Beste Bokkers,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb sinds 5 maanden een 7-jarig Shetlandhengstje. Hij kon in het begin niks omdat hij uit een kudde komt. Ik heb hem al onwijs veel geleerd en hij is niet meer zo schuw. In het begin kon ik hem in de wei en paddock moeilijk vangen, dat heb ik toen met veel geduld en rust opgelost. Nu is het zo dat hij de laatste tijd zich niet meer laat vangen. Het lijkt geen angst want als ik de wei in kom graast hij gewoon verder, alsof hij me niet doorheeft, maar als ik naar de andere pony's loop die meer zijn richting op staan dan loopt hij rustig weg. Ik begin het echt zat te worden, aangezien mijn nichtje van 6 en mijn verzorgstertje van 9 hem gewoon kunnen pakken! Die meiden komen best druk en beweeglijk op hem af, en ik let er heel erg op dat ik geen onverwachte bewegingen maak en naar mij steekt hij gewoon een dikke middelvinger op! Ik ben zelf best een dominant type, maar ga rustig met hem om en het is toch een paar maanden geleden ook goedgekomen!
Wie heeft ook zoiets meegemaakt of weet een goede oplossing? Ik heb veel ervaring met paarden, maar hier weet ik even echt geen raad mee...
Laatst bijgewerkt door Sperriempje op 20-09-12 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt