Mountain Horse Laarzen | Het elastiek/rits en verzorging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Mountain Horse Laarzen | Het elastiek/rits en verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 18:27

Ik heb een paar super fijne Mountain Horse laarzen op de kop getikt.. het model High Rider:
Afbeelding

Ze zijn niet schoongemaakt/ingevet of wat dan ook, dus dat wil ik gaan doen.
De zool, leer e.d. zijn super netjes, het elastiek is een beetje aan zijn eindje, kan er zeker nog even mee vooruit, maar moet in de toekomst echt vervangen worden (scheurtjes)

Ik las dingen over ritsen vervangen, maar er zit dus elastiek naast.. kan dit zomaar vervangen worden? Zijn er mensen met ervaringen, na-foto's, tips of kosten?

Waarmee kan ik mijn laarzen het beste rijnigen, invetten/inspuiten/waterdicht maken?

Alvast bedankt!

pillow

Re: Mountain Horse Laarzen | Het elastiek/rits en verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:32

Ik heb zwarte en die poets ik met tuigvet, maar schoensmeer is natuurlijk prima. Ik heb een rits laten vervangen bij de schoenmaker en dat kostte maar liefst € 50,00

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:32

Dat zou ik ook graag willen weten,ik heb nml ook zulke laarzen en het elastiek en ritsen zijn echt op. ;(
Ik heb toen hier bij de lokale schoenmaker geinformeerd maar die kon niet aan dat elastiek komen omdat het "afwijkend" is.Hij haald de producten uit Italië.
Dus die strook elastiek moet als het waren van een hele brede baan elastiek gesneden worden omdat het in de lengte gezien dus dan in de breedte moet kunnen rekken(volg je het nog? :D hihi)

Ik ben benieuwd of zoiets tegen een enigzins normale prijs gemaakt kan worden?
De MH laarzen zijn echt fijne laarzen om te dragen,ik kan er ook geen astand van doen ondanks dat ze al 2 jaar in de kast staan .............................. -O-

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:35

leer kun je het beste schoonmaken met een vochtige doek en daarna poetsen met gewone schoenpoets of schoenencreme.
ik gebruik altijd de lederbalsum van horka en dan de bruine voor mijn bruine en de zwarte voor mijn zwarte. maar ze hebben ook kleurloos en die is ook heel fijn.

het elasiek is moeilijke vervangbaar maar de rits kunnen de meeste schoenmakers wel voor je vervangen.

ik heb deze laarzen jaren geleden ook gehad en vond ze erg fijn, nu heb ik lipica's op maat gemaakt omdat ik een afwijkende kuitmaar heb bij mijn voetmaat en nu geen MH meer pas de MH waren voor mijn altijd al te laag maar dat vond ik toen niet erg.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 19:07

Ik ben allang blij dat ik ze niet nieuw heb gekocht :P Ze zijn nogsteeds wel wat hoog voor me (zitten in mijn knieholte) en als ik de officiele lengte zo bekijk... 44 cm! grond tot knieholte is 38 cm bij mij..

Ik ga kijken of ik de 2 schurtjes in het elastiek-dat-niet-meer-rekt kan naaien, en verder ga ik ze even schoonmaken en invetten!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:08

De ritsen zijn redelijk zwak.
Ik heb van beide laarzen de rits al moeten vervangen.
Dit ging gewoon prima en netjes bij de schoenmaker
Ik was daar per keer twee tientjes voor kwijt.

Ik maak ze meest schoon met een nat sponsje en vet ze daarna met een oliedoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:50

sorry, ik wilde eenzelfde topic openen maar dat lijkt me onzin dus ik neem deze even over..
:+

welke spray oid is goed voor deze laarzen om ze weer helemaal waterdicht te krijgen?
de mijne lijken op sommige plekjes nét niet helemaal waterdicht,als ik in een plas of in de blub sta...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:56

Anoniem schreef:
sorry, ik wilde eenzelfde topic openen maar dat lijkt me onzin dus ik neem deze even over..
:+

welke spray oid is goed voor deze laarzen om ze weer helemaal waterdicht te krijgen?
de mijne lijken op sommige plekjes nét niet helemaal waterdicht,als ik in een plas of in de blub sta...

Zijn die van mij ook nooit geweest of geworden, ongeacht nano partikels waterdichtspray of ledervet achtige artikelen.
Ritsen paar keer vervangen, kost hier in de buurt ca 25 per rits.
Elastiek was na 2 jaar niets mis mee, maar de zolen waren kats door, zo lek als een mandje.
Dus einde laarzen, helaas, vond ze heel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:35

Wat zonde joh!
Ik heb ze 3 jaar,maar eigenlijk bijna nooit gedragen...wilde ze voor netjes bewaren maar bedacht nu dat ik ze gewoon op ga maken.
Maar zou fijn zijn als ik ermee de blub inkan,dat wil ik ermee...
Zolen zijn wél waterdicht overigens.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:45

Die rits krijg je zowiezo nooit waterdicht natuurlijk.

Zou ze gewoon volgend jaar winter lekker gaan dragen als ik jou was, vond het zalige winter laarzen.

Heb nu van BR soortgelijke laarzen, waren stuk goedkoper (100 euro, in de uitverkoop van 198).
Hoewel mijn moutainhorsies volgens mij ook 150 euro waren of minder (waren over ergens in mijn maat in uitverkoop)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:46

Ik heb ze nu ook aan, vandaag mee door blub gewandeld maar merkte op 1 plekje bij mijn enkel die iets vochtig werd.

Zal ze dan niet nog eens kopen...heb nog een paar van die simpele thermolaarzen,maar dat is ook niks,daar is alleen de voet waterdicht van..
-O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:57

Thermo's kan ik niet fatsoenlijk mee rijden met MH en die van BR wel.
En op stal (bij een boer) wil je in de winter toch iets warms en comfortabels aan je voeten,
dus er komt hier wel weer een winterlaars, maar welke weet ik niet.

BR net vandaag weer opgehaald van de schoenmaker, rits...