Route gezocht bosrit te paard en menner omgeving Utrecht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Talonius

Route gezocht bosrit te paard en menner omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 21:53

Ik ben op zoek naar een leuk ruiterpad, waar ook menners terecht kunnen. Liefst omgeving Utrecht/Soest/Doorn/Maarsbergen.
We gaan met 1 paard onder de man en een enkelspan. Route van 10/15 km is lang genoeg voor een eerste keer, het zal vnml stap en kleine drafstukjes zijn.

Wie kent een mooie omgeving (zonder ruiterbewijs) en waar ik eventueel digitaal een dagpas kan regelen als dit verplicht is. En waar kun je het beste je trailer parkeren en na afloop wat drinken/paarden verzorgen voordat we weer huiswaarts gaan? GPS route is geen probleem, maar voorkeur voor een goed aangegeven route, gezien ik waarschijnlijk m'n handen al vol heb aan het paard ;)

Alvast bedankt voor de reacties!

EllyC

Re: Route gezocht bosrit te paard en menner omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:13

leusden zuid

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:04

Omgeving Amerongen. Er zitten wel stukken bij waarin geklommen moet worden, maar de paden zijn breed genoeg voor enkelspan. Parkeren kan in Amerongen bij de sportvelden.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 12:23

Heb je voor dat gebied een dagpas nodig?

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:25

leersumse veld, daar vind ik de paden prettiger om te mennen.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:51

De paden van Boswachterij Austerlitz zijn weer allemaal gemaaid en gesleept vorige week. Dus 2 meter breed.
Parkeren kan je met een wagen erbij het beste doen bij de White Socks Stables (even bellen vtv), vanaf daar stukje fietspad en kan je zo het bos in. Ze hebben ook een kantine en water natuurlijk voor verzorging.
Gratis rijden, tot aan de grens van Den Treek welke ligt bij de Traay (de blauwe paaltje zijn Staatsbosbeheer, de witte van Den Treek), kaart van staatsbosbeheer van Utrechtse Heuvelrug Zuid bij de VVV te kopen of kijk op mijn site voor simpele versie.
Er staan geen nummer paaltjes, zoals bij Leersum/Amerongen, maar paden zijn duidelijk gemarkeerd.

Heuvelrug zuid (leersum, amerongen) is ook mooi idd, en gratis rijden. Wat heuvelachtiger als Austerlitz, dus kan wat zwaarder zijn voor de eerste keer, wat meer (natuurlijk!) grind ook maar mooi afwisselend. Leersum kan je starten bij de Paardentram, Amerongen bij het sportpark aan de N225. Beide ruimte zat qua parkeren. Bij het sportpark zit een restaurant in het bos, langs de route, kan je water voor de paarden krijgen. En er dus een kaart met nummer paaltjes, te verkrijgen op de KNHS Enjoy the Ride website.

Parkeren kan ook bij de Pyramide N224, of pannenkoekenhuis aan de N227 te Woudenberg.
Maar dan zit je in Den Treek, dagpas kost 10euro te koop op website Den Treek. Wel mooie brede paden om te mennen, kaart met nummers ook op de site te vinden. Kan in het weekend druk zijn met wandelaars, vooral als het mooi weer is.

Veel plezier!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:55

Koop anders via http://www.enjoytheride.nl/shop/routeka ... nooppunten een kaart van het knooppuntennetwerk. Echt mega handig. Je hoeft de omgeving niet te kennen, je kunt nl op de knooppuntenbordjes rijden. Op de kaart staat hoe het werkt, kost E 2.50 en is van het hele gebied Utrechtse Heuvelrug, vanaf Rhenen/Amerongen t/m Maarssen/Doorn/Austerlitz. Echt een aanrader. Ik heb nu 2x met de kaart gereden tussen Rhenen en Amerongen/Veenendaal, werkt als een tierelier (@ SusanH, wanneer gaan we ;-) )

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 21:28

Bedankt allemaal voor de reacties. Austerlitz kom ik wel eens met de kinderen. Mooie omgeving daar. Ik ga de sites eens bekijken. Wil graag over een week of twee lekker op pad :-)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:48

Hey Mariska!

Als je nog ietsje verder doorrijdt heb je hier een super plek met hele mooie brede paden en bijzonder gemakkelijk om een rondje te doen;

http://www.endomondo.com/workouts/87020494

Voor het adres even Steakhouse Amadeus pakken in Ede, en dan als je aan komt rijden zit dat aan de linkerkant van de rotonde en je kunt rechts van de rotonde richting parkeerplek rijden. Je zit direct op de menroute en kunt een heel mooi rondje maken. Spreekt erg voor zich! Is wel wat glooiend gebied dus hou daar rekening mee.

jamielee_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:18

Omgeving Elst .

Super rij paden.
En bij staatsbosbeheer kan je een kaart kopen van 2 euro.
Staan alle routes op