Ervaring Ifor Williams HB 403

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sascha_89

Ervaring Ifor Williams HB 403

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 18:31

Hallo, wie kan mij zijn/ haar ervaringen vertellen over de trailer Ifor williams HB 403?

Binnenkort wil ik mijn 1e trailer gaan kopen en mijn oog viel op de HB 403, nou hoorde ik van iemand dat deze trailer nogal zou "rammelen" tijdens het rijden.

Alvast bedankt voor de reacties !

Belker

Re: Ervaring Ifor Williams HB 403

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:58

Goede ervaringen. uit welk jaar is de trailer?
het geluid kan voorkomen doordat aan de sluitingen kettinkjes zitten. Als je hier krimpfolie omdoet, ben je het rammelgeluid kwijt. De trailer ligt heel stabiel op de weg.

Sascha_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 22:13

Als we hem nemen wordt t een nieuwe.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:56

Ik heb mijn nieuwe bij Jozua besteld. Ik kreeg daar de beste deal. En het is een erg goede zaak.
Hij zorgt ervoor dat bij het deurtje, een extra dorpel wordt geplaatst zodat in geval van een ongeluk en je paard gaat er via de deur uit, dat de rand van het derutje breder is en daardoor ook minder scherp is. Verder plaatst hij nog het derde remlicht. Ik heb dan nog gevraagd om bij aflevering ook krimpfolie om de laatste kettinkjes te doen. Als het goed is moet die van ons binnenkort geleverd worden.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:30

Wij hebben de HB506 (tweepaards, voor de rest hetzelfde als de 403). Is een hele fijne, stabiele trailer. Het enige wat inderdaad kan rammelen zijn de kettinkjes, en als hij leeg is hoor je de bladveren soms een heel klein beetje.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:11

HB505 uit 2009 hier (kleine 2-paards, het "oude" model dus). Meer dan dik tevreden over. Oerdegelijk, wegligging als een huis en loopt heel mooi achter de auto aan. Het gerammel van de kettinkjes is een veelgehoord punt van kritiek op Ifor. Eerlijk is eerlijk: je hoort ze inderdaad wel een beetje tikken, maar ik vind de hoeveelheid drama die daarover gemaakt word in het geheel niet in verhouding staan tot de hoeveelheid herrie die ze daadwerkelijk maken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:23

Hier ook alleen maar positieve geluiden :-) Alle paarden lopen er zo op, ligt prima stabiel op de weg, makkelijke trailer.
De kettinkjes rammelen wat, maar dat vind ik niet storend.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:26

heb een 510 groot model tweepaards van meer dan 10 jaar oud en mijn stalbaas heeft een vrij nieuwe 506. De nieuwe modellen zoals ook jou beoogde 403 rammelen minder dan de ouderen vanwege iets anders sluitingen. Verder supertrailers qua wegligging en zeer stevig tevens zijn alle onderdelen nog jarenlang los te krijgen. Mijn volgende trailer wordt weer een IW tenzij er tegen die tijd iets beters te krijgen is.

jadis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 02:53

heb zelf een HB 506, en ben er supper tevrede van. als je er op let rammelen de ketinkjes inderdaad wat, maar het stoort echt niet vindt ik. voor de rest zijn ze supper geveerd, spreek uit ervaring :) heb eens mee met mijn jaarling in de vanne gezete omdat ze heek onrustig was. de wegligging is ook hel fijn. wat ook niet onbelanrijk is (vind ik) is dat ze heel onderhoudsvriendelijk zijn (je kan er zelfs de rubberen matten uithalen om hem eens grondig te poetsen)en je zal er heel weinig onderhoudskosten aan ondervinden (wat bij andere merken vaak tegenvalt).

iedereen die ik ken met een ifor vanne, zijn daar supper tevreden over. je mag alleen niet de "ingebouwde" zadelkamer nemen (degene die aan het deurtje hangen), het deurtje kan er van verzakken. maar de losse zadelkast is van supper kwaliteit, meschien een heel klein beetje krap voor spullen van 2 paarden, maar sterker dan ze eruitzien (er heeft al eens een pony op staan danse bij mij :p). en je moet je geen zorgen maken over dat die kast maar met een rekker vast staat, zelfs zonder rekker blijft ze op haar plaats.

Sascha_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 15:24

Zo te lezen allemaal positieve ervaringen, dat maakt mijn keuze al een stuk makkelijker !
Jadis, bedankt voor je tips over de zadelkasten, ik neem m zoiezo niet omdat ik binnenkort een westernzadel aanschaf en die past er niet in. In de hb 403 past ook geen losse zadelkast, alleen 1 die je vastzit aan de deur.

Iig bedankt voor alle reacties ;)

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:44

Het nieuwe model van Ifor Williams vind ik veel te laag. Ik begrijp niet dat een nieuwe trailer zo laag ontworpen wordt.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:13

Jol1 schreef:
Het nieuwe model van Ifor Williams vind ik veel te laag. Ik begrijp niet dat een nieuwe trailer zo laag ontworpen wordt.

Omdat ie er, speciaal voor grote paarden, ook in een XL uitvoering is, misschien?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:42

De nieuwe trailer is hoger dan de vorige generatie.

Sascha_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 22:47

Ik heb een D pony dus voor ons maakt het niet uit of hij hoog of laag is.. Hij past er zoiezo in ;)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:51

Klopt, ik heb een E-pony, voor mij maakt de hoogte ook niet uit.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:02

Ook hier een hele tevreden Ifor gebruiker, ze hebben echt een perfecte wegligging :j
Als je een nieuwe koopt idd even vragen of ze krimpkousjes over de kettinkjes doen, dan heb je absoluut geen last meer van gerammel.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:11

Ik hoorde net dat mijn trailer maandag wordt gebouwd *\o/*
Nog 2 weken en dan hebben we hem.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:30

Belker schreef:
Ik heb mijn nieuwe bij Jozua besteld. Ik kreeg daar de beste deal. En het is een erg goede zaak.
Hij zorgt ervoor dat bij het deurtje, een extra dorpel wordt geplaatst zodat in geval van een ongeluk en je paard gaat er via de deur uit, dat de rand van het derutje breder is en daardoor ook minder scherp is. Verder plaatst hij nog het derde remlicht. Ik heb dan nog gevraagd om bij aflevering ook krimpfolie om de laatste kettinkjes te doen. Als het goed is moet die van ons binnenkort geleverd worden.

ik heb daar ook de mijne gekocht (2 paards) veel goedkoper als bij een ander en hele goede service. We waren laatst in de buurt en belde onderweg op of ze misschien tijd hadden voor zijn eerste beurt, konden gewoon langs rijden en werden direct geholpen.

1 nadeel, als je de stangen niet vastzet achterin dan slaan ze de deuken /gaten in je wand bescherming. en ja dat rammelen..

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:57

De XL-trailer is dus ook laag. Heel vreemd, omdat de ruimte tussen de voor- en achterboom extra groot is. Blijkbaar komen ze dan niet op het idee dat het paard dan ook groter is in de hoogte? Ik vond de ruimte nogal beklemmend, ook omdat de binnenkant vrij donker is.

@Belker, het nieuwe model is echt lager dan het oude hoor! Lees de specificaties er maar op na.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:13

Ik heb ook een nieuwe anderhalf paards van Ifor. Ik wil niet anders meer, heerlijke trailer! Ligt goed op de weg, paard loopt er makkelijk in (paard is zo'n 1.72), trailer vind ik hoog genoeg, ik heb het 'uitkijk' luikje (boven de vooruitgang) al regelmatig gebruikt op een warme dag, i-de-aal!
Ach en die rammeltjes stoort mij niet, maar dit je kun je verhelpen.
Een degelijke, veilige en praktische (mat is er makkelijk uit te halen om de trailer grondig schoon te maken) trailer.
Ehhhh, ben ik enthousiast genoeg :o