Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Raimondlover schreef:De verzorging zal prima gaan, maar ik zit echt met de vraag hoe zit het met overlijden en verzekeringen?
Graag zou ik wat van jullie ervaringen willen horen en adviezen...
ikke schreef:Raimondlover schreef:De verzorging zal prima gaan, maar ik zit echt met de vraag hoe zit het met overlijden en verzekeringen?
Graag zou ik wat van jullie ervaringen willen horen en adviezen...
Verzekeren kun je vergeten, tenzij je een bestaande verzekering ongewijzigd kunt overnemen. Houdt er in dat geval rekening dat je mogelijk binnen nu en 2-3 jaar er alsnog uitgekieperd wordt; lees daarvoor de kleine lettertjes.
Overlijden kun je zo gek maken als je zelf wil, maar reken bij inslapen op 200-400 euro voor de dierenarts, inkl alle middelen. Afvoer door destrucor kost enkele tientjes, tenzij je erop staat dat ze apart in een trailer wordt opgehaald. Reken in dat geval op prijzen van 500+ euri's.
Voor de rest: met goed management en wat mazzel heb je nog zeker 10 jaar te gaan.
Daarnaast: laat even een bloedje trekken, dan heb je beeld van de vitamine-mineralenhuishouding en kun je op basis van feiten kijken of je aanpassingen moet doen aan het voer.
Verminderde weerstand is voor zielepoten; juist voor oudere paarden geldt: hoe meer en vooral regelmatiger je ze aan het werk houdt, hoe beter en langer ze het vol houden! Hierbij helpt het ook als je het paard goed voorwaarts-neerwaarts over de rug rijdt, dat is de basis voor het behoud van een goede, krachtige spiermassa. Zoek dus een goede instructeur die niet in plaatjes denkt maar kijkt naar goed bewegende paarden.