Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Rider01 schreef:Doe je grondwerk met haar? (wat doe je precies met haar, alleen rijden/poetsen?)
jesito schreef:Wat verwacht je, dat ze je dagelijks galloperend tegenmoed komt??
Wat heet, geen band.
Merrie's zijn zowiezo soms iets minder goed te begrijpen.
Ik heb mijn merrie 18 jaar en de ene dag komt ze me hinnikend tegenmoed en de andere dag is ze liever met haar vriendjes.
Maar ik heb echt wel een goede band.
Jouw paard is al wat op leefdtijd en heeft waarschijnlijk een hoop gezien en / of meegmaakt, soms kijkt zo'n paard dan ook liever de kat uit de boom.
kleinvosje schreef:Ik ben het niet eens met de woorden dat merries lastiger zijn om een band mee te krijgen, ik had vanaf dag 1 al een super band met mijn merrie. Die was alleen geen 18 jaar maar net 4. En nee, ze komt niet galopperend naar me toe hoor!
Het kan zijn inderdaad dat ze een verleden heeft waardoor ze terughoudend is in contact met mensen. Het zal lastig zijn om dat weer helemaal goed te krijgen. Blijf haar poetsen, knuffelen etc, maar blijf ook consequent, dus als ze iets doet wat niet mag gewoon terechtwijzen.

mowgli7 schreef:Kan het misschien met het ras soort te maken: het gaat om een Quarter Horse.

Waratje schreef:.Maar wat verwacht je precies van die merrie en is dat redelijkerwijze van haar te verwachten?

Sientje schreef:Wat is je onderliggende reden om dit topic te openen? Zitten er consequenties aan als jij met dit dier nooit een klik gaat krijgen?
Cassidy schreef:Nogmaals, verdiep je in de horsenalities van Parelli. Het is niet aan het paard om je aan te passen aan jou, het is aan jou om je aan te passen aan het paard. En als characters echt botsen, dan is het misschien beter dat jullie aparte wegen gaan. En als het paard niet weg hoeft, dan heb je er misschien vrede mee dat er een grasmaaier rondloopt die veel geld kost en waar jij nu net de klik niet mee hebt.
Maar zonder echt alles te hebben geprobeerd, vind ik het een beetje voorbarig om te roepen: het ligt aan het paard
En als je met een introvert paard te maken hebt, is ze te paaien met voer?