Halthouden niet getoond

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Halthouden niet getoond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 12:25

Hoi bokkers,
Ik had vanochtend wedstrijd, en het ging voor m'n gevoel wel fijn, soms wat schoonheidsfoutjes. Nu had ik 179 punten bij mij 2e proef, en daar hadden ze later dus van een 5 een 4 gemaakt. Met een andere kleur pen, dus was later gebeurd. En er stond bij (met zelfde kleur pen als de 5 geschreven was) halthouden niet getoond. Het was bij de oefening van het achterwaarts. Maar ik heb daar toch echt wel eerst stil gestaan, voordat ik achteruit ging. Nou vertelde iemand bij ons op stal dat je echt een paar seconde moet stilstaan. Maar hoe kan je dat weten, er staat op de proef gewoon halthouden, staat dat ergens in de reglementen ofzo? Ik kon het helaas niet meer aan de jury navragen, deze was namelijk gewoon bezig met jureren, iedereen had dezelfde jury.

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:51

halthouden bij ons op de manege betekend 3/4 seconden stil staan,

Hoelang ben jij stil blijven staan? en anders volgende keer aan de jury vragen of misschien aan degene waar je les van krijgt.

xJess

Re: Halthouden niet getoond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 13:59

Pff daar heb ik niet op gelet, ben gewoon stil gaan staan, en achteruit gegaan. Maar geen 3/4 seconden nee, maar hoe kan je dat weten, bij mijn vorige wedstrijd is er niets van gezegd.

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:49

xJess schreef:
Pff daar heb ik niet op gelet, ben gewoon stil gaan staan, en achteruit gegaan. Maar geen 3/4 seconden nee, maar hoe kan je dat weten, bij mijn vorige wedstrijd is er niets van gezegd.

Ik weet niet of dit op wedstrijden zo ook is, maar zo leren wij het in onze les, halthouden=3/4 seconden stil staan.
staat er op internet verder niks over hoelang je stil moet staan?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:53

Het gaat niet precies om een aantal seconden. Maar het gaat erom dat je heel duidelijk het halthouden laat zien. Als je dat graag in tijd wil meten dan is een halve seconde stilstaan inderdaad ook stilstaan. Maar de jury kan dan niet goed beoordelen of dat er heel goed uit ziet. Verder moet je lang genoeg stil staan om te laten zien dat het gehoorzaam gebeurt. Niet tegen de hand, geen verzet, etc.

Samengevat: sta lang genoeg stil om de jury de kans te geven het goed te zien. En dat zou inderdaad in 3 secondes wel moeten kunnen. Maar als jij 7 secondes stilstaat is er ook niks aan de hand.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:56

Je paard moet inderdaad duidelijk en onbeweeglijk stilstaan.
Je ziet het best vaak dat er bijna direct achterwaarts gegaan wordt, ik laat er dan ook bij zetten dat ze duidelijker moeten stilstaan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:57

xJess schreef:

Het moet inderdaad duidelijk halthouden zijn, dus tellen langzaam.. 21, 22, 23, 24.... en dan achterwaarts..
Dan heb je netjes halthouden getoond.
Weet je zeker dat je lang genoeg keurig stil stond.

Jammer dat je het niet wist, maar voor de volgende keer weet je het nu.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 18:28

Ja oke dat begrijp ik wel, weet het idd voor de volgende keer. Toch jammer dat we daar een puntje hebben laten liggen, hij doet dat namelijk super braaf. :)
Maar bedankt allemaal.

AmberSammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:53

Als je niet lang genoeg stilstaat kan het voor de jury lijken alsof je niet hebt stilgestaan. Ik vind dit ook een zeer vervelende regel.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:23

dat is balen!