frustraties vanwege moeder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

frustraties vanwege moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 23:47

Het begon toen ik mijn eerste paard kreeg. Het ging heel goed en kende hem al langer. Mijn moeder nam altijd een zakje met eten mee die ze voerde, dit vond ik al verschrikkelijk. Hij is hier heel hebberig van geworden en daar baal ik echt van. Mijn moeder heeft geen verstand van paarden, daarmee bedoel ik qua omgang. Qua weten weet ze veel, ze leest en zoekt veel op, maar daarmee denkt ze alles te weten inclusief hoe je met een paard moet om gaan.

ik heb nu pas weer een nieuw paard, een enter en ja hoor daar gaat moeders weer met haar zakje brood, wortel en whatever. Heb meerdere malen gezegd dat ik dat NIET wil hebben. Ik ben erg zuinig op mijn paarden en ik wil niet dat mijn moeder ze verpest. Ze kan er totaal niet mee om gaan en vandaag ging het met mij en mijn moeder dan ook echt mis. Mijn moeder wilt niks van mij aan nemen. Ik zit nu onderhand 10 jaar in de paarden, maar toch weet zij het beter. Ik loop momenteel op krukken dus ga ik met mijn ouders naar stal. Mijn moeder wil mijn eerste pony uit de wei halen. Er stonden veel paarden voor het hek en die moesten weg gejaagd worden. Ik zei dat je even flink moest zwaaien met het touw, hou antwoord daarop van mijn moeder was: nee dat hoeft niet het lukt zo wel. Tja en het lukte niet. Prima als jij het zo wilt doen. Paarden waren weg en dus pakt moeder mijn pony. Ze doet het halster om helemaal prima, touw er aan geklikt en dan pakt ze mijn pony helemaal bovenaan vast bij het ringetje en de rest van de touw ligt op de grond in de weg, dus struikelgevaar, ik roep dat ze nou is godver op het touw moet letten. Altijd hetzelfde, ze let gewoonniet op: spanning, let niet op, geen goede combinatie om daarmee een paard uit de wegi te halen. Ze loopt dus door met dat lange touw op de grond en ik heb mijn pony nooit zo strak vast en hij loopt me toch een partij over mijn moeder heen. Toen werd ik erg boos, dat ze nou is op moet letten. Dat hij niet zo over je heen moet lopen. Het touw had ze ineens op een rare manier vast geklikt, dus ik zeg wacht nou is even, het zit niet goed. Zegt ze ja dat maakt niet uit, dus ik pardon? Ik heb mijn pony uit haar handen gerukt en aan papa gegeven.

Ik ben nu onderhand erg gefrustreerd. Het is niet dat ik niet wil dat ze omgaat met mijn paarden, maar ze neemt gewoon niks van mij aan, ze luistert gewoon niet. Ik wil niet dat zij mijn paarden verpest, vooral mijn enter niet. Het heeft vandaag zijn top bereikt en ik stond te schreeuwen tegen mijn moeder. Ik vond het best erg, maar gewoon omdat ik nu op krukken loop en dus niet zelf voor ze kan zorgen en dat mijn moeder niet wilt luisteren raak ik erg gefrustreerd. Mijn moeder maakte daarna de kinderachtige opmerking dat ze al niks meer doet, want ze doet het toch niet goed. Omdat ze maar haar eigen gang gaat en zij wel weet hoe ze met paarden om moet gaan, maar dat weet ze gewoon niet en blijkbaar wilt ze dat gewoon niet toegeven...

sorry voor het lange verhaal, moest even mijn frustraties kwijt.....

Roosch

Re: frustraties vanwege moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:54

Hoe oud ben je?
Betaal jij de paarden of doet je moeder dat?

Je kunt haar ook op een rustige manier uitleggen waarom je wil dat ze het zo doet, niet schreeuwen, gewoon rustig praten. Gewoon een rustig gesprek tussen moeder en dochter moet lukken denk ik zo.
Ze toont in ieder geval wel interesse in jouw hobby.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:55

Hoe oud ben je? Want als ik dit zo lees ben je ergens in de puberteit?

Betalen je ouders je paard? Of zelf? Als je het zelf betaald dan zou ik ook zeggen; wie betaald die bepaald.

Anders je moeder een boek geven over paarden en gedrag?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:56

Joh, wees blij dat ze je helpt en stel je niet zo aan. Zo snel gaat het niet ernstig fout. Je zou het ook gewoon rustig kunnen uitleggen. En wat betreft dat eten, paarden weten zijn slim zat. Gun je moeder dat pleziertje,leuk juist dat ze mee wil.

Ik had je met het ov gestuurd als je zo tegen mij gedaan had terwijl ik wilde helpen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 23:57

Roosch schreef:
Hoe oud ben je?
Betaal jij de paarden of doet je moeder dat?

Je kunt haar ook op een rustige manier uitleggen waarom je wil dat ze het zo doet, niet schreeuwen, gewoon rustig praten. Gewoon een rustig gesprek tussen moeder en dochter moet lukken denk ik zo.
Ze toont in ieder geval wel interesse in jouw hobby.

Ik betaal mijn paarden. Rustig gesprek heb ik ook altijd geprobeerd, maar het komt gewoon niet over... het liefste heb ik gewoon dat ze even niet meer mee gaat om de rust tussen mijn 2 paarden te herstellen. Het gaat ook vaak goed, maar voor de paarden is het niet fijn om ze gefrustreerd te poetsen..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 23:59

Utixo schreef:
Joh, wees blij dat ze je helpt en stel je niet zo aan. Zo snel gaat het niet ernstig fout. Je zou het ook gewoon rustig kunnen uitleggen. En wat betreft dat eten, paarden weten zijn slim zat. Gun je moeder dat pleziertje,leuk juist dat ze mee wil.

Ik had je met het ov gestuurd als je zo tegen mij gedaan had terwijl ik wilde helpen.

Helpt, daar ben ik ook blij mee, ik heb het geluk dat mijn ouders mij willen helpen in nood, maar als ik uitleg hoe ze iets moet doen, dan zegt ze dat ze het zelf wel weet. Ik stel me zeker niet aan. Het is vandaag uit de hand gelopen. Is mijn schuld maar ook die van haar, de schuld ligt bij beide.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:59

Je moeder gééft je een paard en toont intresse...
als je wat ouder bent zal je jezelf voor je hoofd slaan om dit bericht en realiseren
wat een bofkont je bent.
Ga vooral lekker genieten van de momenten met je paard en moeder samen
want je gaat vanzeld uit huis en je moeder minder zien
Geniet van wat je hebt.

oh en tegen je moeder zeggen dat ze "g*dver op dat touw moet letten"... echt not done :n
adem in, adem uit en leer eerst jezelf te beheersen voordat je naar een ander kijkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 00:01

vuurneon schreef:
Hoe oud ben je? Want als ik dit zo lees ben je ergens in de puberteit?

Betalen je ouders je paard? Of zelf? Als je het zelf betaald dan zou ik ook zeggen; wie betaald die bepaald.

Anders je moeder een boek geven over paarden en gedrag?

Ik betaal ze zelf, dus ik bepaal ja. Dat boek heb ik gegeven, maar daardoor is ze dus betweterig geworden qua paarden. Dat ze het beter weet. Prima, maar in de omgang gaat het gewoon niet goed

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:01

Ik vind je een beetje banketstaaf doen hoor...

Zuinig op mijn paarden, ja als je moeder ze de hersens in sloeg snap ik je.
Maar dit is ongeveer wat mijn moeder ook doet? Mijn paard loopt met mijn moeder ipv andersom, halsters zitten altijd gedraaid en verkeerd en ze beloond hem als hij schooiend zijn been omhoog houd.
Ga dan ook niet zitten schreeuwen? Ik ben echt niet heilig en kan ook weleens een grote bek geven maar echt niet om zulke dingetjes. Ben al hartstikke blij dat ze me zo nu en dan eens wilt brengen en helpen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:01

Kun jij geen zakje klaarmaken voor je moeder met dingen die ze wel mag geven? :)
Ik wil ook niet dat mijn pony brood wordt gevoerd, dus mag moeders met liefde hem een pepermuntje geven. Paard blij, moeder blij.

En voor haar verjaardag haar een les cadeau geven in grondwerk?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 00:03

zodiacje schreef:
Je moeder gééft je een paard en toont intresse...
als je wat ouder bent zal je jezelf voor je hoofd slaan om dit bericht en realiseren
wat een bofkont je bent.
Ga vooral lekker genieten van de momenten met je paard en moeder samen
want je gaat vanzeld uit huis en je moeder minder zien
Geniet van wat je hebt.

oh en tegen je moeder zeggen dat ze "g*dver op dat touw moet letten"... echt not done :n
adem in, adem uit en leer eerst jezelf te beheersen voordat je naar een ander kijkt

Ze geeft mij een paard? Ik heb mijn 2 paarden gekocht en ik onderhoud ze ook. Echt not done? Het zal je maar gebeuren dat je paard over het touw struikelt. Je denkt wel oh dat gebeurt mij niet. Maar als het dan gebeurd, dan denk je had dat touw maar op gepakt, had ik het maar gezegd.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 00:05

NeverGiveUp schreef:
Ik vind je een beetje banketstaaf doen hoor...

Zuinig op mijn paarden, ja als je moeder ze de hersens in sloeg snap ik je.
Maar dit is ongeveer wat mijn moeder ook doet? Mijn paard loopt met mijn moeder ipv andersom, halsters zitten altijd gedraaid en verkeerd en ze beloond hem als hij schooiend zijn been omhoog houd.
Ga dan ook niet zitten schreeuwen? Ik ben echt niet heilig en kan ook weleens een grote bek geven maar echt niet om zulke dingetjes. Ben al hartstikke blij dat ze me zo nu en dan eens wilt brengen en helpen.

Ja ik heb het altijd rustig uitgelegd dat ik het niet wil hebben, maar de druppel doet de emmer overlopen. Dat jij dat zo doet, prima. Maar ik wil geen hebberige paarden, ik wil ze prima opvoeden en niet anders

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 00:07

vuurneon schreef:
Kun jij geen zakje klaarmaken voor je moeder met dingen die ze wel mag geven? :)
Ik wil ook niet dat mijn pony brood wordt gevoerd, dus mag moeders met liefde hem een pepermuntje geven. Paard blij, moeder blij.

Dat zakje is het probleem... door dat zakje worden ze hebberig en daardoor erg vervelend. Heb ook vaak gezegd dat les niet wat is, dan leer je nog eens wat. Maar dan zegt ze, nee nee geen tijd voor, maw, geen zin in want ze heeft genoeg tijd..

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:08

Batlow schreef:
Ze geeft mij een paard? Ik heb mijn 2 paarden gekocht en ik onderhoud ze ook. Echt not done? Het zal je maar gebeuren dat je paard over het touw struikelt. Je denkt wel oh dat gebeurt mij niet. Maar als het dan gebeurd, dan denk je had dat touw maar op gepakt, had ik het maar gezegd.

Jouw OP:
Batlow schreef:
Het begon toen ik mijn eerste paard kreeg. ,

ik zeg niet dat je niet mag waarschuwen maar dat soort taal naar je eigen moeder...
Als je niet inziet hoe fout je zit denk ik niet dat wij hier op bokt jou ook nog maar iets kunnen leren..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 00:10

@zodiacje, inderdaad mijn fout, ik bedoelde daarmee dat ik er een mocht, maar wel zelf kocht.

Dat soort taal? Poeh, ik heb wel erger gehoord dan godver en potverdorie. En dit doe ik ook normaal nooit, dat is het probleem. Verder gaat het gewoon goed tussen mijn moeder en mij, lachen praten alles, maar qua paarden zitten wij niet op een lijn
Laatst bijgewerkt door Batlow op 11-09-12 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:10

Batlow schreef:
Ja ik heb het altijd rustig uitgelegd dat ik het niet wil hebben, maar de druppel doet de emmer overlopen. Dat jij dat zo doet, prima. Maar ik wil geen hebberige paarden, ik wil ze prima opvoeden en niet anders

Tsja ik liever ook... Ik deed zo mijn best om dat been te negeren, komt mijn moeder aan; braaaf :')

Nee mam je werkt niet mee |o

Ik snap je wel maar ik weet niet of het gerechtvaardigd is om zo boos erom te worden...
Liever een paard die nog eens hoopvol zijn been op trekt dan mijn moeder te kwetsen door zo te schreeuwen..

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:13

Maar wat is nu helemaal vandaag zo vreselijk veel te ver gegaan? Ik kan niets anders vinden dan jouw reactie. Als iemand tegen mij zou zeggen dat ik 'g*odver eens op het touwtje' moet letten dan zou ik daar ook niet meewerkend van worden. Als je gewoon reageert met een, 'he het uiteinde van het touw ligt op de grond straks struikelt 1 van jullie er nog over' of 'Ik heb gemerkt dat pony beter meeloopt als het touwtje iets langer is, misschien werkt dat bij jou ook?' Dan neem ik het wel aan, maar commando's (Nota bene van je eigen dochter na-ah no way José)

Daarbij vind ik het ook erg vreemd dat je pony zomaar over iemand heen dendert als hij wat korter vast gehouden wordt. Pony kan gewoon de wei uit komen ook al is het aan een halster of een touwtje om de nek.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 00:14

Ja dat is waar, daar heb je gelijk in. Ik heb er ook erge spijt van gehad dat ik zo heb gedaan, maar ik weet niet precies wat ik nu moet. Mijn vader wordt af en toe ook een beetje boos op mijn moeder wat betreft paarden. Dat ze niet naar mij wilt luisteren, maar ons dingen wilt opleggen die zij dan heeft gelezen en dat we dat dan maar moeten aan nemen van haar, want zo is het en niet anders!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:15

Batlow schreef:
vuurneon schreef:

Dat zakje is het probleem... door dat zakje worden ze hebberig en daardoor erg vervelend. Heb ook vaak gezegd dat les niet wat is, dan leer je nog eens wat. Maar dan zegt ze, nee nee geen tijd voor, maw, geen zin in want ze heeft genoeg tijd..

Wat dacht je van een moeder en dochter moment, waarbij je mam meeneemt voor een verrassing; les.
Dus zo weet ze het niet van te voren, maar kun je haar op een goede manier verrassen :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 00:17

Depende schreef:
Maar wat is nu helemaal vandaag zo vreselijk veel te ver gegaan? Ik kan niets anders vinden dan jouw reactie. Als iemand tegen mij zou zeggen dat ik 'g*odver eens op het touwtje' moet letten dan zou ik daar ook niet meewerkend van worden. Als je gewoon reageert met een, 'he het uiteinde van het touw ligt op de grond straks struikelt 1 van jullie er nog over' of 'Ik heb gemerkt dat pony beter meeloopt als het touwtje iets langer is, misschien werkt dat bij jou ook?' Dan neem ik het wel aan, maar commando's (Nota bene van je eigen dochter na-ah no way José)

Daarbij vind ik het ook erg vreemd dat je pony zomaar over iemand heen dendert als hij wat korter vast gehouden wordt. Pony kan gewoon de wei uit komen ook al is het aan een halster of een touwtje om de nek.

Ik had er geen tijd voor om nog zo een lange zin uit mijn mond te halen omdat mijn moeder in sneltrein vaart bezig was. Door haar spanning is mijn pony ook over haar heen gerend. Als ik hem kort had vast gehad dan was het prima gegaan. Maar hij moest snel snel het weiland uit. Door de spanning en het zo kort vastgrijpen is dat gebeurd, mijn pony voelt dat natuurlijk allemaal

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 00:18

Dat kan ik inderdaad doen @vuurneon, dan komt ze er niet meer onderuit!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:27

Misschien vind jou moeder dingen doen met je paard wel een beetje spannend. Dan kan je slordig en gehaast worden.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 00:34

Veulen84 schreef:
Misschien vind jou moeder dingen doen met je paard wel een beetje spannend. Dan kan je slordig en gehaast worden.

Dat kan inderdaad... maar ik ben bang dat mijn paarden daar gebruik van maken, en dan niet alleen bij haar maar ook bij andere. Daarom wil ik graag dat mijn moeder consequent is, maar ze is altijd hartstikke lief voor ze en daar ben ik zeker heel blij mee, maar aan corrigeren doet ze niet, want ja dat kan gewoon niet := ze is een echte dierenliefhebber, ze is meer liefhebber dan een leider, dat vind ze lastig....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:38

Oh ik lig ook vaak met mn moeder in de clinch en ik houd heel veel van dr uiteraard, kan me ook goed voorstellen dat je kwaad word ze heeft duidelijk geen respect voor jouw mening iets wat heel irritant is en het is nog gevaarlijk voor het paard ook, nou dan zou ik ook niet blij zijn. een beetje kinderachtig gedrag

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:54

Ik kan me wel wat bij het verhaal van TS voorstellen anders. Ik heb dan geen contact meer met mijn moeder vanwege privékwesties, maar herken dit gedrag echt precies. Ik heb echt een duidelijke rangorde met mijn paard, dus in mijn geval was het niet zo erg, maar moederfiguur stond ook vaak genoeg met een emmer wortels bij de weide, en wist zeker dat het paard echt veel om haar gaf, want hij wilde altijd de wortels graag aannemen -goh, hij zou ze toch maar weigeren...-. Als ik met mijn vader in discussie was over bepaalde gedragingen kwam ze er altijd tussendoor met dubieuze ideeën waarvan zijzelf helemaal zeker wist dat ze correct waren.
Nou was mijn moeder sowieso geen held in het opvoeden van dieren, onze kat had bijvoorbeeld zware obesitas doordat ze het beest maar bleef bijvoeren omdat hij anders lastig werd. Ze is inmiddels ruim anderhalf jaar weg, en de kat is al zeker een half jaar in hele nette vorm, zeker gezien zijn leeftijd.
Vind echter wel dat je het op een wat nettere manier kan uitleggen aan je moeder. Dat je dat touw niet over de grond wilt hebben hangen snap ik, maar dan kun je nog wel op een nette manier zeggen dat ze dat uiteinde moet oppakken.