

Je zou het met shoestretch of stretch it kunnen proberen. Das vermoeddelijk het spul wat watje123 bedoeld.

mengirls

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 14:03

moet je effe met louw warme sokken in je laarzen gaan en goed uitwringen zodat ze alleen een beetje vochtig zijn en wachten totdat ze droog zijn en er mee rijden dan worden ze wijder . heb ik ook gedaan en ze zijn hartstikke ruim geworden alleen heb ik der mee gelopen....