Waarom doet hij dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blabla1980

Waarom doet hij dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 13:10

Vraag het me toch af aangezien hij dit nu de laatste tijd elke keer doet als ik hem uit de wei haal.

Hij ziet me aankomen en loopt dan weg van de rest van de paarden en gaat daar op me staan wachten.
Ben er erg blij mee want ik vindt het niet fijn om tussen een kudde paarden door te moeten lopen. Maar vraag me af waarom hij dat doet :)

Anoniem

Re: Waarom doet hij dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:14

'Chips, mn baas komt eraan. Ohhhh moet ik dat geknuffel en gekeutel weer ondergaan... Mmmm daar heb ik geen zin in, rijden eigenlijk ook niet. Ik ga maar eens naar mn vrienden...
Jongens!! Help, mn baas komt eraan, doe net alsof je haar niet ziet!!! Ik verstop me tussen jullie, niks zeggen he!
Hey, ze ziet me toch, hoe kan dat nou? Mmmm nou ja, dan toch maar mee, ben toch te lui om weg te rennen... Potverdorie! Weer niet gelukt!'

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:16

Even lezen Joolien, hij zondert zich van de rest af ipv dat hij er tussen gaat staan.

Geen idee waarom, maar makkelijk toch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:18

Bluebontje schreef:
Even lezen Joolien, hij zondert zich van de rest af ipv dat hij er tussen gaat staan.

Geen idee waarom, maar makkelijk toch!

Oh crap, moet ik m even aanpassen... :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:20

Loopt hij tot aan het hek? Want misschien wil hij voor je weglopen, maar denkt hij: oliebol, hier staat een hek, ik kan niet verder :+
Maar als jij niet graag tussen die andere paarden staat is het toch juist lief van hem om daarbij weg te lopen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:38

Of je paard vind het gewoon heel leuk om samen met jou iets te doen of hij is blij dat 'ie eindelijk uit die rotkudde wordt gehaald :P Of is de wei vrij kaal en krijgt hij eten als je 'm uit de wei haalt? Er kan vanalles zijn wat een rol speelt natuurlijk.
Maar zolang hij in de wei goed kan opschieten met de rest, er genoeg gras op de wei staat en hij niet meteen eten krijgt als hij uit de wei wordt gehaald, kun je er denk ik wel van uit gaan dat je paard gewoon graag bij jou is :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:47

:') Doet die van mij ook soms, en dan gaat hij express in de kont van zijn maatje bijten zodat ze wat onenigheid krijgen en ik het er niet op hem om er tussen te gaan en hem dus moeilijker kan pakken. :')

Pesten noem ik het altijd. :P Want na een paar minuten blijft hij stilstaan en staat hij me schaapachtig aan te kijken van: Ja maar je kon me net toch ook gewoon meenemen?

Ohh wacht ik lees verkeerd, die van jou gaat er juist van weg. :+

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:55

Haha bij mij is het eerder van zo...

Als ik eraan komt met mijn auto dan staart zij al naar mij toe en dan doet ze van de soort "hey" knikje naar mij toe en dan gaat ze weer door grazen.
Ik denk dat ze dat van mij heb overgenomen die knikje.

Wanneer ik haar van de weide ophaalt dan loop ze gelukkig niet weg, het is even ruiken aan de hand en dan gaat ze best wel vrijwillig mee (mits ik het vraagt).

Vroeger liep ze wel weg naar een ander graas plek of wilde met mij spelen in de weide.
Laatst bijgewerkt door kensha op 15-09-12 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:59

Mijn paard doet het ook, bij haar overduidelijk omdat ik bij haar hoor en niet bij de andere paarden. Als een ander te dichtbij komt als ik bij haar ben jaagt ze dat paard ook weg. Als ik een ander paard pak (ik zet er wel eens een binnen voor een stalgenoot en verzorg op zaterdag ook een andere pony) blijft ze ook erg beledigd achter bij het hek omdat zij er niet uit mag en de ander wel, vind ze gewoon niet leuk.

Misschien wil hij niet dat je bij de andere paarden komt omdat je bij hem hoort?

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 15:13

stom, ik had nog gereageerd,maar die staat er nu niet meer.

Naja wat ik dus had getypt..hij voelt zich goed in de kudde, heeft zelfs echt een maatje. Ze worden ook in de wei gevoerd, en als ik hem eruit haal krijgt hij nooit eten..dus dat is het niet :)

Maakt verder ook niks uit wat de reden is, vroeg het me gewoon af. Vindt het wel prettig zo :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:20

Blabla1980 schreef:
stom, ik had nog gereageerd,maar die staat er nu niet meer.

Naja wat ik dus had getypt..hij voelt zich goed in de kudde, heeft zelfs echt een maatje. Ze worden ook in de wei gevoerd, en als ik hem eruit haal krijgt hij nooit eten..dus dat is het niet :)

Maakt verder ook niks uit wat de reden is, vroeg het me gewoon af. Vindt het wel prettig zo :)

Dan gewoon hartstikke blij zijn dat je paard dus gewoon graag bij je is!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 17:00

Ghehe :) oke dan zal ik dat maar doen ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 06:14

Blabla1980 schreef:
Vraag het me toch af aangezien hij dit nu de laatste tijd elke keer doet als ik hem uit de wei haal.

Hij ziet me aankomen en loopt dan weg van de rest van de paarden en gaat daar op me staan wachten.
Ben er erg blij mee want ik vindt het niet fijn om tussen een kudde paarden door te moeten lopen. Maar vraag me af waarom hij dat doet :)

haha.,lees je eigen verhaaltje nog eens goed?
je geeft zelf het antwoord namelijk al!

Citaat:
ik vindt het niet fijn om tussen een kudde paarden door te moeten lopen

Citaat:

haha, jouw paard weet dus dat je het niet fijn vind om tussen de groep te lopen en daarom gaat hij dus apart staan.
heel simpel hoor,dus je hebt zelf je eigen antwoord al gegeven :D *\o/*

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:38

Ik denk niet dat een paard dat door heeft...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:48

mag je mij vertellen waarom een paard dat dan niet weet?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:32

ik kan mijn pony gemakkelijk pakken en uit de wei halen. Mijn staleigenaar probeerde haar laatst te pakken maar mevrouw liep gewoon van hem weg hoor (haha, ik had er stiekum wel schik om). Ze kwam pas toen ie brokjes meenam!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 21:42

Mischien dat hij voelt dat ik nerveus wordt als ik de kudde inloop...dat zou kunnen...denk ik :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:04

Blabla1980 schreef:
Mischien dat hij voelt dat ik nerveus wordt als ik de kudde inloop...dat zou kunnen...denk ik :)

Ik vraag me alleen af in hoeverre een paard echt weet dat als hij dus uit de kudde gaat, dat jij dan daar niet doorheen hoeft en jezelf dan prettig voelt. Ik denk eerlijk gezegd niet dat een paard op die manier oorzaak/gevolg kan bedenken en dan ook nog jouw gevoel daarbij kan raden.

Natuurlijk ben ik het wel met je eens dat hij aan kan voelen dat jij nerveus wordt als je door de kudde loopt.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 18:32

Geen idee hoor :) ik zeg ook niet dat het echt kan...maar wie weet, kan niks anders verzinnen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:03

Paard merkt op dat baasje niet prettig aanvoelt als die in de groep staat om een halster om te doen en paard heeft een keer apart van de groep gestaan en gemerkt dat het baasje toen wel prettig aanvoelde bij het halster omdoen. Paard is niet dom en paard heeft liever dat baasje prettig aanvoelt. Je hebt een fijn paard, TS en je bent er kennelijk ook een fijn baasje voor :j

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:42

Ik denk ook dat je paard dat alleen maar doet omdat het prettiger voelt.
Hee daar komt de baas... even ruimte zoeken. O:)

Dat is voor het paard zelf ook een stuk relaxeter. Dan hoeft hij/zij niet op een hoger geplaatst paard te letten en is er veel meer rust. 8-)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 08:59

Waratje, een fijn paard is het sowieso :)

En Jerintho, zou ook kunnen hoor :)

rianne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:20

Opzich niet heel gek. Hij weet dat hij moet gaan werken als je eraan komt. Hij wil liever blijven eten. Misschien kan je hem lokken met iets lekkers dan komt hij waarschijnlijk gelijk bij je.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 09:30

Hij loopt niet weg van mij, hij loopt weg van de kudde en dan gaat hij daar op me staan wachten.

lokken met iets lekkers is niet nodig en als het wel nodig was zou ik een andere oplossing zoeken omdat ik dat niet wenselijk vindt.

En als ik hem uit de wei vis dat betekend dat meestal dat we een buitenrit gaan maken en dat vindt hij leuk om te doen voor zover ik kan inschatten ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:39

Lekker toch? Als hij al klaar gaat staan.

Zwarte van me komt vaak al naar het hek als hij de auto heeft gehoord, anders keertje roepen, is ie er ook zo.
En waarom hij komt? Geen idee, hij krijgt niets bij het uit de wei halen en moet dan doorgaans aan het werk.
Het is wel een gezelligerd en bemoeial die overal met zijn neus in wil steken.
Fjord, die loopt niet weg, maar komt doorgaans ook niet, die heeft het motto, elke seconde dat je nog stilstaat kan je nog een hap gras tot je nemen.
Mevrouw is meer een zelfstandig paard, leuk als je mee mag, beter nog lekker eten in de wei met je vrienden.

Als ik er met eten ga staan komen ze overigens allemaal.
En aan einde van weideseizoen, hebben ze binnen 2 dagen door dat mens bij hek 's avonds betekend,
stal met eten!!!! Vooral eten!!! (voor die stal doen ze het niet). En komen dan ook aan gegaloppeerd.