Paard exporteren naar België

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Denise

Paard exporteren naar België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 20:17

Ik heb gezocht zowel op bokt als op google, maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden.

Ik wil graag mijn paard van Nederland naar België verhuizen. Ze heeft een paspoort zonder schets en is gechipt. Nu heb ik al kunnen vinden dat een schets en gezondheidscertificaat binnen de Benelux niet meer nodig is, maar ik vroeg me af: is er nog wel iets wat ik moet doen?

Het paard blijft definitief in België en gaat over minstens enkele jaren eventueel terug naar Nederland. Ze is niet bedoeld voor de slacht of handel, het is een hobbypaard dat niet verkocht wordt. Kan ik gewoon met de trailer de grens over rijden als ik het paspoort op zak heb?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:10

:j, niks aan de hand.

Percy

Re: Paard exporteren naar België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:48

Zorg er wel voor dat je een mutatiedocument aanvraagt bij de paardenliga. Elk paard wat in Belgie staat moet zo'n document hebben.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:51

kan inderdaad perfect, zo heb ik mijn paard ook naar belgie gebracht.
Enkel eens je in belgie bent moet er een erkende dierenarts bijkomen voor de registratie in belgie.
dus paspoort is nodig. Die kan een schets maken en zo kan je mutatie document invullen en verzenden.
(kost 40€ dacht ik)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:51

Zal wel goed komen, mijn paard met vlaams paspoort heb ik een jaar terug van belgie naar nl gehaald en nooit problemen gehad. Niet te druk maken, gewoon doen. :P

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 19:58

Ooo het is dus makkelijker dan ik dacht! Dankjulliewel voor de reacties!