Ik heb een schat van een pony, het is echt het liefste dier wat ik ken. Echter door de drukte van mijn studie en het verhuizen naar een andere stad (mijn pony staat nog bij mijn ouders in de buurt). Heb ik gewoon weg de tijd niet meer voor haar, en eigenlijk is de paardensport me ook ontgroeit. Het past gewoon niet meer in mijn leven, niet op dit moment in ieder geval.
Makkelijke oplossing is dan -> pony verkopen. Helaas gaat dit niet (zo makkelijk).
MIjn pony heeft hoefkatrol, dit is ongeveer 1,5 jaar geleden geconstateerd. We hebben een lange weg gehad maar ze loopt nu perfect, er is niets aan te merken dat ze een gebrek heeft. Als recreatiepony is ze perfect. Verder heb ik een geweldige bijrijder die samen met mijn moeder zich over de verzorging ontfermd.
Alleen begint het toch steeds duurder te worden. En eigenlijk zou ik haar zo graag een baasje gunnen wat gewoon nog lekker plezier van haar kan hebben, nu het zo geweldig met haar gaat. (De pony is 17)
Ik neem aan dat jullie begrijpen dat verkopen geen optie is, want 'wie wil nu een pony met hoefkatrol hebben'. Niet onlogisch, maar ze verdiend het zo. Voor een goed tehuis zou ze gewoon voor niks weg mogen, maar om een 'gratis af te halen' pony op marktplaats te zetten zien we ook niet zitten. We willen niet dat ze in een handels traject komt.
Dus van daar mijn vraag, waar vindt je je tegenwoordig nog mensen die het niet erg vinden om een pony met een gebrek te hebben (die zo nog perfect bereden kan worden) en haar een goed tehuis kunnen geven.
En nog niet te oud ruitertje met goede begeleiding zou echt een geweldige pony aan haar hebben die gek is op knuffelen.
(sorry als het verkeerd staat)
Hier zijn al gesprekken over geweest, helaas is dit niet mogelijk. Het zou wel de perfecte oplossing zijn.
(het bruikleen zoals joyce zeg).
Alleen ja, waar vind je die natuurlijk
Mij hebben ze via hier gevonden trouwens
Heb je hier al een advertentie staan? Zou dat eerst hier doen ipv op marktplaats of dergelijke
en geen moment spijt het is een super paard!!