sporen omhoog of omlaag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_MC_

sporen omhoog of omlaag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 22:29

Een vraagje voor mijn mede bokkers... ik heb 2 meisjes die ik een hele tijd les heb gegeven en nu diegene die ze les geeft op de club gezegt dat ze met sporen moeten gaan rijden, tot mijn ergernis want het paard is voorwaarts genoeg! loopt heel enkel eens door je been heen, maar als je streng genoeg bent doet ze dat ook niet... maar jah, hun instructriese heeft gezegt dat ze daarmee moesten gaan rijden...

maar spoortjes moeten toch altijd omlaag wijzen? t zijn spoortjes met een ietsje gebogen pinnetje... iets gevormt zeg maar... maar heb net fftjes gegoogled op zwanenhalssporen en dat zijn deze dus volgens mij niet (die mogen toch wel omhoogwijzen?)

help? 8)7

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:33

dit wijst naar benede
Afbeelding
dit zijn zwanenhalssporen en die wijzen omhoog
Afbeelding

_MC_

Re: sporen omhoog of omlaag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 22:39

Ja precies! hun hebben dus iets wat lijkt op de bovenste... maar volgens hun instructrice moesten die naar boven wijzen :S dit vind ik zo vreemd... ze is een instructrice voor oa Z ruiters dus ze zou het dan toch wel weten dacht ik... maar vind t heel raar...

romiley_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 04:06

Ohh, dat is inderdaad vreemd dan. Ik zou indd zeggen naar beneden...

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:33

Er zijn veel verschillende spoortjes ik heb ook wel eens een model gezien die iets omhoog wijzen.

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 13:49

Ja raar he? k zal de volgende x nog eens stiekem de spoortjes bestuderen <<)

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:52

Het is maar waar je je druk om maakt :=
Laat dat meisje lekker, en doe vooral je eigen ding ;)

tamara266

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:12

Mij is geleerd dat de spoortjes op de eerste foto naar beneden moeten wijzen, en dat je tijdens wedstrijden zelfs gediskwalificeerd kan worden als ze omhoog wijzen (?). En dat zwanenhals spoortjes, tweede foto, wel naar boven moeten wijzen

KimmieCherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:12

Volgens mij moeten ze gewoon naar beneden wijzen..
Behalve dan de zwanenhals, maar die eerste foto niet ;).

Angelique81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:22

Denk ook dat ze naar beneden moeten wijzen, die van de bovenste foto. Ik rijdt sinds kort ook met sporen (wilde mijn instructrice, omdat paard slecht voor het been is), heb iemand op stal gevraagd die er verstand van heeft hoe ze om moeten. Dat is dus naar beneden wijzend.
Heb nog ff gegoogeld en daar zie ik ook dat dat soort sporen altijd naar beneden wijzen.

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 11:51

Nou er is duidelijkheid hoor XD heb ze laatst nog een paar x zo lief mogelijk gezegt dat ik toch echt dacht dat de spoortjes omlaag moesten wijzen en niet omhoog... maar nee, zo had iedereen ze op de ponyclub. Heb ze ook gewaarschuwd dat ze zelfs strafpunten kunnen krijgen op concour... Afgelopen zondag hadden ze concour en 19 strafpunten door de sporen! ze moesten andersom :o
Vind t eigenlijk wel een beetje slecht en raar dat hun instructrice hun hier niet op gewezen heeft... :o

naja er is iig duidelijkheid :D

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:31

Mij lijkt toch dat ze naar beneden moeten wijzen..