Buitenrit op de veluwe voor beginners?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_MC_

Buitenrit op de veluwe voor beginners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 14:34

Ik ben voor vrienden van mij op zoek naar een leuke stal in de omgeving van de veluwe. Het idee is dat ze daar eerst rijles krijgen en daarna een leuke buitenrit maken over de veluwe... De maar is dat het 'oudere' mensen zijn en ze nog nooit hebben paard gereden. De man wou dit graag cadeau geven aan zijn vrouw, omdat het altijd een stille wens is geweest van haar om een dag wat met paarden te doen. Maar het is natuurlijk niet leuk om een paar rondjes te sjokken in een binnenbak.

ik heb voor een aantal jaar gehoord van een vriendin van mij dat er ergens zoiets bestond voor mensen die eigenlijk nog nooit paard hadden gereden.

Weet iemand iets of iemand voor mij?

alvast bedankt *\o/*

bianca23

Re: Buitenrit op de veluwe voor beginners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:30

hoi,
je zou the mill ranch eens kunen bellen, www.themillranch.nl en doorgeven wat je graag zou willen!!
ik weet bijna zeker dat ze daar ook beginners les geven en ook buitenritten doen met beginners.
the mill ranch is wel western!! dus westernzadels enzo...
ze zitten in ede.

veel plezier

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:55

Je zou ook kunnen kiezen voor een menles bij onder de kastanje in kootwijkerbroek. Geef gewoon aan dat je naar buiten wil en volgens mij is er dan wel een menles buiten te regelen. Zeker omdat het oudere mensen zijn is het denk ik handiger om ze achter het paard in plaats van op het paard te zetten.

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 14:29

bianca23 schreef:
hoi,
je zou the mill ranch eens kunen bellen, http://www.themillranch.nl en doorgeven wat je graag zou willen!!
ik weet bijna zeker dat ze daar ook beginners les geven en ook buitenritten doen met beginners.
the mill ranch is wel western!! dus westernzadels enzo...
ze zitten in ede.

veel plezier

dat klinkt precies goed!!! ik zal eens fftjes na vragen wat de mogelijkheden zijn! dankjewel!

fjordnina schreef:
Je zou ook kunnen kiezen voor een menles bij onder de kastanje in kootwijkerbroek. Geef gewoon aan dat je naar buiten wil en volgens mij is er dan wel een menles buiten te regelen. Zeker omdat het oudere mensen zijn is het denk ik handiger om ze achter het paard in plaats van op het paard te zetten.

Dat zou je idd denken! lief meegedacht, maar ze zijn nog heel kwiek en mennen vonden ze niet zo leuk... er moest gereden worden! ik keek er zelf ook een beetje van opm :+

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 19:51

bijna vergeten! ik wilde nog even laten weten hoe het is afgelopen!

we zijn naar the mill ranch geweest en hebben een lange (we hebben bijna 5! uur op het paard gezeten) buitenrit gemaakt! echt helemaal geweldig! super brave paardjes voor meneer en mevrouw en we werden heel erg vrij gelaten in ons doen en laten... mevrouw kon het helaas niet helemaal vol houden en kreeg het laatste stuk toch erg last van der heup. Dit was geen enkel probleem! ze lieten een pick up komen en hebben mevrouw opgehaald! dus ik heb het laatste stuk met 2 paarden gereden :+
was er voor mij ook nog afwisseling, want alleen stappen had ik wel een xtje gezien }>

het is een echte aanrader! ook als je nog nooit hebt paardgereden! ze kregen eerst een half uurtje een beetje les en er werd de hele rit gefilmt met meneers eigen camera en ik maakte veel foto's (anders maakte hij foto's onderweg met een eigen camera) ook wist onze gids (willem) veel te vertellen over de veluwe en de beestjes die er lopen!

echt een super dag gehad! *\o/*

bianca23

Re: Buitenrit op de veluwe voor beginners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:20

blij om te lezen _MC_ dat het zo goed is bevallen!!