Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Roosch schreef:Hoe oud ben je?
Betaal jij de paarden of doet je moeder dat?
Je kunt haar ook op een rustige manier uitleggen waarom je wil dat ze het zo doet, niet schreeuwen, gewoon rustig praten. Gewoon een rustig gesprek tussen moeder en dochter moet lukken denk ik zo.
Ze toont in ieder geval wel interesse in jouw hobby.
Utixo schreef:Joh, wees blij dat ze je helpt en stel je niet zo aan. Zo snel gaat het niet ernstig fout. Je zou het ook gewoon rustig kunnen uitleggen. En wat betreft dat eten, paarden weten zijn slim zat. Gun je moeder dat pleziertje,leuk juist dat ze mee wil.
Ik had je met het ov gestuurd als je zo tegen mij gedaan had terwijl ik wilde helpen.

vuurneon schreef:Hoe oud ben je? Want als ik dit zo lees ben je ergens in de puberteit?
Betalen je ouders je paard? Of zelf? Als je het zelf betaald dan zou ik ook zeggen; wie betaald die bepaald.
Anders je moeder een boek geven over paarden en gedrag?
zodiacje schreef:Je moeder gééft je een paard en toont intresse...
als je wat ouder bent zal je jezelf voor je hoofd slaan om dit bericht en realiseren
wat een bofkont je bent.
Ga vooral lekker genieten van de momenten met je paard en moeder samen
want je gaat vanzeld uit huis en je moeder minder zien
Geniet van wat je hebt.
oh en tegen je moeder zeggen dat ze "g*dver op dat touw moet letten"... echt not done
adem in, adem uit en leer eerst jezelf te beheersen voordat je naar een ander kijkt
NeverGiveUp schreef:Ik vind je een beetje banketstaaf doen hoor...
Zuinig op mijn paarden, ja als je moeder ze de hersens in sloeg snap ik je.
Maar dit is ongeveer wat mijn moeder ook doet? Mijn paard loopt met mijn moeder ipv andersom, halsters zitten altijd gedraaid en verkeerd en ze beloond hem als hij schooiend zijn been omhoog houd.
Ga dan ook niet zitten schreeuwen? Ik ben echt niet heilig en kan ook weleens een grote bek geven maar echt niet om zulke dingetjes. Ben al hartstikke blij dat ze me zo nu en dan eens wilt brengen en helpen.
vuurneon schreef:Kun jij geen zakje klaarmaken voor je moeder met dingen die ze wel mag geven?
Ik wil ook niet dat mijn pony brood wordt gevoerd, dus mag moeders met liefde hem een pepermuntje geven. Paard blij, moeder blij.
En voor haar verjaardag haar een les cadeau geven in grondwerk?
Batlow schreef:Ze geeft mij een paard? Ik heb mijn 2 paarden gekocht en ik onderhoud ze ook. Echt not done? Het zal je maar gebeuren dat je paard over het touw struikelt. Je denkt wel oh dat gebeurt mij niet. Maar als het dan gebeurd, dan denk je had dat touw maar op gepakt, had ik het maar gezegd.
Batlow schreef:Het begon toen ik mijn eerste paard kreeg. ,
Batlow schreef:Ja ik heb het altijd rustig uitgelegd dat ik het niet wil hebben, maar de druppel doet de emmer overlopen. Dat jij dat zo doet, prima. Maar ik wil geen hebberige paarden, ik wil ze prima opvoeden en niet anders

Batlow schreef:vuurneon schreef:Kun jij geen zakje klaarmaken voor je moeder met dingen die ze wel mag geven?
Ik wil ook niet dat mijn pony brood wordt gevoerd, dus mag moeders met liefde hem een pepermuntje geven. Paard blij, moeder blij.
En voor haar verjaardag haar een les cadeau geven in grondwerk?
Dat zakje is het probleem... door dat zakje worden ze hebberig en daardoor erg vervelend. Heb ook vaak gezegd dat les niet wat is, dan leer je nog eens wat. Maar dan zegt ze, nee nee geen tijd voor, maw, geen zin in want ze heeft genoeg tijd..
Depende schreef:Maar wat is nu helemaal vandaag zo vreselijk veel te ver gegaan? Ik kan niets anders vinden dan jouw reactie. Als iemand tegen mij zou zeggen dat ik 'g*odver eens op het touwtje' moet letten dan zou ik daar ook niet meewerkend van worden. Als je gewoon reageert met een, 'he het uiteinde van het touw ligt op de grond straks struikelt 1 van jullie er nog over' of 'Ik heb gemerkt dat pony beter meeloopt als het touwtje iets langer is, misschien werkt dat bij jou ook?' Dan neem ik het wel aan, maar commando's (Nota bene van je eigen dochter na-ah no way José)
Daarbij vind ik het ook erg vreemd dat je pony zomaar over iemand heen dendert als hij wat korter vast gehouden wordt. Pony kan gewoon de wei uit komen ook al is het aan een halster of een touwtje om de nek.
Veulen84 schreef:Misschien vind jou moeder dingen doen met je paard wel een beetje spannend. Dan kan je slordig en gehaast worden.
ze is een echte dierenliefhebber, ze is meer liefhebber dan een leider, dat vind ze lastig....