En wat zijn nou de BESTE stalschoenen voor herfst/winter??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

En wat zijn nou de BESTE stalschoenen voor herfst/winter??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 10:00

Na enkele jaren gemodderd te hebben met allerlei schoenen op stal wil ik wel eens weten wat volgens jullie nu de BESTE stalschoen is. En dan met name voor dit pokkeweer (regen regen regen...) dus herfst/winter.
Ik heb een HH stalschoen gehad geloof ik, met veters, redelijk waterdicht maar na een jaar al kapot.
Dan heb ik nog zo'n soort schoen gehad maar van een ander merk.
Ik heb Lidl bergschoenen gebruikt, goede pasvorm maar niet ideaal.
En ik heb nu BR schoenen met rits en die rits... is na 2 dagen dragen al gaan zakken. Aan BEIDE kanten. Ze blijven gewoon niet dicht -:(- ben nu bijna een jaar verder en ze gaan al van binnen ook stuk. Dus moet nieuw hebben...

wat ik bedoel is:

* een schoen (dus geen laars)
* met een goede sluiting die lang meegaat (veter of rits als het maar werkt)
* goede pasvorm
* waterdicht en BLIJVEND waterdicht
* warm dus enigszins gevoerd
* niet al te duur tenzij er garantie is dat ze langer dan een jaar mee gaan
* duurzaam want ik loop er elke dag op vaak ook nog in de zomer dus 365 dagen per jaar
* Ik moet er ook mee kunnen rijden (heb Camargue beugels die zijn erg breed, dus schoenen passen daar altijd wel in)

Dus Bokkers waar hebben jullie goede ervaring mee?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:07

Ik heb de Mountain horse en dan de mountain rider die zijn van leer en doe ik ruim een jaar mee af en toe een keer schoonmaken en invetten en ze blijven waterdicht loopt super en de prijs is ca € 110,-
Ze rijden ook super fijn geven voldoende steun en in geval van nood kan ik er ook hele stukken op wandelen en dat kan ik echt niet op rijlaarzen.

Je hebt ook nog van Mountainhorse de rimfrost speciaal gevoerd maar is geen leer en krijg ik zweetvoeten in is wel iets goedkoper.

Heb een tijd Ariat gehad voor € 150,- maar daar kreeg ik zere voeten van omdat de pasvorm snel weg was voor mijn voeten.
Laatst bijgewerkt door Steppe op 19-09-12 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:07

Ik heb volgens mij dezelfde BR als jij, de Trento? Ik heb ze net een week, maar vind deze echt GE-WEL-DIG.

Ik had hiervoor Mountain Horse schoenen en hoewel deze echt van super kwaliteit zijn.....heb ik ze door mijn luiheid gesloopt. Ik stapte namelijk altijd in zonder de veters te strikken. Zeker na het rijden, lekker simpel laarzen uitdoen en in je stalschoenen stappen. Maar dit is natuurlijk funest voor je schoenen en binnen een jaar had ik het achterkantje eruit gesleten. Verder zien ze er nog top uit. Maar als je wel gewoon netjes de veters strikt, gaan deze erg lang mee.

Caira

Re: En wat zijn nou de BESTE stalschoenen voor herfst/winter??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:23

ik zweer bij mijn Ariats...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:24

ik zwéééér bij mijn Muck boots :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:25

Mountain horse inderdaad, daar zweer ik ook bij!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:33

Ik denk dat Ariat prima aan jouw voorwaarden voldoet..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:02

Ik loop inmiddels 10 jaar dagelijks (voor werk en thuis bij de paarden) op mijn eerste paar Mountainhorse protective jodhpurs.
Ze zijn nu echt op, kan nu m'n vinger naar binnen steken aan de zijkant, dus zodra het te nat word gaan ze de kliko in, maar met pijn in m'n hart. Nieuw paar staat al een tijd klaar (met dank aan Caira die ze niet fijn vind zitten :D ), maar m'n oude zitten toch het lekkerst.

Voor mij niets anders meer. Zijn 110 euro bij divoza, niet de goedkoopste schoen dus, maar ach, als ze 10 jaar mee gaan is dat niet zo erg.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 11:19

Hmmm klinkt goed die Mountain horse. En Ariat ook. Zit alleen geen Divoza in de buurt, dus moet kijken of ze hier te vinden zijn. Schoenen pas ik liever in de winkel aan dan dat ik ze thuis laat komen als ik de pasvorm niet ken.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:09

Ik was ook ooit op zoektocht, maar ik zweer toch bij de ANWB outdoor laars. Beste koop ooit! Schoenen en winter vind ik een lastige combinatie ivm plassen etc!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:10

Laatst bijgewerkt door Wendy1978 op 21-09-12 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:13

Paardenschoenen laten voor wat ze zijn en een paar goede schoenen kopen van een merk als Hanwag of Meindl.

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:15

Ik zweer bij Ariat! Zitten fantastisch en lekker warm in de winter! bijkomend voordeel is dat ze onverwoestbaar zijn ;)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:17

Ariat! Wel duurder... Ik heb met een ritsje, waren toen ik geloof €165, maar ik loop er na 5 jaar nogsteeds op, vet ze af en toe in en heb nog nooit natte voeten gehad (tenzij het water er van boven in kwam :P )

Edit, ik heb deze http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... o-zip.html

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:59

Wendy1978 schreef:
Ik zweer ook bij mijn Muckboots
Maar ik heb ze in stalschoen formaat (jophurs)

Heb vele schoenen gehad en geprobeerd
maar dit zijn tot nu toe echt de beste voor mij :))

Edit:
Link toegevoegd
http://www.horze.nl/Muckboots-Jodhpurs/ ... d=footwear

:j

Ik heb deze en de rijlaars van muckboots. Helaas past de jodphurversie niet zo goed als de laars, dus ik ga de jodphurs te koop zetten, maar wat dan.... Ikweet geen betere schoen te vinden dan de muckboots. Aanrader! En zeker geschikt voor al je eisen!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 07:06

xSCWx schreef:
Ariat! Wel duurder... Ik heb met een ritsje, waren toen ik geloof €165, maar ik loop er na 5 jaar nogsteeds op, vet ze af en toe in en heb nog nooit natte voeten gehad (tenzij het water er van boven in kwam :P )

Edit, ik heb deze http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... o-zip.html

Die heb ik ook maar die zijn na (bijna) een jaar wel af.

Ik heb 2 paar Mountain horse stalschoenen gehad en die droeg ik (zomer en winter) ongeveer 2 a 3 jaar. Er was een jaar dat er veel mensen klachten hadden maar ik heb nooit klachten gehad en gebruikte ze ook al stevige wandelschoen.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:36

Ik weet dat je geen laars wilt, maar toch ga ik het noemen. De Ariat Windermere: geweldig!
Ik loop nu al ruim 3 jaar elke dag op deze laarzen, de hele dag door. En ze beginnen nu wat te slijten.
100% waterdicht, lekker warm maar ook te dragen in de zomer, zolang je onderhoudt scheuren ze niet (ik heb werkelijk geen barstje in het leer zitten). Vriendinnen en collega's lopen ook op deze laarzen en zijn ook dik tevreden! Prijs is €179,-.
Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 13:00

Laarzen kan ik echt niet hebben. Heb erg dikke kuiten en pas er gewoonweg nooit in. Rij dus met chaps en wil dus stalschoenen zodat ik deze simpel aan kan houden als ik ga rijden.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:11

Ik heb al jaren mountain horse protective. Loop er de hele dag op.
Ik doe er ruim een jaar mee. Heb denk ik al wel 10 paar versleten.
Door het elastiek zijn ze snel aan en uit te trekken, erg handig.

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:12

Een paar legerkisten. Doe ik jaren mee. Zijn heerlijk warm en waterdicht! En je kan er ook meer rijden. Doe ik s'winters ook wel eens.
(ik doe echt meerdere jaren met een paar en draag ze elke dag)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:09

Citaat:
Je hebt ook nog van Mountainhorse de rimfrost speciaal gevoerd maar is geen leer en krijg ik zweetvoeten in is wel iets goedkoper.

Deze zijn echt waardeloos.
Ik heb ze vorig jaar rond deze tijd nieuw 2e hands gekocht via MP voor 50 euro.
In Januari begonnen ze bovenop al te scheuren en inmiddels zijn beid schoenen bovenop gescheurd en laten ze aan de zijkanten , verbinding bovenschoen met zool, los. Inlopen was ook verschrikkelijk pijnlijk. Ben blij dat ik ze via MP heb gekocht en niet in de winkel voor 99euro want dan was ik terug gegaan.

Ik deed er licht stalwerk mee en verder liep ik er alleen op, niet rijden en niet te vaak door de prut want daar heb ik mijn kaplaarsjes van de Aldi voor :D
Loop nu op mijn bergschoenen van Meidl en die zijn perfect. Maar die heb ik dan ookal bijna 10 jaar denk ik.

Tip voor ts: Ga eens kijken voor schoenen bij Scapino. Daar kocht ik vroeger altijd de bruin leren bergschoenen, ideaal en niet zo aso duur. Als je veel in de prut moet lopen koop dan een paar kaplaarzen want dit scheelt echt voor je rijschoenen.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:12

Lederen Ariat jodphurs met rits! _/-\o_
Geweldige schoenen! Vrijdag weer nieuwe besteld :D mijn andere vette ik nooit in, dus waren na een aantal jaar beetje uitgedroogd..
Maarja, ik ga ze nu dus beter onderhouden en dan doe ik er wrs nóg langer mee!
Voor wandelen, stalklusjes, rijden etc en dat elke dag meerdere uren!
Vind ze ook erg mooi :)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:16

Ariat cobalt met speciale gel zool, houden je voeten lekker warm. Heb ze al 6 jaar en nog steeds goed! Wel wat aan de prijs, maar dan heb je ook wat

Coeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:20

Ik heb een paar bergschoenen van Scapino als stalschoenen. ZItten heerlijk en blijven echt al heel lang goed. Ik mest er ook iedere dag stallen mee uit en ze blijven heel en waterdicht. Bijkomend voordeel. Ik vind ze lekker wam in de winter.
Eerlijkheidshalve, ik rij er niet mee, want ik vind laarzen fijner.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:23

Mountain horse :j
Ik kan niet meer zonder (heb 3 paar :') )