dit vroeg ik me nu toen ik las, dat Hartog Lucerne(Abbekerk) de nieuwe sponsor was van de springcompetitie van de KNHS
ja mag aan deze competitie(Hartog Lucerne Trophy) meedoen als je niet ouders bent dan 16 en met een D-pony ZZ springt....
de 1e rond is gewoon ZZ(1.20) de 2e ronde mag je kiezen tussen 1.20 of 1.25
daar de 6 beste van(ranking over 2 parcoursen) mogen meedoen aan de Roelofsen Raalte Trophy
ben je dus maximaal 16 en spring je al ZZ
16 kan ik nog meeleven maar jonger?!
ik bedoel(wil niet zeggen dat ik goed ben hoor) ik heb mijn pony zelf aangereden, ik kreeg haar(pony was al 14 en kon alleen rondjes crossen)toen ik 8,5/9(1994) was, nou ik kon toen nog niet zo heel veel, had alleen maar lol, in 1995 begon ik met wedstrijden, in 1996 mocht ik pas springen(eindelijk die wp) en toen ging het wel snel(reed HEEL weinig wedstrijd) ik had ook nog steeds lol, en tegenwoordig zijn ze zo bloedserieus) ik ha dook gewoon een vuilnisbak onder me kont

ik vraag me dan af of die kinders werkelijk zo goed zijn of dat ze gewoon een topknol onder de kont hebben en heel wat privelessen.....zitten ens pringen maar(oke zeg het wat makkelijk)
laatst was hier ene duits meisje van 12(leren rijlaarzen,pikeurhelmpje) zij had thuis een D-pony waar ze ZZ mee sprong......en ze sprong met mijnes(ik spring daar Z mee) ook zo over een Z hindernis heen, zit je net 15 min op een vreemd beest, en ik zag heus wel dat ze bes kon rijden(springend dan, dressuur was niet veel soepsen haar moeder zat maar te zeuren, vraag ik me echt af of zo'n kind dan nog wel lol heeft! ik speelde altijd indiaantje ofzo(oe nu komt mijn echte aard boven

wat vinden jullie daar nu van?!