doorrijplek binnenkant dijbenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blubdevis

doorrijplek binnenkant dijbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 20:32

Hallo!

Ik heb een vraagje, eigenlijk een probleem. Mijn paard heeft eindelijk een passend zadel gekregen, nou helemaal gelukkig, maar nu rij ik de binnenkant van mn dijbenen open aan de flapjes van het zadel.. Ik heb al geprobeerd met dikke plijsters: die gaan los, gaasjes fixeren, die rollen op en gaan los en een handoek in mn broek, maar dat rijdt voor geen meter..

Iemand nog tips of suggesties?

:-)

Donkerblauw

Re: doorrijplek binnenkant dijbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:32

Seatsaver? :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 06:37

HAR-->RUI

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 07:25

Misschien kun je een fietsbroekje onder je rijbroek dragen, of een panty. Je rijdt je open doordat je rijbroek over je huid schuurt, dus als je er een laagje tussen draagt dan schuurt het niet direct over je huid.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 07:35

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 07:48

Hoe zitten je beugelriemen? Onder je zweetblad of eroverheen met het uiteinde in de lusjes?
Uiteinde door de lusjes geeft een extra bobbel onder het flapje, waardoor je last kan krijgen.
Anders misschien Webbers gebruiken i.p.v. leren riemen, die geven de minste bobbel onder het flapje.
Kunststof Tekna riemen zijn echt een ramp wat dit betreft.

Wat voor broek draag je en dat in relatie tot de bovenkant van je zadel, een stroeve broek(kunstleer zit) op een stroef zadel (nubbuck/kunsstof)kan ervoor zorgen dat je in je broek gaat bewegen i.p.v. dat je broek over je zadel beweegt.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 21:48

Beugelriemen zijn net zolang als ik ze nodig heb en zijn zit beschermertje omheen dus dat is het niet en heb ze onderlangs. Draag echt leer, eurostar rijbroeken.. Maar heb het probleem anders opgelost.. ander zadel: nu een Euroriding en dit ligt goed op het paard, en schuurt niet meer.. iedereen tevreden..

Thankz voor het meedenken..

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:48

sporttape! sinds ik in juni mn enkelbrak schuur ik mn kuit open aan laars door zwelling. een strookje tape over die plek en nergens last meer van

edit: op mn kuit dan he onder mn rijbroek