Wanneer word je naam bekend gemaakt, 144?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_DLS_

Wanneer word je naam bekend gemaakt, 144?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 21:59

:wave:

Iemand enig idee, als je 144 heb gebelt, en de eigenaar van de paarden wilt weten wie het gemeld heeft, wanneer en in wat voor situatie deze vermeld word?
Kon helaas niet anoniem blijven, maar zit ook niet te wachten op ruzie in de buurt.
Ik weet helaas niet van wie het dier is, anders was ik er gewoon heen gegaan.
Heb inmiddels wel gebeld :) ookal mocht niet van me ouders :Y)

Alvast bedankt!

tamary

Re: Wanneer word je naam bekend gemaakt, 144?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:01

Als het goed is niet, melding is voor admin politie en bv om te voorkomen dat iemand wegens burenruzie/etc. ongegrond blijft klagen en dus buren pesten via de politie.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 01:02

Volgens mij blijf je anoniem, ik heb inmiddels ook 1 keer gebeld en volgens mij is het anoniem en anders maakt het mij ook niet uit,

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 01:04

Je blijft anoniem :j

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 01:24

Ze mogen het volgens mij eigenlijk niet vertellen, maar hoorde laatst toch dat de dierenpolitie een naam heeft genoemd. Niet echt netjes vind ik dat :n

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 01:34

Ah dus toch! Super, vond het al zo raar.. Maar anders vind k het ook geen probleem, heb het beste met die pony voor, weet niet wat er aan de hand is en van wie die is, vandaar de beslissing genomen om gewoon te bellen. :) Maar kon indd ook me ouders begrijpen dat ze stonden te springen.. Maarja pony voorop, rest komt later wel.

Weet iemand toevallig ook of je nog te horen krijgen wat er gaat gebeuren?
Ben namelijk wel benieuwd, maar ben in ieder geval lang blij dat het uitgezocht word. :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 01:44

Wij hebben het wel te horen gekregen, maar in ons geval ging het om paarden die omgebracht waren en waarvan de eigenaar gezocht werd, dus ik weet niet precies hoe het zit in andere gevallen. Denk dat het zoiezo wel mogelijk is om een keer te vragen of er wat gedaan is of niet :)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 02:24

Volgensmij blijf je inderdaad anoniem. Maakt mij opzich niet zo veel uit. Als ik ergens voor bel heeft dat een reden en dan mag dat best gezegd worden. :j Geen geheimen.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 02:30

@ Whysowhite: Maar niet elke situatie is hetzelfde ;)

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 02:37

Super dank jullie wel!
Ik wacht het af. :)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 03:50

Ze melden je naam niet dus daar hoef je het niet voor te laten. Vaak bellen ze je wel wat er gedaan is. Ik heb altijd netjes een telefoontje gehad.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 04:13

Daphne__ schreef:
Je blijft anoniem :j

Die zekerheid is er nooit. Tenzij het om grote moord zaken gaat bijvoorbeeld.

Het is 'Anoniem'... Maar mocht het tot een echte rechtzaak komen, heeft de Advocaat in zicht in alle papierstukken. De advocaat kan dan ook zien wie de melding heeft gedaan en dit door spelen. Daarom is het nooit geheel anoniem ;).

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 08:45

Dat is inderdaad waar k beetje op zoek was, hoe het met een rechtzaak zou gaan.
Al denk ik dat het wel mee zal vallen, maar weet ik in iedergeval voor het geval dat ik weet hoe en wat ik kan verwachten :)
Heb namelijk geen idee van wie de pony zou kunnen zijn.

Hopenlijk hoor ik vandaag iets hoe en wat :)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:06

Wanneer heb je de melding gedaan? Ik heb wel eens gebeld voor verwaardeloosde schapen en een keer voor een paard. Beide keren is er meteen iemand op af gestuurd en kreeg ik een dag later een telefoontje dat ze geweest waren en de eigenaren hadden aangesproken. Voor het tot een rechtszaak komt moet er wel heel wat gebeuren dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken dat je naam bekend wordt voorlopig.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:02

Ik heb ook eens de dierenpolitie op bezoek gehad.
Ik wilde graag weten wie er gebeld had, Ik had twee zieken paarden staan waarvan 1 er net was. Gratis opgehaald en mijn eigen merrie van 23.
Verder stonden er 5 gezonde paarden.

Ik was woest! Ik zorg altijd goed voor mijn dieren. 1 zieke dus opgevangen en mijn bejaarde merrie was ook niet fit. Hier deed ik dan ook echt alles aan wat ik kon doen.

Ze kwamen aan de deur en vertelden dat er iemand gebeld had met de melding verwaarloosde paarden.
Ze vertelden dat ze even het land in zijn gelopen en dat alles er keurig uit zag. Het land zelf heel netjes de omheining netjes netjes voldoende schoon water en ze zagen nog voer plekken van de slobber.
Dat klopt ik kwam er net vandaan ik had net gevoerd.

Mij is verteld dat ze melding zouden maken dat ze bij me waren geweest en dat ze gezien hebben dat het absoluut geen verwaarloosing was.
Ik heb ze alle middelen laten zien, ik heb ze verteld dat ze contact mochten opnemen met de DA en de hoefsmit.

Ik begreep dat het lastig is er hing immers geen bordje bij met: Let op twee van de 7 paarden zijn niet gezond. Hier word hard aan gewerkt.

Ik heb vaker zieke paarden opgevangen en noooooit 1 probleem gehad met dieren politie bescherming eznv.

Ik had dan ook sterk het idee dat het iemand geweest is die wij best wel eens zouden kunnen kennen.
De paarden mensen in de buurt asen al heel lang op ons weiland (huren wij al jaren van staats bosbeheer)
En omdat wij het altijd op en top netjes hebben en nog drie andere stukken huren hebben wij de toestemming gekregen om de paarden ook de winter op de wei te mogen laten. Normaal is dit van april tot november. Veel mensen accepteren dit niet, wat ik ook wel begrijp.

Ik wilde dus weten van wie het kwam..... Maar daar kwam ik niet achter.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:13

@cosnuf: voordeel daarvan is dat de instanties een positieve indruk van je hebben en daar een goede naam hebben is handig als er iemand aan het pesten is.

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 17:32

aisie: ik heb de melding gisteravond rond half 8 gedaan.
Ik heb helaas nog geen mailtje ontvangen, ben toch erg benieuwd hoe of wat..
Ik denk ook dat de rechtzaak wel mee valt, maar dan weet ik wat ik inhet ergste geval kan verwachten.

CoSnuf : Ik kan inderdaad jou situatie begrijpen, zou het ook niet echt super tof vinden als ik nu een dierenbescherming op de stoep had staan. Ga er liever zelf altijd heen om gewoon te vragen uit bezorgtheid.. Heb zelf een aantal jaar terug een pony gehad in het prikkeldraad, wond op zn been van 20 cm ong. Hechting zou zowiezo open springen, maar pony moest hele dag door beweging hebben.. Dan is het ook moeilijk om de pony in de wei te doen aan de weg..

Maarja, vind het wel altijd netjes. Uitbezorgtheid.. En vandaar dat ik ook heb gebeld, weet niet wat die mankeert of iets, en kan helaas zelf de eigenaar niet vinden, dus dan zo. :)

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:38

TS dat ben ik niet met je eens.
Zomaar bellen omdat je niet weet wat er is en omdat je geen eigenaar kan vinden.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:45

jeetje cosnuf! ben je er nog wel achter gekomen wie jou dat geintje hebben geflikt? Ik moet er niet aan denken zeg!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:49

Cosnuf, kan het niet een simpele voorbijganger zijn geweest die een paar sneue paarden heeft zien staan?
Kan me voorstellen dat het vervelend is, maar snap ook wel dat mensen niet kunnen weten dat je paarden gewoon ziek zijn... Zou me daar persoonlijk niet druk om maken eigenlijk...

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:52

Nee heb geen idee haha.

Maar ook dit is 1 van de redenen waarom ik een beetje tegen 144 bellen ben.
Natuurlijk is er nood dan is er nood en dan mogen we blij zijn dat ze er zijn.

Dat toeristen bellen kan ik nog in komen...... Komen meenstal uit de stad en kijken veel tv en zien wat er allemaal gebeurd met oa. paarden en hebben de kennis gewoon weg niet.
Maar 'paarden mensen' die zien 1 zieke of minder verzorgde pony tussen 3 mooie gezonde glimmende pony's staan en bellen direct de 144 wat er is een pony vreselijk slecht aan toe.
Niet denkende dat er ook 3 gezonde tussen staan, en de eigenaar dus zeker weet wat er gaande is en er ook aan werkt.

Ik zag het wellis op tv en dacht dan ooh laat ze ook maar is bij mij komen. Tot je het mee maakt haha ik heb een paar keer te horen gekregen dat ze hun werk doen en op een melding af MOETEN komen maar dat ik top was voor mijn dieren.
Het heeft toch wel zijn sporen achter gelaten hoor zulk bezoek. Ik bewaar zelfs alle bonnetjes van biks wormkuren dierenartsen enzv. Voor het geval ik ooit nog eens hoog bezoek krijg.

Eigelijk belachelijk maar wacht maar tot het je overkomt hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:10

Geen medische vraag daarom: MD => TAO

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 08:40

Ik heb niet zomaar in de wilde weg lopen bellen. ;)

Ben zelf ook geen fan van de 144, maar ik zag geen andere oplossing.
Ik vind dat dr echt wat aan gedaan moet worden.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:12

Ik vind het juist goed, beter keer teveel gekeken dan te laat zijn :j