Eerste wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen_1990

Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 14:14

Hoelang duurde het voordat jullie je eerste wedstrijd met je paard/pony ging rijden?

lauwtjuhh

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:20

Haha een hele tijd voor dat ik eindelijk wedstrijden ging rijden :P maar dat kwam door andere dingen! Onder andere een paard dat de trailer niet in wilde gaan! Nu heb ik sinds Pasen een nieuw paard en heb afgelopen zondag mijn 2e wedstrijd ooit gereden :D

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:21

Ik denk niet dat daar een bepaalde tijd aan verbonden is. wanneer je je er klaar voor voelt en je paard ook zou ik zeggen, ga ervoor!
je kan ook eerst onderling starten, kan je zien of je het wat lijkt en hoe je paard het oppakt en of je wel zoveel tijd en energie er in wilt steken!

paardje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:36

Ik wil wedstrijden gaan rijden als ik binnenkort een nieuwe pony krijg.
Hoelang moet ik daar ongeveer mee wachten?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:38

paardje09 schreef:

Heeeeeel lang :+
Nee daar is geen tijd voor aan te geven. Zorg er gewoon voor dat je thuis een goede B proef neer kunt zetten en ga dan eens kijken of er wedstrijden in de buurt zijn.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:10

Ik heb toevallig zondag mijn eerste wedstrijd met het paard wat ik nu rijd! Is een jonge merrie, dus het is ook meteen haar allereerste wedstrijd. Ik rijd haar nu ongeveer 3 maanden. Maarja, het is ook maar een onderlinge wedstrijd, dus gewoon om eens te kijken hoe ze het doet op vreemd terrein eigenlijk. Om echt intensief wedstrijden te gaan rijden, zijn we nog niet genoeg voorbereid.
Ik zou zelf ongeveer zeggen dat je een half jaar tot een jaar nodig hebt om er echt klaar voor te zijn (mits jij en je paard allebei wel een beetje ervaring hebben met wedstrijden). Maar het is inderdaad niet eenduidig te zeggen, dus je kunt beter op je gevoel afgaan.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:20

paardje09 schreef:

7859 miljoen jaaar :+
nee met mijn oude pony na 3 jaar, maar het licht aan de leeftijd van paard en ruiter en het niveau

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:47

3 weken :)

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 18:53

Ik rijd sinds een maand een pony, doen het leuk samen, maar heb er zelfs nog geen behoefte aan om een wedstrijd te rijden.
Was gewoon benieuwd hoelang het bij jullie duurde..

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:35

Ik heb nog nooit een officiële wedstrijd gereden, met mijn vorige pony ging dat gewoon niet omdat ik hem thuis nog niet eens fatsoenlijk kon sturen, op vreemd terrein was het echt een drama, dan viel je er meteen af als je er op ging zitten zowat. Nu heb ik een ander paardje die is hartstikke braaf, maar ze mag nog wat netter gaan lopen voordat we daadwerkelijk gaan starten. Afgelopen zomer hebben we al wel meegedaan aan clubkampioenschappen zodat ze al een beetje kon wennen. Als het goed gaat gaan we komend voorjaar een startkaart aanvragen. Ik heb haar sinds april dit jaar, en we hebben beide geen wedstrijdervaring dus vandaar dat ik eerst lekker thuis wil trainen.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:42

oef toen ik Sunny (mijn vorige verzorgpaard) had duurde het anderhalf jaar ongeveer, toen kwam de eerste onderlinge wedstrijd op stal bij ons. Dat jaar daarna met hem ook mee gedaan.
Dit jaar heb ik een anderverzorgpaardje die ik nu ongeveer 2 maanden doe en eind oktober is onze eerste ondelinge wedstrijd.

Ik rijd alleen de onderlinge wedstrijden bij ons op stal, dit omdat ik niet een wedstrijd type ben (en omdat ik vind dat we niet wedstrijd klaar zijn). Dit is 1x per jaar, als dit meerdere keren was geweest zou ik zeker vaker meedoen haha!
Ben benieuwd of we de baan door gaan komen :) deze pony schijnt vorig jaar de hekjes 'niet zo leuk' gevonden te hebben -O- wordt nog even oefenen denk ik :p

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:48

Met m'n oudste paard heb ik 4 jaar gewacht :D haha, hij is bij ons geboren dus ik moest wel wachten :P
De andere heb ik een jaar thuis getraind voor we op wedstrijd gingen omdat ik direct goed wou starten. We hadden haar gekocht als net-zadelmakke 4-jarige en de eerste wedstrijden waren die van de jonge paarden (5-jarige dus).

Janiinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:40

Ik wacht al 1,5 jaar, eerst goed door trainen en km maken met m'n jonge paard! hij is nu 5 jaar.
waarschijnlijk volgend zomer starten! jippiee

xxcherylx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:18

Het ligt eraan of je er klaar voor ben

paardje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:09

Aranel schreef:
paardje09 schreef:

Heeeeeel lang :+
Nee daar is geen tijd voor aan te geven. Zorg er gewoon voor dat je thuis een goede B proef neer kunt zetten en ga dan eens kijken of er wedstrijden in de buurt zijn.

Oke bedankt

perryxhartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:45

Ik rij op een manege toen mijn eerste wedstrijd was toen ik 7 jaar was.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:37

Ik ga zondag mijn 1e wedstrijd rijden,wilde eigenlijk al eerder,toen ik nog op de manege reed,maar omdat ik in een van de laatste lessen van de week reed,was het al vol,en kon ik me niet meer opgeven,dat is zo 2tot3 jaar geleden,daarna heb ik er geen goede pony voor gehad,en nu wel! Wish me luck,haha :P

perryxhartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:40

Joysieee schreef:
Ik ga zondag mijn 1e wedstrijd rijden,wilde eigenlijk al eerder,toen ik nog op de manege reed,maar omdat ik in een van de laatste lessen van de week reed,was het al vol,en kon ik me niet meer opgeven,dat is zo 2tot3 jaar geleden,daarna heb ik er geen goede pony voor gehad,en nu wel! Wish me luck,haha :P

Heel veel succes, laat ben benieuwd hoe het is gegaan laat het me weten xxx

loveislife

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:41

Mijn eerste wedstrijd was toen ik 9 was, had winst. en werd Tweede..
nu ben ik met mijn 8e proef bezig!

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:44

Wij wouden onze eerste wedstrijd rijden 3 maand nadat ik me paard had gekocht, maar paard werd kreupel.
Jaartje later opnieuw proberen, werd weer kreupel 1 week voor de wedstrijd :')
Half jaar later uiteindelijk de eerste wedstrijd gereden.
Het heeft dus bij ons anderhalf jaar geduurd

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:47

Ik men al ongeveer van maart 2012 met mijn shetlander en op 1 mei is er elk jaar een wedstrijd op mijn vorige manege. Vorig jaar vond ik het nog te vroeg om na 2 maanden mennen al mee te doen, maar ik denk dat ik het in mei 2013 wel eens probeer. Dat is dus na een jaar en 2 maanden :+
Als ik die wedstrijd leuk vind, ga ik mij misschien inschrijven in een vereniging en meer wedstrijden rijden :D

ikkewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:52

Als je een wedstrijd gaat rijden is het belangrijk dat je het vertrouwen van je pony of paard hebt.. en geloof in jezelf. Als je dat allemaal kan dan ben je klaar voor een wedstrijd! +:)+

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:02

De wedstrijd ging voor mijn gevoel erg goed,mn paard liep lekker ontspannen,en daar gaat het bij mij om. Die stal daar,dacht er waarschijnlijk anders over,eigenlijk alle andere paarden die meededen,reden met thiedeman etc. ze konden er niet eens mee om gaan,maar de jury wilde paarden aan de teugel zien,dat stond op mijn protocol als enige opmerking,daarom laatste geworden,maar voor mijn gevoel ging het goed,en daar gaat het om!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:15

Met een van mijn paarden heb ik te lang gewacht, doordat ik steeds langer bleef wachten werd ik alsmaar nerveuzer over 'wat gaat ze doen', 'zal ze wel braaf zijn', enzovoort.. Toen ik haar verkocht had en een nieuwe had, ben ik na 2 weken voor het eerst naar een springwedstrijd geweest terwijl ik niet eens springruiter ben, maar er was geen dressuurwedstrijd en ik wilde per se zo snel mogelijk die eerste wedstrijd achter de rug hebben. Blij dat ik het gedaan heb, want zo wist ik ineens dat hij wel braaf was!

Kingdom4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:24

Als je me een wedstrijd mee gaat doen dan is het belangrijk om je paard in een topconditie te brengen en te houden.
Equi Turbo is daarvoor het aangewezen supplement.