Dit is natuurlijk het zoveelste topic over angst in de trailer, maar toch wil ik mijn vraag graag stellen. Ik heb genoeg topics doorgelezen maar ik denk dat dit een beetje anders ligt.
Ik heb een ontzettend leuke 12 jarige D-pony, maar ze is wel erg angstig aangelegd. Ze doet ze veel voor je als je haar maar vertrouwen geeft.
Waarschijnlijk is er vroeger iets naars gebeurd waardoor ze enorme angst heeft om vast te staan, nu heb ik haar eindelijk zover dat ze vast kan staan aan een touw zonder dat ze meteen in paniek raakt en met volle gewicht aan het touw gaat trekken. Maar de trailer is nog steeds een groot probleem, ze wil er inmiddels wel in en blijft ook wel rustig zolang je tegen haar blijft praten en bezig houdt. Maar zodra ze de stang achter zich ziet vliegt ze naar achteren, ik vind het geen fijn idee dat mocht er ooit iets gebeuren waardoor ze naar een kliniek o.i.d. moet ze de trailer niet in kan.
Ze is heel eenkennig en met een ander loopt ze de trailer absoluut niet in, ze is echt angstig. Ik doe het liever zelf (met wat hulp voor de stang etc) maar mocht het niet anders kunnen zou een cursus misschien een optie zijn. Ik wil geen bakken met geld uitgeven aan iets dat ik zelf ook kan oplossen.
Heeft iemand nog ideeën? Vooral het idee dat ze 'opgesloten' zit vindt ze eng (in de stal is er overigens niets aan de hand.)
We hebben een 1,5 paards trailer waarmee we kunnen oefenen. Mocht je nog iemand weten die hier goed mee om kan gaan, ik woon op de grens Overijssel/Drenthe.