Voor de zoveelste keer afgezegd voor het jureren..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Voor de zoveelste keer afgezegd voor het jureren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:17

Net weer een telefoontje, zaterdag zou ik jureren, deelname valt tegen, ringen worden samengevoegd en dus moeten ze juryleden afzeggen. Dat is nu echt denk ik wel al de 10e x dit jaar.. Is het bij jullie ook zo erg? Laatst sprak ik iemand die hetzelfde had, ook zij was al behoorlijk vaak afgezegd, maar is dit landelijk? Of is het een regionale trend?

En valt de deelname dan echt zo tegen? Plannen ze misschien te optimistisch? Kunnen ze niet beter bij voorbaat bij enkele juryleden aangeven dat je reserve bent?

Op zich vind ik het persoonlijk geen ramp, maar ik kan me voorstellen dat het voor veel juryleden (met bijvoorbeeld kinderen) best vervelend is als je er rekening mee houdt.

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken..

EllyC

Re: Voor de zoveelste keer afgezegd voor het jureren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:25

Ik zelf heb het dit jaar 2x meegemaakt maar ik hoor een hoop collega's erover mopperen.
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat sommige secretriaten er wat onzorgvuldig mee omgaan en ook erg laat afbellen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:53

Ik heb het ook 2 x meegemaakt dit jaar maar dan was ik dus de l*l qua rubriek, die was dus samengevoegd en ik had een megalange rubriek.... ook niet leuk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:00

Ik ben voor komend weekend ergens gevraagd om te jureren, al een paar weken geleden. En de vorige week zag ik toevallig op startlijsten staan dat de wedstrijd is afgelast. Ik ben tot op heden nog niet geinformeerd dat ik niet hoef te komen. Dus als ik dit niet toevallig zelf ontdekt had was ik die dag nu voorniks vast aan het houden.
Het is een trend van de laatste 4 jaar merk ik al. Ben dit jaar ook al 3x afgezegd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:39

Toevallig ben ik deze maand ook al twee keer afgezegd. Dat was overigens bij mij wel voor het eerst dit jaar geloof ik.
Hier in de regio is de deelname ook duidelijk minder als in het verleden Relaxed. Als ik kijk naar CH Sleen van afgelopen weekend, dat was echt niet te vergelijken met andere jaren en in Exloo zag je ook duidelijk minder starts.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:26

Bij ons komt dat volgens mij echt nooit voor... Althans, het is mij nog nooit overkomen! Vaak juist enorme ringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:00

KarinvdM schreef:
Toevallig ben ik deze maand ook al twee keer afgezegd. Dat was overigens bij mij wel voor het eerst dit jaar geloof ik.
Hier in de regio is de deelname ook duidelijk minder als in het verleden Relaxed. Als ik kijk naar CH Sleen van afgelopen weekend, dat was echt niet te vergelijken met andere jaren en in Exloo zag je ook duidelijk minder starts.

Oke dat zou ook goed kunnen natuurlijk, ik rijd zelf al een poos geen wedstrijden meer, dus heb niet helemaal die vergelijking..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:45

Ik ben voor het springen nog niet vaak afgebeld, hooguit als er door de bodem niet gesprongen kan worden. Voor de bixie word ik wel regelmatig afgebeld, daar valt de deelname nog weleens tegen.

Ik zou laatst in Noord-Holland jureren, maar die wedstrijd ging niet door ivm onvoldoende aanmeldingen. Gelukkig maar dat ik dat een paar dagen van tevoren op startlijsten zag staan, want van de vereniging heb ik niets gehoord. Zou toch jammer zijn geweest als ik voor niets naar Noord-Holland gereden was, de familiebezoeken probeer ik toch meestal wel met iets te combineren :+

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:40

Ik heb precies hetzelfde. Zou bij 1 club deze zomer 5x jureren maar heb er uiteindelijk maar 1x gezeten. Nadeel was wel dat ik de avond ervoor pas werd afgemeld. Daarnaast ben ik nog een keer afgemeld ivm te weinig deelname en 1x ivm rhino
Voor het springen word ik nooit afgebeld maar dressuur gebeurd regelmatig.
Wat betere communicatie van verenigingen naar juryleden zou wel fijn zijn. Hoevaak ik zelf er niet achteraan moet mailen van hoelaat ik er moet zijn is echt vaak.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:46

Ik zit zelf in de organisatie van de wedstrijd in mijn onderschrift, maar waar wij vorige jaren met wachtlijsten moesten werken, hebben we dit jaar nog zoveel ruimte over dat we er over denken om een dagdeel te laten vervallen en dan moeten we idd een jury afbellen. Weliswaar gaan we dat dit weekend beslissen, dus dan kunnen we een week van te voren nog het betreffende jurylid inlichten. Maar de mindere deelname is opvallend. Omdat de pony opgaves de afgelopen keer al tegenvielen hadden we een rubriek minder op zondag, maar ook nu zitten we niet vol. We zijn al een kleine wedstrijd, maar er zijn in de omgeving heel veel kleine(re) wedstrijden bijgekomen en sowieso valt het mij op dat veel wedstrijden minder deelname hebben. Ook de grotere concoursen in de buurt.

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:51

Ik heb gisteren ook weer een afzegging gehad van een vereniging waar ik zaterdag zou jureren, ivm samenvoegen ringen door minder deelname. Ben dit jaar al paar keer afgezegd, dus herken het wel. Ik jureer nog maar anderhalf jaar, dus heb geen vergelijking met 'vroeger'.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:56

Hoor hier in de omgeving wel dat het overal minder is met de deelname aan wedstrijden vergeleken met vorig jaar.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:57

Ik ben dan geen Jury maar merk wel dat de laatste jaren, de wedstrijden ongelooflijk dun bezocht worden. Erg jammer! Vroeger moest je je optijd opgegeven als je je er tussen wou komen, tegenwoordig geef je je een dag van te voren op en kun je nog meerijden. Dan heb ik het over de provincie Groningen en een stukje Friesland en Drenthe

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:56

Ja, ook hier worden wedstrijden afgelast of rubrieken verkleind ivm veel minder aanmeldingen. Ons eigen concours a.s. zaterdag, in Hoogland, heeft ook veel minder deelnemers en kleinere rubrieken.

Ik heb het vorige week trouwens andersom meegemaakt, ik werd op maandag gebeld of ik alsjeblieft zaterdag kon komen jureren, ze hadden veel extra aanmeldingen gekregen. Zat naar 16 combinaties te kijken die elk twee proeven reden.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:53

Ik heb tot nu toe 1 x een afzegging gehad, ging om een ponyconcours en ook te weinig deelnames.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:13

Hier idd ook wel afzeggingen. Zelf nu 1 keer mee gemaakt maar hoor mijn collega juryleden er ook over.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:22

hier in de regio nog voldoende grote rubrieken hoor! en allemaal 2 proeven... (regio zuid-oost brabant - noord-limburg)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:29

Ik heb hier ook het idee dat het juist erg druk is, veel wedstrijden met reserve lijsten etc..

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:54

Ik ben zelf geen jury, maar zit wel regelmatig op het wedstrijdsecretariaat. Ook bij onze wedstrijden zien we deze trend, steeds kleinere wedstrijden. Ik denk dat de dure startpas en de slechte organisatie vanuit de kring en regio hier wel een rol in spelen

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 23:47

Ik heb het 1x meegemaakt in halfjaar dat gehele wedstrijd afgelast werd.
Bij de pony's hier in regio wordt enorm veel afgelast door te weinig deelname. Paarden niet aflasten maar 3jaar geleden waren er vaak 2 ringen B met 30 man dat is nu 1 ring met 15 man vaak... (En wordt vaak samengevoegd met L klasse).

Kyola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 00:03

Ik hoor het inderdaad ook wel vaker, afgelastingen ivm te weinig deelnemers.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:00

Hier nog nooit een afmelding gehad. Wel inderdaad dat je een week of paar dagen van te voren gebelt word kan je alsjeblieft komen jureren want (Noem maar op).

De communicatie zou inderdaad in sommige gevallen wel beter mogen. Dat ze bellen of je kan komen, maar dan komt er geen mail achteraan, of je krijgt geen tijden te horen ed. Dat is wel erg lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:40

renee16 schreef:
Ik heb hier ook het idee dat het juist erg druk is, veel wedstrijden met reserve lijsten etc..

Toch valt het hier in het zuiden ook tegen. Ik ben ook verschillende malen afgebeld en verschillende malen gebeld dat ik een samengevoegde rubriek kreeg ivm te weinig deelname.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:52

Ik ben dan wedstrijdruiter maar bij onze vereniging is het bijna vechten om een plekje in de rubriek. Ik zit al ruim van te voren te kijken op startlijsten.nl vanaf wanneer ik me kan inschrijven. Want binnen een week als het niet minder is, is de wedstrijd alweer vol. Maar in de omgeving zie ik wel vaak dat rubrieken niet vol zitten.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:03

Jumpie schreef:
Ik ben dan geen Jury maar merk wel dat de laatste jaren, de wedstrijden ongelooflijk dun bezocht worden. Erg jammer! Vroeger moest je je optijd opgegeven als je je er tussen wou komen, tegenwoordig geef je je een dag van te voren op en kun je nog meerijden. Dan heb ik het over de provincie Groningen en een stukje Friesland en Drenthe

Ik kom uit de provincie drenthe en bij ons zijn er echt altijd wachtlijsten, Tolbert, Bakkeveen, Siegerswoude, al heel vaak 4 week van te voren een update dat de wedstrijd al vol zit!