Petrie rijlaars, te strak of goed zo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gub

Petrie rijlaars, te strak of goed zo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 14:50

Mijn eerste berichtje hier ;)

Ik ga na ruim 10 jaar weer beginnen met rijden, en heb van een kennis rijlaarzen gekregen die niet meer gebruikt werden. Handig om eerst even te gebruiken voordat ik na zoveel jaar alles weer ga aanschaffen.

Maar goed, mijn vraag... deze laarzen zitten overal goed, alleen bij mijn kuiten best wel strak.
Als ik rechtop sta sluiten ze mooi aan (maar voel ik ze wel zitten) als ik mijn benen buig is het wat minder comfortabel.
Moet ik hieraan wennen en is dit normaal? Hoe zitten jullie laarzen bij je kuiten?

Jibbel

Re: Petrie rijlaars, te strak of goed zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:56

Als je je knie buigt, is het prettig als je je wijsvinger nog tussen je kuit en je laars kunt doen (niet te makkelijk, maar ook niet met veel moeite).
Mocht dit wel met veel moeite gaan, dan kun je bij de schoenmaker de laarzen laten oprekken. Dat heb ik ook gedaan en nu passen ze perfect!

Linde83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:00

Mijn laarzen zaten perfect om mijn kuit toen ik ze kocht en zijn er nu wel een stukje ruimer geworden. Dus misschien is het wel de moeite waard om ze een tijdje te gebruiken en kijken of ze dan mooier passen.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:43

Meestal rekken laarzen ook wat als je ze meer gebruikt. Ook gaan ze zich naar je been vormen.
Ik zou er gewoon een paar keer mee rijden en als het dan niet goed zit toch andere kopen. Het is ook niet goed als je been teveel wordt afgekneld :P
Mijn laarzen voel ik wel bij m'n kuiten, maar ze zitten niet té strak.

Heel veel plezier met het opnieuw beginnen met rijden!

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:55

Ik heb ook petries en die zaten eerst ook aardig strak. Nu zijn ze wat losser geworden en zit het een stuk beter. Dus gewoon lekker blijven rijden en dan worden ze vanzelf wel wat losser :)

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 13:13

Thnx, ik ga het zo eerst maar eens proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:08

Als je gratis Petries dicht krijgt zou ik ze sowieso houden :D
Rekt vanzelf op, gaat namelijk naar je been staan!

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:21

Wat je gratis krijgt is mooi maar denk er wel aan dat als je laarzen echt te strak blijven zitten dat je daar spataderen van kan krijgen -O-
Het is maar een tip

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:54

Als je ze weer uitkrijgt zitten ze wel redelijk denk ik :D

Veel plezier met het weer gaan paardrijden!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:56

Té strakke laarzen is ook niet goed.. Al zijn ze dan van nog zo'n leuk merk en ook nog 's gratis :D
Je kunt ze voorlopig wel dragen, tijdje aanvoelen hoe ze zitten.. Kun je altijd nog andere kopen. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:57

Gub schreef:
Mijn eerste berichtje hier ;)

Ik ga na ruim 10 jaar weer beginnen met rijden, en heb van een kennis rijlaarzen gekregen die niet meer gebruikt werden. Handig om eerst even te gebruiken voordat ik na zoveel jaar alles weer ga aanschaffen.

Maar goed, mijn vraag... deze laarzen zitten overal goed, alleen bij mijn kuiten best wel strak.
Als ik rechtop sta sluiten ze mooi aan (maar voel ik ze wel zitten) als ik mijn benen buig is het wat minder comfortabel.
Moet ik hieraan wennen en is dit normaal? Hoe zitten jullie laarzen bij je kuiten?

Fantastisch om Petrie rijlaarzen cadeau te krijgen. Ik gebruik ze zeer veel elke dag al 14 jaar. Enne het eerste jaar was het wat onhandig omdat het wat strak zat her en der net als bij jou, maar komt goed bij regelmatig gebruik. In lopen kan ik nog steeds niet goed, maar er in rijden des te beter. Wil nooit meer anderen. Wellicht een tip om er een rits in te laten zetten, zodat ze gemakkelijk aan en uit kunnen.

StormOuwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:01

die van mij zaten eerst goed, en toen weer te strak, maar als je het leer gaat inlopen dan gaan ze wel goed zitten, :) en anders laten oprekken is neit zo slecht idee, en nog niet eens zo heel duur! :D

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:01

Als je er nou een week, twee weken gewoon thuis op loopt, dan vormen ze ook al een beetje beter naar je voeten en benen. Zitten ze dan nog alsof je regenpijpen om je benen gekneld hebt zitten, zou ik niet eens proberen ermee te rijden :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:22

Mijn petrie's zaten ook behoorlijk vervelend in het begin maar nu vind ik ze ontzettend fijn :)

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:36

Als je kuiten gaan kloppen als je een eindje loopt zitten ze te strak. Uitlopen doen ze misschien wel een klein beetje maar pas op als ze te strak zitten kan het zijn dat het met wat warmer weer als je kuiten wat opzetten je ze niet meer uitkrijgt. Je kan langs een ruitersportzaak gaan om je laarzen iets op te rekken.Dit kost ong 15 euro. Daar heb je geen nieuwe laarzen voor en ze zitten meteen comfortabeler. Je kan ook de buitenrand van de laars op meten op hjet dikste punt van de kuit.Hier haal je 1.5cm vanaf en dan weet je de maat aan de binnenkant. Meet het dikste gedeelte van je kuit op. Hier moet ong een halve cm speelruimte tussenzitten,als dit niet zo is zitten ze te strak en als je twijfelt kan ja altijd naar een ruitersportzaak daar kunnen ze kijken of de maat goed is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:39

Bizzybijtje schreef:
Als je gratis Petries dicht krijgt zou ik ze sowieso houden :D
Rekt vanzelf op, gaat namelijk naar je been staan!

:n
Ik heb ook laarzen cadeau gehad, beetje te strak maar kreeg ze redelijk aan.
Uiteindelijk heb ik er nu nog klachten van. Spieren in mijn kuiten zijn afgekneld geweest waardoor ik vrijwel dagelijks krampen heb in mijn kuiten en mijn kuiten altijd hard en pijnlijk zijn.
Als ze niet goed zitten kun je nog een rits proberen of oprekken. Ls het niet werkt, dan helaas, maar niet dragen!

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:20

je moet zelf weten of ze goed zitten