De laarzen voor een smalle ruiter, maar niet veel rijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

De laarzen voor een smalle ruiter, maar niet veel rijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 22:21

Mijn mama krijgt de smaak goed te pakken met de paarden! ze heeft vandaag alweer haar 32ste les achter de rug, en wilt nu eigenlijk wel eens voor een nieuwe cap en laarzen gaan. De cap word een gewoon HH Pro model, die zitten het beste vind ik (en GPA vind ik niks voor een ruiter die 1 x per week rijd :') )

Nu de laarzen.. Mijn moeder rijd 1 keer per week maar is heel erg smal, rubberen laarzen zijn daarom te groot en die wilt ze ook eigenlijk niet. Ook volledig op maat gemaakt vallen hierbij achterwege (dus merken zoals petrie, de niro, lipica, konigs etc etc valt hierbij af)

Ik zat zelf te denken aan mouintain horse, het is een sportieve laars wat ik erg stoer vind staan. Maar hoe zijn deze laarzen? Niet specifiek een model maar gewoon over het algemeen. Hoe zitten de laarzen bij mensen met smalle beentjes, zijn ze lekker stevig, hebben ze lange tijd nodig voor ingereden te worden ?

Of zijn er laarzen die jullie mij echt aanraden ?

Groetjes Maureen :)

karlli

Re: De laarzen voor een smalle ruiter, maar niet veel rijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:57

misschien wat om te kijken naar leren chaps?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:00

Volgens mij zijn Mountain Horse laarzen over het algemeen erg prima! Je moet er van houden, dat wel.
je zou ook kunnen kijken naar de huismerk laarzen van bijvoorbeeld divoza of eppeljeck, dan heb je voor rond de 100 euro een paar leren laarzen, prima voor iemand die 1x in de week lest!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:18

chaps is een goeie. Ze zijn er ook met klittenband dus kan je ze naar wens om je been leggen, en ze zitten heerlijk.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 17:28

Mijn moeder wilt helaas geen chaps, dit vind ze helemaal niet mooi (ook van die gaithers van petrie vind ze nog teveel opvallen)

maar toch wel slim :)

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:56

Hkm heeft wel leuke leren laarzen die geschikt zijn voor niet al te veel gebruik.
Kosten iets van 160 euro. Ze zijn in 3 verschillende kuit -en lengtematen, je moet dus wel een beetje geluk hebben dat je er in past. Huismerk divoza kan inderdaad ook. Zelf geen ervaring mee, maar zal net zo iets zijn als HKM.

Daarnaast heeft petrie laarzen van rond de 260 euro (melbourne of sydney), maar persoonlijk vind ik dit wel duur als je maar 1x per week rijdt, maar MH zal ook iets in die prijsklasse zijn toch?
Laatst bijgewerkt door Bambi_ op 28-09-12 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:58

Mondoni's?
Niet te duur, gaan vrij lang mee voor de prijs :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 09:05

idd ! ik dacht al aan de hkm spain, 2 meisjes die ik ken hebben die ook ! en die zijn er ook erg tevreden over
ik heb zelf petrie, en mama heeft het prijskaartje van die van mij gezien :+ denk niet dat ze die dan wilt haha !
bij divoza zag ik idd al een aanbieding van mondoni's ! Volgende week gaan we eens naar een ruitersport zaak :) ze is toch bijna jarig !