Hit-air vest/air-parka icm Barebackpad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kunamosity

Hit-air vest/air-parka icm Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 12:59

Ik rijd al een tijdje met een hit-air vest. Oftewel een soort bodyprotector die zichzelf opblaast als je er af valt. Bevalt super!
Nu had ik een vraagje met betrekking tot barebackpads. Is het mogelijk dit vest aan te koppelen aan een barebackpad (mits deze een boogje heeft waar je deze aan vast kan maken) of gaat hij dan niet af, omdat je een barebackpad dus niet zo strak aansingelt als een gewoon zadel?

Hoop dat iemand hier iets meer over weet.

Angela

Re: Hit-air vest/air-parka icm Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:02

Ik denk dat je het eigenlijk zou moeten testen. Wat gebeurt er als je je van je paard laat zakken als je een touwtje van jezelf naar de BBP vast maakt, en je jezelf laat "vallen" (gewoon langs je paard naar beneden glijden dus). Trek je de BBP mee naar de zijkant, of blijft ie waar hij moet zijn?

Bij het meedraaien van de BBP zal je hit-air vest niet opblasen waarschijnlijk, als hij blijft liggen natuurlijk wel.

Wel verstandig om iemand je paard vast te laten houden, en zorg dat je ook weer meteen je paard op of af komt, zodat er geen gevaarlijke situatie komt doordat je met een touwtje "vast" aan de BBP zit.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 14:37

Angela schreef:
Ik denk dat je het eigenlijk zou moeten testen. Wat gebeurt er als je je van je paard laat zakken als je een touwtje van jezelf naar de BBP vast maakt, en je jezelf laat "vallen" (gewoon langs je paard naar beneden glijden dus). Trek je de BBP mee naar de zijkant, of blijft ie waar hij moet zijn?

Bij het meedraaien van de BBP zal je hit-air vest niet opblasen waarschijnlijk, als hij blijft liggen natuurlijk wel.

Wel verstandig om iemand je paard vast te laten houden, en zorg dat je ook weer meteen je paard op of af komt, zodat er geen gevaarlijke situatie komt doordat je met een touwtje "vast" aan de BBP zit.

Het proberen waard inderdaad. Misschien nog iemand met ervaring? Anders wel jammer van C02-patroontje! ;)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:52

Nee, niet met een co2 patroontje, maar gewoon met een strotouwtje. Dan zie je wat de BBP doet, en dus wat je hit-air zou moeten doen :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:54

Je kan altijd even contact opnemen met de makers van de Hit Airvest?

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 15:27

Angela schreef:
Nee, niet met een co2 patroontje, maar gewoon met een strotouwtje. Dan zie je wat de BBP doet, en dus wat je hit-air zou moeten doen :)

Oh *snap*! Blond? :o

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 09:16

Mi_Amore schreef:
Je kan altijd even contact opnemen met de makers van de Hit Airvest?

Ik heb contact opgenomen met de makers. Zij hadden er geen ervaring mee....Wel direct een mail terug gehad.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:46

Ok, toch al netjes dat ze zo snel terug mailen :D

Wat voor BBP heb je? Je moet ervan uitgaan dat de vest pas ontploft bij een tegengewicht van 10kg. Ik zou dus gewoon een stro-touwtje aan je BBP bevestigen en er eens aan trekken en zien wat je BBP doet. Als die helemaal naar de buik van je paard schuift gaat je vest niet afgaan denk ik :n

Floor82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:23

Ik heb het vorige week ongewenst uitgetest :o

Hij gaat af met een boomloos zadel! Ik had de indruk dat hij minder opgeblazen was, maar kan ook zijn dat het flesje "vervallen" was? Zat er ondertussen 9 jaar in. Misschien had dat er iets mee te maken. Ik vind alleen niet meer terug waar ik een nieuwe kan bestellen?

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 16:53