[EG]Wie kent Ekke M, Friese 11 jarige ruin, vader Tsjerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chrisje100

[EG]Wie kent Ekke M, Friese 11 jarige ruin, vader Tsjerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 08:44

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb meteen een vraagje :o
Wij hebben momenteel een fries paard op proef, deze is gekocht bij handelsstal Jansen van den Hout in Haghorst. Het gaat om een ruin van 11 jaar en een afstamming van Tsjerk, genaamd Ekke M.
Nu was mijn vrag of iemande hier dit paard kent? We zouden graag wat meer informatie hebben over zijn achtergrond en eventuele prestaties op wedstrijden. Vooral de omgang met dit paard intresseert ons. Op de poetsplaats gisteren was hij zeer actief en stond geen moment stil. Op de handelsstal zeiden ze ons wel dat hij bij de vorige eigenaar alles mocht en verwend geweest was.
Mijn dochter gaat hem rijden maar het is de bedoeling dat we dit keer echt een braaf paard voor haar vinden, dit na zeer slechte ervaringen en flink de schrik te pakken heeft gekregen.
Dus ik hoop van harte dat ik langs deze weg iemand kan vinden die me wat meer over dit paard kan vertellen. Heb al veel gegoogeld maar kan over deze ruin totaal niets vinden.
Alvast bedankt voor de eventuele informatie.

Groetjes Christel en Evy
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 23-09-12 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast voor OV

wreckh

Re: Tsjerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:50

Mijn ervaring met friezen van Tsjerk is dat ze niet de makkelijkste zijn. (Er zijn vast uitzonderingen) Op een veiling waar ik ooit geweest bent haalde je feilloos de tsjerks eruit, wat een heethoofden en felle dingen. Daarnaast staat de stal waar je hem gekocht hebt niet echt goed aangeschreven. Ik zou het niet dien als ik jullie was. In ieder geval heel goed laten keuren. En weet niet hoe oud je ochter is, maar ik zou mijn dochter niet snel op een Tsjerk zetten.

chrisje100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 09:09

Mijn dochter is bijna 20, maar wel klein van gestalte. We hebben dit paard sinds gisteren, wel een knapperd om te zien maar het moet ook klikken natuurlijk. Een ervaren amazone/lesgeefster was meegeweest naar die handelsstal en heeft hem ook gereden daar, was heel fijn te rijden, schrok even ergens van maar ging er niet vandoor, even een sprongetje opzij en weer netjes terug aan de gang. Enkel op de poetsplaats gisteren was hij zeer vervelend. Misschien omdat hij het hier nog niet gewend is? We hebben hem voor 14 dagen op proef en volgende week laten we hem keuren door onze dierenarts zodat we toch wat meer zekerheid hebben.
Heb al veel goede en slechte dingen gehoord over deze handelsstal maar ik denk dat dat overal wel is op zulke stallen.
Alvast bedankt voor je reactie en hopelijk vinden we iets meer over de achtergrond van dit paard.

Nicole288

Re: [EG]Wie kent Ekke M, Friese 11 jarige ruin, vader Tsjerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:00

Je zoekt naar de achtergrond van een specifiek paard, ik verplaats je topic daarom naar Opsporing Verzocht:

FB -> OV

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:42

Zelf heb ik ook een Tsjerk merrie en zij is een heel braaf en vertrouwd paard. Wat Tsjerk doorgeeft is naar mijn idee het dribbelige in stap. Mijn merrie is een eerlijk vertrouwd paard waarmee ik iedereen mee de weg op durf te sturen met daarbij een hoog knuffelgehalte.
voor foto's zie mijn website: www.fanerberveld.webnode.nl

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:48

Moderatoropmerking:
Op Opsporing Verzocht is het alleen de bedoeling om te reageren als je de oude eigenaar van het paard kent of een serieuze tip hebt voor de topicstarter. Graag vanaf hier daar rekening mee houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:12

Ik heb ook en merrie van tsjerk, en deze is inderdaad ook een pittige tante om te rijden. Gaat liever draven dan stappen, kan niet stil staan (typisch tsjerk) maar weet ook precies als ze voorzichtig moet doen. Ik kan er zo een kindje mee laten rijden en dan zal ze geen stap verkeerd zetten.
Het pittige is vooral erg werkwillig. Niet gemeen.

Ons nieuwste paardje komt ook bij jansen van den hout weg, en ik vond het een erg prettige stal die goed bekent staat en ons paardje bevalt ook nog steeds erg goed! Ze doen ook niet geheim over de vorrige eigenaar, ik heb de gegevens van de vorrige eigenaar zo gekregen zodat ik zelf contact kon opnemen om wat meer over het paard te weten te komen.

chrisje100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:01

Op de poetsplaats is hij al een stuk rustiger geworden, staat meer stil. Ook met het rijden valt hij goed mee, hij schrikt af en toe wel eens maar mijn dochter en de lesgeefster hebben hem dan ook weer meteen terug in de hand. Vandaag wordt hij door onze dierenarts gekeurd en dan zal het erop of eronder worden: kopen of niet. Er is nog wel wat werk aan qua opvoeding maar dat zal wel lukken hopen we.
Van de stal ben ik ook tevreden, goede uitleg, altijd bereikbaar en super vriendelijk. Niets dan lof over deze stal hoor.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:28

chrisje100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 10:12

Hallo Ravvie,

Ja dit klopt, het gaat over hetzelfde paard. Ekke staat nu een week of 6 bij ons op stal. Mijn dochter heeft haar gekocht bij handelsstal janssen van den hout in hilvarenbeek. We zijn nog steeds wat op zoek naar zijn verleden, zijn gewoontes, eventuele ziekten die hij gehad heeft en waarom hij al regelmatig van eigenaar gewisseld is.
Hopelijk kan jij me weer een eindje op weg helpen in onze zoektocht.
Alvast bedankt voor je reactie en ik hoop spoedig iets van je te horen,
Vriendelijke groeten Christel en Evy

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:29

ik zal alles even na vragen voor je !

Sophietje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:40

Ik weet niet zo heel veel van zijn verleden, hij heeft niet zo heel lang bij ons op de manege gestaan.. Hij was altijd heel nieuwsgierig en heel erg lief en zeer voorwaarts met wind. Hoe gaat het nu met hem? Hij heeft nooit ziektes enzo bij ons gehad op stal. Hoe oud is je dochter? Het is als het goed is wel een ruin?